2021-07-01, 13:09
Medlem
Jag är inte 5 år, dvs jag vill inte ha nåt sött som förstör smaken av det jag äter. Öl och vin förhöjer smakupplevelsen, det gör inte apelsinjuice, läsk eller saft. Så dagligdags är det vatten till måltid, öl eller vin vid festligare tillfällen.
Citera
2021-07-01, 13:10
Medlem
oyegies avatar
Jag dricker oftast bara vatten till måltiden,med vissa undantag då vissa maträtter kräver en öl.
Mjölk,juice,läsk (julmust funkar) och saft dricks inte så ofta.
Ute på restaurang tar jag gärna en öl men jag har tagit vatten ibland också om man inte vill bli så full i magen.
Vad folk dricker bryr jag inte så mycket om eller jo läsk är lite barnsligt och välbärgat folk som beställer in Staropramen,borde ju veta bättre.
Citera
2021-07-01, 13:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fanndis

Till middag blir det pannkakor med sylt, och då sitter ett glas iskall mjölk fint.

Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Gillar iskallt kranvatten med en lime eller citronskiva i, är bästa vardagsdrycken.

Hur får ni mjölken och vattnet iskallt?
Citera
2021-07-01, 13:11
Medlem
RandyWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunter85
Dricker endast vatten, runt 4L om dagen, slutade med kaffe (svart) för en 3 månader sen också. Anledningen är väl som för de flesta andra som enbart dricker vatten, det är hälsosamt och betydligt billigare än allt annat.

wow strongt!

Några märkbara effekter efter 3 månader?
Citera
2021-07-01, 13:12
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hinkfitta
Hur får ni mjölken och vattnet iskallt?
Tillbringare i kylen, isbitar i frysen. På språng brukar jag ha en stålflaska med dubbla väggar typ termos.
Citera
2021-07-01, 13:18
Avstängd
En vuxen dricker kranvatten. Barn dricker juice och läsk till maten. Iskallt kranvatten slår allt när du är törstig.
Citera
2021-07-01, 13:19
Medlem
Fanndiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghrister.Clenning
Givetvis dricker jag även all form av alkohol.
Det är synd om dig eftersom du betalar för att försämra din hälsa med läsk.
Dessa rader har övertygat mig! Jag skall sluta förstöra min hälsa med läsk, och ersätta all läsk med alkoholdrycker.
Vilken alkoholdryck rekommenderar du till mina pannkakor med jordgubbssylt och vispgrädde, som jag skall äta i kväll?
(Det måste vara något med låg procent, då jag skall köra bil ca. en timme efteråt.)
Senast redigerad av Fanndis 2021-07-01 kl. 14:02.
Citera
2021-07-01, 13:25
Medlem
Sedan jag slutade med alkohol så dricker jag enbart vatten och det är för att slippa allt socker. Sen så tycker jag att det är gott också.
Citera
2021-07-01, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandyWalker
wow strongt!

Några märkbara effekter efter 3 månader?

Slutade mest för att jag inte ville ha något som jag "behövde" för att funka i vardagen s.a.s, sover bättre och är jämnare humörmässigt och energi mässigt hela dagen. Samt vitare tänder
Citera
2021-07-01, 13:28
Medlem
RandyWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunter85
Slutade mest för att jag inte ville ha något som jag "behövde" för att funka i vardagen s.a.s, sover bättre och är jämnare humörmässigt och energi mässigt hela dagen. Samt vitare tänder

vitare tänder och arg jämt?
Citera
2021-07-01, 13:29
Medlem
Panzeradlers avatar
Varför ska jag dricka en massa smaksatt skit till min lunch?

Vatten, öl eller vin. De två senare alternativen gäller vid en trevlig middag eller liknande.

Läskeblask och dylikt är förbehållet finniga snorungar med slödderaktigt beteende.
Citera
2021-07-01, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandyWalker
vitare tänder och arg jämt?

Varför skulle man bli argare utan kaffe? Snarare tvärtom, utan kaffe så är man inte irriterad för att man inte fått sin kaffein kick
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in