2021-07-01, 16:26
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaoloRoberto
Verkar som att min teori stämmer.

Förutom att det inte är speciellt mörkt
Citera
Medlem
susets avatar
Citat:
Lutar att polisen var på fel plats fel tid. De andra två skjutna var nog målet. Sorgligt men gör ändå situationen bättre.
Ja, det känns redan mycket bättre.
Citera
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Det har jag totalt missat. Är det två andra som blivit skjutna?

Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Det var bara polisen som blev skjuten.

Initiala rapporterna angav att tre fördes till sjukhus i samband med skottlossningen samt att han stod och pratade med åtminstone två personer när det hände. Har det ändrats?

Edit: ser nu att det har ändrats. Ber om ursäkt för missen. Att han vid tillfället stod och pratade med ett par andra personer verkar dock fortsatt vara korrekt enligt tidningarnas uppgifter.
Senast redigerad av Iknowafewthings 2021-07-01 kl. 16:31.
Citera
2021-07-01, 16:27
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennis7254
Man skall nog ta en tidning som saknar en ansvarig utgivare med en stor nypa salt
Vad är det i det där som du inte tror på då? Att han inte är pappa till den mördade? Att det inte är Andreas D som sköts? Att familjen är i chock? Att den dödes flickvän också är polis, att andra sonen/brodern är polis, att det finns fler poliser i släkten? Så mycket mer sa han nämligen inte mer än att han tycker det är kaos i Sverige och inte vågar säga mer om det.
Citera
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av underhand
Utan att vara proffs i ämnet, så skulle jag nog invänta mitt tilltänkta offer tills polisen hade den goda smaken att bege sig därifrån. Inte fan skulle jag skjuta med polisen som vittne. Nej polisen är måltavlan utan tvekan

Ja, självklart! Folk inklusive den polis som uttalade sig i SR borde tänka till lite…
Citera
Medlem
Citat:
Igår natt när allt var färskt så sades det att två skjutna var till sjukhus och en kanske var polis nu är det ju bekräftat. Sen en till skadad stog det.

Så vad hände med de andra två civila, vilka är de?

"Uppdatering kl. 02:02 De initiala uppgifterna om två skadade stämmer inte. Det är endast en polis förd till sjukhus."
Citera
Medlem
Svennis7254s avatar
Kan han ha stått på marken med fötterna på var sin sida av mopeden, d v s han har haft mopeden mellan sina ben, och pratat med någon? kan detta ha varit troligt??
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Jag blev förvånad över att Polisen är ute i så tidigt skede och hävdar "vådaskjutning" som trolig orsak.
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Självfallet borde polisledningen avhålla sig från den här sortens spekulationer. Polisen som sköts var uniformerad.

Oavsett om det korrekt eller inte så känns det lite som "damage control" över allting. När man går ut med detta så tidigt och kraftfullt, trots att man inte ens har en gärningsman och således inte vet vad han tänkte.

Hade det varit en NMR:are som skjutit in i en grupp människor och dödat en polis så hade tongångarna sett annorlunda ut - oavsett NMR:arens faktiska motiv.

Rent överlag så känns det så att polis och samhälle hela tiden försöker släta över det våld som invandrarna i invandrarförorterna utför så mycket som möjligt. Polisen tar också emot mer verbalt skit från invandrare i invandrarförorter jämfört med om det hade varit svenskar eller t.ex NMR:are. Med NMR:are är det nolltolerans som gäller. En (kaxig) invandrare i en invandrarförort/klanmedlem kan däremot gå ganska långt innan han blir nedbrottad och gripen. Det finns ju en del videos i omlopp som visar det.

Nu vill man lugna ned (förmodade) heta känslor hos svenskarna genom att hävda att allt var ett misstag. Detta trots att man inte har gripit någon gärningsman ännu och inte vet hans motiv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Nej polisen har inte en chans mot detta, de kommer snarare backa ännu mer nu och kommer knappt våga bjuda på saft och bulle ens.
Jo, om man kallar in Sveriges hela nationella insatsstyrka samt militär med stridsvagnar och andra fordon, sen inventera alla lägenheter i området, bara ett förslag annars händer inget mer, räcker ej att hitta polismördaren.
Citera
Medlem
Paladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Han säger ju att mordet skedde i samband med ett gripande, upprinnelsen var att två personer sprang ifrån poliserna.
Att en polis mördas i samband med ett gripande är den absolut vanligaste orsaken (75%).
Inte alls. Polisen följer efter några personer (med hjälp av mopeder) för att kontrollera dessa varpå de båda poliserna kommer ifrån varandra.
Den manliga polisen står sedan och samtalar lugnt med en person (som att de träffats innan) varpå en gärningsman dyker upp och skjuter.

Inget samband med gripande.
Citera
2021-07-01, 16:28
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Jag tror fortfarande inte detta dådet var menat att släcka en polis. Dom flesta som utför dessa dåd går på benzo, ladd, tjack osv. Är du riktigt bäng och är taggad att plocka dina fiender kan man lätt missa en uniform. Dessutom är svenska polisens uniformer väldigt mörka och kan vara svåra att se när saker går snabbt.

Jag är 100% på att polismannen inte va deras mål.

Jag är 100% på att Peter Mangs inte menade skjuta invandrare, det var bara misstag att de råkade vara just det.
Citera
2021-07-01, 16:28
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Alltid detta "om"... Att tro att makten i något västland kommer ändra sig och helt lägga om kursen är fantasier och önsketänkande som helt saknar förankring i verkligheten. De har ju under flera decenniers tid medvetet skapat det samhälle vi hqr idag och de har inga planer på att ändra sig.

Det är alltså en helt oundviklig utveckling med ökad brottslighet och mer våld och kaos framöver och det vet du också. Der ser likadant ut och går åt samma håll i alla fd vita västländer.

Ja om polisen hade sunt förnuft hade detta inte skett till att börja med. Man daltar med kriminella som om de vore dagisbarn och inte livsfarliga individer. Jag antar även poliser har självbevarelsedrift?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in