2021-07-01, 16:21
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blacka163
Jävlar, snutarna är ju skit nojiga. Varför drar dom inte ned han på marken och visar vem som bestämmer? För dom är så jävla fega. Därför man har tröttnat på det svenska rättsväsendet
De sköt ju i farten från ett fordon.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Det hela är ju jävligt tragiskt men jag kan fortfarande inte ta in hur polis över huvud taget kan vara uniformerad på ett sätt som gör en "vådaskjutning" möjlig - dvs att det inte tydligt syns att det är en polis - när man kör moped på kvällen i det området. Jaja, vi lär väl få fler detaljer snart.

Öh, vad menar du? Om blatten skjuter och missar det avsedda målet så träffar ju kulan något annat. Eller så drar de upp ett vapen och fumlar så att ett skott går av i en helt oplanerad riktning. Det är ju ganska vanligt att såna här människor av misstag skjuter sig själva eller sina kumpaner.
Citera
Medlem
underhands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
På SR P1 StudioEtt nu säger dom att polisen 'inte' var målet,
allt påstått av en högt uppsatt kanelbulle-snut.
Utan att vara proffs i ämnet, så skulle jag nog invänta mitt tilltänkta offer tills polisen hade den goda smaken att bege sig därifrån. Inte fan skulle jag skjuta med polisen som vittne. Nej polisen är måltavlan utan tvekan
Citera
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Polisen avdramatiserar det hela med att det var en felskjutning. Det betyder då att det måste funnits något mål i skottlinjen. Vilket mål var det? Vilken person stod på platsen för att polisen skulle kunna bli träffad? Finns ingen person där så finns det heller inget annat mål än polisen. Polisen har fått order att tona ned retoriken, vi går mot extraval.

Har du missat att det är tre personer som blev skjutna?
Citera
2021-07-01, 16:22
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
De hade uniformer på sig och det var inte så mörkt ute
Men dom använde inte målade mopeder, vilket är rätt ovanligt. Tyder på att det kan ha misstagits för ngn annan
Citera
Medlem
Svennis7254s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Stämmer det att han överlevde tiden som FN-soldat men inte den korta tiden som polis i Sverige?

Uppenbarligen
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sx-gh
Jag skulle säga att vi redan nu ser hur polisen och politikerna börjar förbereda sin reträtt:

"Det var ett misstag." "Det var ett vådaskott." "Polismannen var inte måltavlan."

En olycka, med andra ord. Det gick lite snett. Sådant som bara händer i orten.

De har redan försökt med "Operation Rimfrost" och det blev, som vi ser nu, bara ett tomt slag i luften. Jag tror att de tänker sig för en gång till nu innan de går ut och med grötmyndighet hävdar att "Nu ska gängen knäckas!" eller drar igång en meningslös operation till oavsett vilka häftiga namn de kan hitta på för den.

Om det sker, när det sker, så är nästa döda polis inte långt bort.
Tyvärr så kommer det att kosta blod, svett och tårar att få ordning på den förstörelse av vårt Sverige politiker, media och lobbyister genomfört och genomför. Bokstavligen.
Citera
Medlem
PaoloRobertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av underhand
Utan att vara proffs i ämnet, så skulle jag nog invänta mitt tilltänkta offer tills polisen hade den goda smaken att bege sig därifrån. Inte fan skulle jag skjuta med polisen som vittne. Nej polisen är måltavlan utan tvekan

Det vet vi faktiskt inte än.
Citera
2021-07-01, 16:23
Medlem
Jag tror fortfarande inte detta dådet var menat att släcka en polis. Dom flesta som utför dessa dåd går på benzo, ladd, tjack osv. Är du riktigt bäng och är taggad att plocka dina fiender kan man lätt missa en uniform. Dessutom är svenska polisens uniformer väldigt mörka och kan vara svåra att se när saker går snabbt.

Jag är 100% på att polismannen inte va deras mål.
Citera
Medlem
Fake news att prata om att skottet var menat för någon annan. Det finns inte på kartan när man studerar brottsplatsen. Vi har en slängd moped. Alltså han har inte parkerat den för att prata med någon person, som media också påstår. Vi har en man som ligger på ryggen med hjälmen brevid, med en skada där hjälmen skulle vara. Vad jag säger är att om man tar av hjälmen för att skjuta någon, då har man förmodligen rätt person.
Citera
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
De hade uniformer på sig och det var inte så mörkt ute

Precis! Inte en chans att mördaren inte skulle ha sett att det handlar om poliser. Jag är tillfälligt i Göteborg och tittade ut genom fönstret när så många polisbilar åkte ut mot Biskopsgården och det var definitivt rätt ljust fortfarande. Typisk sommarkväll vid den här årstiden. Rena jävla dumheter att detta skulle vara ett misstag!
Citera
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
Intressant (kortare) intervju med Christer Fuxborg, presstalesman polisen GBG.
Talar en del om händelseförloppet etc:
https://www.expressen.se/tv/nyheter/gt/polisen-efter-skjutningen-i-biskopsgarden-det-far-vara-slut-nu/
Han säger ju att mordet skedde i samband med ett gripande, upprinnelsen var att två personer sprang ifrån poliserna.
Att en polis mördas i samband med ett gripande är den absolut vanligaste orsaken (75%).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in