2021-07-01, 19:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mysadname
För lågt odds, hade inte varit spelvärde på det ändå

Du har fel. Polismordet i biskopen kännetecknas av irrationella handling där somalier är bakom det. Ett bra exempel är dödsskjutningarna i Rinkeby.
Citera
2021-07-01, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
För majoriteten som bor på Biskopen är just zoomalier. Det krävs ingen mästerdetektiv för att förstå detta.

Ok, jag hade inte en aning. Tack. Är det därför området ser ut som det gör?
Citera
2021-07-01, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigHail
Vad är Biltema-handskar? Har dom ett speciellt märke?

Dom har många EVM-produkter överlag. Oklart vad som menas, men det låter som en detalj som kanske kan utvecklas eller vara helt irrelevant.

Det påstådda vittnet kanske sett just den modellen på handskar på just Biltema bara?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tradera
Om du nu anser att du har fel ,varför skriva ett sånt inlägg...
Du vet ingenting om hur han var som polis.
För övrigt anser jag att en polis har mandat att visa upp en auktoritär hållning men visa Biskopsbor blir kränkta så till den milda grad att de avrättar honom.
Ett enkelt samhälle, dom som vill ha ordning i samhället avrättar vi .Det är anarki .
En anarki styrs alltid av någon och i det här fallet heter han inte Andersson!

Berätta för mig hur han var som polis.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iptrix
I en ideal värld - men nej. Detta kommer inte påverka speciellt hur polisen arbetar, förrän det kommer nya riktlinjer från politiker. Och i detta politiska läge kan sådana inte ges (!). Timingen är toppen OM det var så att det var toppnivån på brottsligheten som valde att eskalera.

För just nu får inte sådana direktiv ges.
Du underskattar hur mycket rättsväsendet kan välja att jävlas och du underskattar hur viktiga signaler från justitiedepartementet är för polisledningen. Det var en röd linje. Det innebär att folk kommer se mellan fingrarna, välja att vara tysta, låta saker ske. Det är hökarnas tid, duvorna kör huvudet i sanden. Hur många husisar hade genomförts vid det här laget om det hade varit en gängmedlem som satt på moppen tror du? Åklagarna känner press från polisen, allt kommer beviljas.
Samma sak i politiken. Regeringen tänker inte förlora ett extraval på det här och oppositionen kommer naturligtvis använda det som ett exempel. Det är bara grundlagar och lagråd som kommer sätta gränserna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Då har jag sett dom som inte gjort det då. Jag tror namnet i offrets fall nog är omkastat sedan utlandstjänstgöringen
Jag har dock aldrig stött på en åklagare på fejjan som kastat om sitt namn på sociala media av dom handfull jag sökt efter i och med Fuppar jag läst.

Det spelar väl ingen roll vad anledningen är?
Om det är pga utlandstjänsten eller polisyrket.

Vad du har sökt på bryr jag mig inte om.
Jag har nära vänner som är både poliser och åklagare, ett par jurister dessutom. Inte inom brottmål alla men ändock.
Ingen har sitt rätta namn på Fb. Några har inte ens sociala medier alls.

Jobbar man som polis i utsatta områden känns det tämligen självklart att inte göra sig sökbar.
Förstår överhuvudtaget inte varför du skulle se det som något konstigt när det känns precis tvärt om.
Hur hade du själv gjort?
Citera
2021-07-01, 19:08
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bedlund
Jag lyssnade på radioprogrammet Nordegren och epstein i eftermiddags. Då sa hon att Expressen hade fått in en nyhet om att det var en medveten avrättning av en polis. Ngn hade sett att GM hade gått rakt fram till polisen och skjutit honom.
Ja, det sa riksmedia tidigare. Men nu har man tydligen ändrat tonen och pratar om "misstag". Men jag ser ingen fakta bakom det.

Så det känns som ett politiskt beslut att tona ner betydelsen av ett polismord. Nåt som ligger i linje med en vänster som i oroliga politiska tider inte vill eh skrämma upp pöbeln.

Här luktar begravd hund. Men återigen - det saknas data. Alla som bor bra till, ut och forska!
Citera
Medlem
llanzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sajens
Hur vet du att det var en somalier? Det låter som du vet vem det är?

"Mörk hy" beskrev Expressen, och majoritet är somalier i området.
Citera
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IanBrady
Tror vi att polisen kommer göra några ändringar i och med detta? Efter Malexandermorden vet jag att polisen ställde till med ett jävla helvete för diverse kriminella och gick långt utanför vad protokoll och föreskrifter tillät som straff.

Vilka skulle ställa till detta helvete för diverse kriminella, poliser från Huddinge?
https://sputniknews.com/europe/201605261040291995-sweden-police-pink-tutus/
Citera
2021-07-01, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Polisen var ju själv när det skedde. Antingen stod han och pratade med kulturberikare eller så åkte han på sin moped. Uppgifterna går isär. En idé är att bli läskunnig innan du försöker analysera en situation.

Om moppen vält med polisen på syns det direkt på skrapmärken på kåpor, styre osv. De måste polisen redan veta vid detta laget.
Citera
2021-07-01, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bedlund
Jag lyssnade på radioprogrammet Nordegren och epstein i eftermiddags. Då sa hon att Expressen hade fått in en nyhet om att det var en medveten avrättning av en polis. Ngn hade sett att GM hade gått rakt fram till polisen och skjutit honom.
Det verkar fortfarande vara motstridiga uppgifter, enligt Expressen.

https://www.expressen.se/gt/polis-ihjalskuten-i-goteborg/
Citera
2021-07-01, 19:10
Medlem
https://www.expressen.se/tv/nyheter/gt/polisen-efter-skjutningen-i-biskopsgarden-det-far-vara-slut-nu/

Här har vi en kollega som bokstavligen vädjar till politikerna och har säkerligen gjort det redan innan händelsen. Och vad gör dessa tomtar i riksdagen, jo de kan inte komma överens om någonting, bara tjaffs och sandlåde nivå. Höj er förihelvete , tar emot att se detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in