2021-07-01, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheyWillKillUsAll
Har det framkommit om poliserna var civilklädda?

Enligt Aftonbladets artikel så färdades två polismän på moped(!?). Om dom var civilklädda med hjälmar och färdades på moped så är argumentet att dom mördades i tron att dom var boende i området inte speciellt långsökt.

Det är ju standard att folk i orten färdas på mopeder menar jag. Känns som att måla en stor fet jävla måltavla på ryggen att köra runt på det viset i skymningen och prata med gängkriminella.

De hade uniformer på sig och det var inte så mörkt ute
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Finns inte en chans att polisen backar för det här. Än så länge finns bara massa teorier. Polisen har säkerligen en arbetshypotes, en som de sannolikt inte alls delger media.

Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det är inte kontraproduktivt. Polisen kommer att backa när de inte har uppbackning och resurser från samhället (läs regeringen). Det vi åser är ett krig om våldsmonopol.

Jag skulle säga att vi redan nu ser hur polisen och politikerna börjar förbereda sin reträtt:

"Det var ett misstag." "Det var ett vådaskott." "Polismannen var inte måltavlan."

En olycka, med andra ord. Det gick lite snett. Sådant som bara händer i orten.

De har redan försökt med "Operation Rimfrost" och det blev, som vi ser nu, bara ett tomt slag i luften. Jag tror att de tänker sig för en gång till nu innan de går ut och med grötmyndighet hävdar att "Nu ska gängen knäckas!" eller drar igång en meningslös operation till oavsett vilka häftiga namn de kan hitta på för den.

Om det sker, när det sker, så är nästa döda polis inte långt bort.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Njursaltare
Idiot!

Man dör inte av HLR din neger! Man dör i så fall av initial skada.

Kan inte du ställa dig upp och förklara för svenska folket att skippa HLR. Men du vågar bara klaga på poliser framför skärmen din lilla lilla neger!

Ditt jävla trash!

HLR gör inte heller någon nytta i detta fall. Det kan dock, givetvis, förvärra en eventuell bröstskada.

Bara släpp ert kära HLR och inse att det är något av en myt, som bara är meningsfullt i ett fåtal ganska specifika situationer. I det nya svarthåriga Sverige där människor blir knivhuggna eller skjutna till höger och vänster så är det dags att tänka om kring vad första hjälpen innebär och bör innehålla.

Tourniquet, tryckförband med eller utan tamponad, lufttätt förband på bröstkorgen, upprättande/upprätthållande av fria luftvägar och skydd mot nedkylning är grunden som vanliga människor och gatupoliser bör ha koll på.
Citera
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
https://www.facebook.com/mrAndDan

Fy fan! Och farsa skulle han bli också.

Snälla kan vi inte bara sätta in militären snart och rensa bland dessa jävla kriminella apor
Citera
2021-07-01, 16:16
Medlem
Paladins avatar
Intressant (kortare) intervju med Christer Fuxborg, presstalesman polisen GBG.
Talar en del om händelseförloppet etc:

https://www.expressen.se/tv/nyheter/gt/polisen-efter-skjutningen-i-biskopsgarden-det-far-vara-slut-nu/
Citera
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suset
Herregud, pappan fick ett sms av Löfven.
Riktigt osmakligt.
Säkert skrivet av någon sekreterare också för att spara tid.
Låt bli om du inte tänker anstränga dig, som min pappa brukade säga.
Stämmer verkligen detta eller är det fake news?

Jag menar, är det inte lite väl tidigt för anhöriga att gå ut i media? Särskilt alternativ sådan...

https://www.friatider.se/mordade-polisens-pappa-om-lofven-bor-i-palats-medan-sverige-ar-i-kaos

Länk igen för er som kanske missat.

Fake news eller inte?
Citera
Medlem
susets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
Man går i princip aldrig ut med signalement så tidigt och även om det vore ovanligt hur menar du att det talar mer för att det var ett riktat dåd?

Man har nästan alltid en presskonferens i anslutning till uppmärksammade dåd och jag förstår inte heller hur du menar att det talar för ett annat motiv.

Jag säger inte att det inte är möjligt att det var ett riktat dåd, jag säger dock att det är uppenbart att du saknar belägg för det du påstår. Mest troligt för att du hoppas kunna politisera gärningen och är mindre intresserad av ett verkligt motiv.
Fast dom har ju inte heller belägg för det, vilket dom även förtydligar.
Istället kapar journalisterna och politikerna ordet "kanske" och skriver "SIKTADE INTE MOT POLISEN" med så stort typsnitt som Google Chrome tillåter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheyWillKillUsAll
Har det framkommit om poliserna var civilklädda?

Enligt Aftonbladets artikel så färdades två polismän på moped(!?). Om dom var civilklädda med hjälmar och färdades på moped så är argumentet att dom mördades i tron att dom var boende i området inte speciellt långsökt.

Det är ju standard att folk i orten färdas på mopeder menar jag. Känns som att måla en stor fet jävla måltavla på ryggen att köra runt på det viset i skymningen och prata med gängkriminella.

Den mördade polisen bar uniform! Enligt poliser med insyn som informerat Expressen, sköt man direkt mot den mördade polisen efter att man på något sätt lyckats skilja honom från sin kollega.
Citera
2021-07-01, 16:17
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
De hade uniformer på sig och det var inte så mörkt ute

Jo jag såg det på bilder nu. Uppenbart medvetet då om man skjuter skarpt mot uniformerade poliser.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joakim.svensson
Hur vet du det? Dom videos som cirkulerat visar bara att han låg en bit ifrån mopeden, typ omöjligt att tyda om han log samtidigt. Han torde vara död på plats således log han inte.

hahaha idiot, du förstår vad jag menar!
Citera
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homes
Den mördade polisen bar uniform! Enligt poliser med insyn som informerat Expressen, sköt man direkt mot den mördade polisen efter att man på något sätt lyckats skilja honom från sin kollega.

Yepp. Fick svar från en tidigare postare.
Citera
2021-07-01, 16:18
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0z
Herregud. Ett sms?=! Tiden är mogen för revolution nu.

Jag hade skickat iväg ett svars-sms: dra åt helvete!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in