2021-07-01, 16:28
Medlem
Lite mer info från intervju med polis
https://www.expressen.se/tv/nyheter/gt/polisen-efter-skjutningen-i-biskopsgarden-det-far-vara-slut-nu/

Poliserna hade alltså åkt in med mopeder,
poliserna får syn på några dom vill tala med men denna grupp av personer börjar då springa iväg från polisen,
poliserna skingras och försöker hitta personerna,
sen står en eller båda poliserna och pratar med någon och då kommer någon och beskjuter Andreas.
Citera
2021-07-01, 16:29
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Det var ganska ljust ute och killarna i orten har stenkoll på vilka som är poliser och inte. Varför skulle de skjuta på en slumpmässig person på moped?

Det var en spekulation baserad på hur de hanteras mellan Rinkeby/Husby, nått av de senare morden där var målet att plocka första bästa av Husbys grabbar, kvittade vem.
Citera
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Tror inte det är så många som håller med dig om att denna skjutning var ”råare” än den mot morsan. Men du får såklart tycka vad du vill. Jag respekterar det.

Om man bortser från själva skjutningen då?
Svårt att förklara hur jag menar, men att kriminella skjuter på varandra, eller varandras hangarounds, eventuellt över ett försvunnet rånbyte, jämfört med att med berått mod klippa en polis liksom.
Citera
Medlem
Tycker vi kör vår paradgren, vi vänder ryggen till, låter de pissa oss i ryggen och låtsas som det regnar. Sen fortsätter livet i vanlig ordning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Jag tror fortfarande inte detta dådet var menat att släcka en polis. Dom flesta som utför dessa dåd går på benzo, ladd, tjack osv. Är du riktigt bäng och är taggad att plocka dina fiender kan man lätt missa en uniform. Dessutom är svenska polisens uniformer väldigt mörka och kan vara svåra att se när saker går snabbt.

Jag är 100% på att polismannen inte va deras mål.

Som yrkeskriminell är man nog rätt bra på att känna igen en polisuniform eller för den delen något som ens liknar en sådan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shermz
Ja det tycker jag allt dagens polis mc är ju ganska slimmade ändå.
Frågan är varför han ens åkte runt där överhuvudtaget på en moped vid tillfället om det ryktet nu ens stämmer.

Men för att köra MC krävs MC-kort, även för poliser. Det blir ju då en resursfråga om inte annat. Lättare då med eu-moppekort, eller vad som krävs.

Att han åkte runt där på moped har väl framgått: att visa på konkret närvaro etc. Ett beordrat uppdrag från lokal polisledning, iaf som jag förstått.
Citera
2021-07-01, 16:30
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
Initiala rapporterna angav att tre fördes till sjukhus i samband med skottlossningen samt att han stod och pratade med åtminstone två personer när det hände. Har det ändrats?

Ja. Endast polismannen som träffades. Uppgifterna igår kväll stämde inte.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Observera att polischefen använder uttryck som "träffades av misstag", "träffas olyckligt". Allt för att släta över dådet som en tragisk olycka.

Det är värst vad polischefen "vet"..., och är såpass generös att han delar med sig det så snabbt.

Antar att de inburade kvittrar som den sista dagen på jorden då.., och att detta löses till lunch imorgon då !
Citera
Medlem
Vart finns video
Citera
Medlem
Helt sjukt om polisen öppet ljuger om omständigheterna när det kommer till hur ljust det var vid tiden för mordet. Mår på riktigt illa av vad som sker framför våra ögon. Tyvärr har vi ju ingen riktig media kvar heller som kan ifrågasätta dom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shermz
Lite mer info från intervju med polis
https://www.expressen.se/tv/nyheter/gt/polisen-efter-skjutningen-i-biskopsgarden-det-far-vara-slut-nu/

Poliserna hade alltså åkt in med mopeder,
poliserna får syn på några dom vill tala med men denna grupp av personer börjar då springa iväg från polisen,
poliserna skingras och försöker hitta personerna,
sen står en eller båda poliserna och pratar med någon och då kommer någon och beskjuter Andreas.

Men det fanns bara en polis där. De första poliserna på scenen är de två tjejerna. Inte fan har man ihjäl en polis mitt framför en annan polis. Dom har ju trots allt vapen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av underhand
Utan att vara proffs i ämnet, så skulle jag nog invänta mitt tilltänkta offer tills polisen hade den goda smaken att bege sig därifrån. Inte fan skulle jag skjuta med polisen som vittne. Nej polisen är måltavlan utan tvekan

Okej, men försök nu tänka som om du hade IQ på typ 80 och var dessutom hög på lite mixade substanser.

De är inte kompetenta proffs vi snackar om utan samhällets absoluta bottenskrap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in