2021-07-01, 16:23
Medlem
kpreas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det har påståtts att polisen som åkte moped arbetade tillsammans med två kvinnliga poliser som åkte bil, om jag förstått rätt samma två poliser som sedan försökte rädda honom. Exakt vad de höll på med och hur de utförde uppdraget framgick dock inte.

Bra! Du tänker, se videon o förstå hur poliser jobbar. När såg du senast två mc/moped poliser samtidigt?
Vet du vilket moment 70kg moped har i 15 km/h Hjälm låg vid Andreas. Såg du annan hjälm? Såg du folksamling o bil köerna? Allt prat om att han stog o pratade är fel. Han körde, två kollegor i bil fans i området. Videon är ca 5 till 6 minuter efter dådet.
Citera
2021-07-01, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Men dom använde inte målade mopeder, vilket är rätt ovanligt. Tyder på att det kan ha misstagits för ngn annan

Det är anmärkningsvärt att de inte har det måste jag säga.
Hur ser hjälmarna ut?
Citera
2021-07-01, 16:24
Medlem
Upp till 50.000 personer om inte mer håller sig gömda i Sverige. Vad är chansen att dem hittar en yngling på moped?
Citera
Medlem
Kanske de trodde det var andra kriminella och fick panik började skjuta?? De använder ofta moped 😔
Citera
Medlem
PaoloRobertos avatar
Lutar att polisen var på fel plats fel tid. De andra två skjutna var nog målet. Sorgligt men gör ändå situationen bättre.
Citera
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
Har du missat att det är tre personer som blev skjutna?

Det har jag totalt missat. Är det två andra som blivit skjutna?

Det är ju helt bizarrt, polisen hade en presskonferens. Där nämndes väl inte att det var en skottlossning med två andra skjutna?
Senast redigerad av AreYouBack 2021-07-01 kl. 16:26.
Citera
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
Har du missat att det är tre personer som blev skjutna?

Det var bara polisen som blev skjuten.
Citera
2021-07-01, 16:25
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagejagvemedu
inte omöjligt. polisen kör runt på moped på natten.. Kan lätt förväxlas med nån ramdom langare. Tanken kan ha varit att plocka en av biskåpens grabbar
Det var ganska ljust ute och killarna i orten har stenkoll på vilka som är poliser och inte. Varför skulle de skjuta på en slumpmässig person på moped?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Precis! Inte en chans att mördaren inte skulle ha sett att det handlar om poliser. Jag är tillfälligt i Göteborg och tittade ut genom fönstret när så många polisbilar åkte ut mot Biskopsgården och det var definitivt rätt ljust fortfarande. Typisk sommarkväll vid den här årstiden. Rena jävla dumheter att detta skulle vara ett misstag!

Du har noll koll. Tror du dom gör detta nykter. Dom va inte ute efter någon polisman. Svär dom va så fulla av droger så dom knappt kunnat känna igen sin egen mamma.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaoloRoberto
Lutar att polisen var på fel plats fel tid. De andra två skjutna var nog målet. Sorgligt men gör ändå situationen bättre.

Jag skulle nog hävda att dom personerna inte finns.
Citera
Medlem
PaoloRobertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Det var bara polisen som blev skjuten.

Igår natt när allt var färskt så sades det att två skjutna var till sjukhus och en kanske var polis nu är det ju bekräftat. Sen en till skadad stog det.

Så vad hände med de andra två civila, vilka är de?
Citera
2021-07-01, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Det har jag totalt missat. Är det två andra som blivit skjutna?

Initialt fanns det uppgifter om det som sedan dementerades av polisen.

Det har inte funnits ett enda ord om två skjutna till idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in