2021-07-01, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llanz
Norra som ligger bakom detta våldsdåd

Kan du utveckla förr oss som inte känner till området. Vilken gruppering är det osv?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Är du säker ?

Boende i området berättar för våra utsända reportrar Nina Svanberg och Erik Wiman att de gjort iakttagelser av en beväpnad, maskerad man. Det är oklart om de har sett samma person.

En av de boende befann sig utanför Willys.

– Jag skulle bara hälsa på några ungdomar som stod utanför. Plötsligt kom en man med luva och mask emot oss. Han drog upp en pistol ur en liten väska.

Mannen berättar att någon ropade till honom att springa.

– Jag slet tag i min pappa och sprang för mitt liv. Jag har aldrig varit så rädd förut.

En annan boende berättar att hon såg en man gå runt i svart skidmask med en pistol i handen, strax innan skjutningen vid 22.30-tiden på onsdagskvällen. Hon ringde själv polisen och larmade.

– Jag såg honom genom fönstret och blev helt chockad. Det var som i en film. Det var så iskallt agerande också.

https://www.expressen.se/gt/stort-polispadrag-i-biskopsgarden/

Vem går omkring med pistolen öppet framför willy's?
Och sen när skulle poliser ignorera att en boende ringer in att någon går runt med pistol i ett bostadsområde?
Sånt hittepå skit de där.
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bedlund
Orkar inte läsa hela tråden. vet man om skjutningen var ett misstag eller var det en medveten avrättning av en polis?

Man vet ingenting.

Men det spekuleras om både det enda och det andra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Har dom spärrat av Arlanda? Mördaren kan ju försöka ta sig ut ur landet med alla medel.
Varför ska GM till Arlanda när du kan ta flyget från Landvetter eller färjan till England och försvinna.
Citera
2021-07-01, 18:56
Medlem
llanzs avatar
Somalien som skött har ju vapen vana. Möjligtvis tränad i hemlandet.

Han måste vara en springpojke åt norra då dem ligger bakom dem flesta sjuktningar än så länge.
Citera
2021-07-01, 18:56
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Kan tänka mig att det finns rätt många poliser som är hämndlystna nu. De är trots allt inte mer än människor.
Sant men dom är mer än svensson. Dom går runt med pistoler, dom vet att dom har ett våldsövertag. Så nästan, nästan alla har fått lära sig tolerans till en nivå vi andra bara drömmer om.

Nej, vanliga poliser kommer inte gå ut på vilda skjutningar nu. Men antalet kontroller kan öka och antalet rannsakningar (hus-, bil-, person-) kan öka. Däremot kommer målet fortfarande kunna skrika som vanligt enligt hundratals videos och polisen sväljer det - som vanligt.

DET är deras jobb. Att inte gå på såna lätta.
Citera
2021-07-01, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Då är det klanernas beteende det handlar om, inte polisens.
Om du har ett beteende som utmärker sig i översittarfasoner med ett bryskt och hårdhänt arbetssätt när det inte finns fog för det så kan nog det beteendet föda reaktioner som annars inte skulle göra det. Speciellt om det utmärker sig grovt ifrån dina kollegors.

Då blir det snacket i den kriminella miljön om "den där fittsnuten", "jag gjorde ingenting men ändå tryckte han batongen i revbenet på mig, den jäveln", "samma här, jag sa bara "fuck you gris" och han kasta mig i marken med huvudet före". "Nån borde klippa han".
Det krävs inte mycket.
Du är lite naiv nu tycker jag. För inte så länge sedan var det en polis som blev fångad på video i en arrest när han kraftigt puttade och till och med sparkade på en omhändertagen yngre person som dessutom var handfängslad. Om du tror att det inte finns poliser som brer sig med sådant beteende så är du ute och cyklar.

Glöm förresten inte att min originalkommentar var en vild spekulation. Andas.
Citera
2021-07-01, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blacka163
”Kan Inte jämföras med ett polismord”
Nej att skjuta ihjäl 12 åriga flickor är way mycket värre, enligt MIN åsikt.
Du frågade och fick svar, din åsikt är tyvär inte relevant.
Citera
2021-07-01, 18:59
Medlem
llanzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Kan du utveckla förr oss som inte känner till området. Vilken gruppering är det osv?

Med tanke på att dem säger att en maskerad beväpnad man rörde sig i södra (där sjutkning hände) så bör han tillhöra norra då dem ligger i konflikt.
Citera
2021-07-01, 19:00
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Man vet ingenting.

Tack, gör mig gott att se att en del är fortsatt sakliga. Kom igen alla, samla data - utan analys - så tar vi analysen sen.

Flashback var känd för att ha folk med ögon överallt. Börjar tendera mot folk med åsikter överallt, låt oss stävja den trenden!
Citera
2021-07-01, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Man vet ingenting.

Där måste ju ha varit vittne till händelsen? Här är ju folk från området.
Citera
2021-07-01, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigHail
Nu är det ju väldigt svårt och bevisa vem som har rätt men av dom ca 15 st poliser som jag har som vänner på FB så har 11 av dom inte sina riktiga namn, dom som sina riktiga namn har vanliga namn som inte är så lätta och spåra.
Det handlar ju inte bara om att dela information utan man kan få hot genom Messenger.
Så pass. Jag har sett namn fast utan bild eller med texten "polis" oftast. Det är nog jag som kanske trott att namnet varit det riktiga fast det varit ett fingerat. Jag har fel då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in