2021-07-01, 17:16
Medlem
Fanndiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
Folk gör sig bara till. Kika runt på lunchrestaurangen så ser du att nästan ingen dricker vatten. Samma på de flesta pizzerior och kebabhak.
Låter vettigt. Man ser ju rätt så många tomma flaskor och burkar på brickställen i restauranger.
Och skulle knappt någon över 18 år vilja ha läsk så skulle man knappast lagerhålla ett 20-tal läsksorter i kylen, utan snarare en eller två läsksorter, fem ölsorter och en massa karaffer med kallt vatten...
Citera
2021-07-01, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanndis
Ah, här kommer ju en medlem i förstärkningstrupperna jag kallade in!

Det är just så jag känner också. Vatten är förvisso praktiskt i bemärkelsen att det är lättillgängligt och ofta gratis.
Men det smakar ju inget allt. Mitt tänkesätt är väl i stil med att "om jag har råd att köpa en saftflaska, varför då dricka vattnet helt smaklöst när jag kan få det att smaka svartvinbär?"

Ge dig ut på en joggingtur, drick mjölk när du kommer hem.

Ge dig ut på en joggingtur, drick vatten när du kommer hem.

Vilket upplevs som "Friskast"?

Case closed.
Skittråd!
Citera
2021-07-01, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanndis
Dessa rader har övertygat mig! Jag skall sluta förstöra min hälsa med läsk, och ersätta all läsk med alkoholdrycker.
Vilken alkoholdryck rekommenderar du till mina pannkakor med jordgubbssylt och vispgrädde, som jag skall äta i kväll?
(Det måste vara något med låg procent, då jag skall köra bil ca. en timme efteråt.)
Ta taxi istället och stor stark, det skulle nog göra dig gott.
Citera
2021-07-01, 17:28
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Jag gör det.

Nu råkar jag tycka att vatten är gott.
Dessutom är det en gammal vana från en fattig studietid.
Det är också så att jag oftast inte vill påverka maten med juice eller annat som ändrar smaken.
Med åren har min mage börjat ogilla öl, även om jag gillar det.
Citera
2021-07-01, 17:29
Medlem
Fanndiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bryling
Där har du ditt svar.

Vatten är inte smaklöst! Upplever du det så så är problemet dina smaklökar, inte vattnet.

Allt annat än neutralt vatten "färgar" smakupplevelsen.
Är inte vattnet som kommer ur kranen neutralt vatten då?
Både jag och min väninna som är på besök har nyss provsmakat mitt kranvatten, och vi är överens om att det är lika smaklöst som luft.
Citera
2021-07-01, 17:32
Medlem
Fördelar med vatten:

Gott och det mest törstsläckande drickat

0 kalorier, bra för kroppen i allmänhet

Passar alla måltider

Gratis

Man kan enkelt addera lime/citron för smak

Nackdelar vin/alkoholhaltiga drycker (även fast det såklart finns fördelar)

Många kalorier

Väldigt dyrt med t.ex. ett glas vin på restaurang

Har man otur får man något billigt och äckligt

Ibland vill man vara nykter, underskattat faktiskt

Nackdelar läsk

Socker/sötningsmedel

Koffein, man blir pigg och blåsan sätter fart (om man är känslig)

En liten 33cl kostar oftast 30kr på restaurang

De är beroendeframkallande
Citera
2021-07-01, 17:32
Medlem
Fanndiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghrister.Clenning
Ta taxi istället och stor stark, det skulle nog göra dig gott.
En taxi de 24 milen vi skall åka, jo nog skulle det göra gott. Så länge någon annan betalar åt oss.
Citera
2021-07-01, 17:35
Medlem
Ska inte säga att jag enbart dricker vanligt vatten, men ofta blir det det. Ibland kolsyrat och då oftast smaksatt. Läsk, öl eller vin händer det att dricker då och då.
Citera
2021-07-01, 17:45
Medlem
Arsenaln1clubs avatar
Vatten är perfekt, avskyr när smaken stannar kvar i munnen efter en måltid (oavsett om det är jävligt gott eller bara ganska god mat). Så några glas efter varje måltid och skölja ordentligt mellan tänderna. Vill inte att det ska smaka juice eller saft eller annat för den delen. Då kan jag inte lämna måltiden bakom mig. Nä ingen smak förutom den vanliga munsmaken ska förekomma när det är tillbaka till jobb sen.
Citera
2021-07-01, 17:51
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NigNog
Kranvatten är för bögar och transvestiter som vill få i sig extra östrogen för att få sina bitch tits att växa. Riktiga män dricker enbart drycker vars vatten har renats genom omvänd osmos, som Coca-Cola.

Haha!

Dryck innehållande kolhydrater/socker ger insulinpåslag vilket i förlängningen leder till högre östrogen. Vilket ger bitch tits. För mycket östrogen är Inte bra varken för män eller kvinnor.

Men du gör ju som du vill.
Citera
2021-07-01, 17:51
Medlem
Måste nog vara den mest korkade tråden som har genomskådas i Flashback historia.

Vadå fenomen? En människa i vuxen ålder är normalt gjord av 70% vatten i kroppen. Du behöver vatten för att andas Lungorna består av cirka 80-85% vatten. Blodet består av 90% vatten för att transportera alla viktiga näringsämnen i cellerna. Likaså är det med Hjärnan, kroppens största organ Huden och sedan Njurarna. Jag kan bara fortsätta hela dagen ut.

Sluta med ditt jävla trams på hur andra lever och kallar det för fenomen. Vatten är det vanligaste och viktigaste elementet på jorden. Det är naturligt att dricka vatten till maten, det ligger i människa evolution.

Trash! Det hörs ju tydligt hur jävla korkad du är med tanke på att allt skit som du trycker i dig.
Citera
2021-07-01, 17:54
Medlem
kevinhoflands avatar
Kallt gott vatten är riktigt trevligt men passar verkligen inte till en hel del måltider.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in