2021-07-01, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabogibo
Det här är dock den bistra sanningen, jag har eviga och trogna boskap för S i min familj, och precis som du säger skiter de fullständigt i sakfrågorna, de mumlar ideologiska slogans om "miljardärer" och skyller allt ont som händer i Sverige på de åtta år som alliansen var i makten. Ifrågasätts deras världsbild med direkta frågor om C eller marknadshyror då skakar de bara på huvudet och säger "näe" som om man skulle ha sagt något fullkomligt bisarrt.

Jag tar det igen; De skakar på huvudet och säger "näe".

Minsta lilla kognitiv dissonans får gråsossar av den gamla skolan att retirera in i det trygga ideologiska sköldpaddsskalet, de slutar bara ta in information. En av dem erkänner inte ens att Stefan Löfven gick med på att införa marknadshyror för att blidka C. De kommer aldrig sluta rösta på S, aldrig.

Det låter som om de gillade den gamla sossepolitiken som mkt riktigt handlade om att inte ”miljardärerna” skulle få härja fritt osv. Mer fokus på solidaritet för den lilla människan osv. Numera är ju sossarna väldigt nyliberala och mer åt moderathållet. (Tex ville skippa LAS, ville införa marknadshyror osv). Så skulle tippa på att dina familjemedlemmar är mer V idag ”egentligen”. Då V nu är mer som sossarna var för 20-30 år sen. Men ja, vanans makt är stor bland äldre.
Citera
2021-07-01, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Uppenbarligen ljuger tuffe Uffe, då Lööf sagt att han inte talat med henne. Nu är det ju bara för Uffe att stå upp för sin "heder", inte för att han kan anses ha någon och bevisa att han talat med henne. Förvänta dig dock inget underverk på denna punkt.
Varför skulle Uffe ljuga om det? Dessutom har ju C senast igår sagt nej till samarbete med Moderaterna.

C nobbar Moderaternas invit
https://www.expressen.se/nyheter/moderaternas-invit-till-c-sex-punkter/
Citera
Avslutad
Citat:
Sorry, inget off-topic!

Ordförande Löfven sitter kvar i båten och styr vårt skepp vidare, tar med alla i båten, även dig – och andra mindre mogna personer som inte förstår vad det verkligen innebär att att styra en stat och ta ansvar för ett folk. Men ingen anklagar dig eller dina kompisar, liksom man inte heller anklagar barn för att de är barn. Så småningom blir även ni vuxna och skulle ni misslyckas, så var lugn, Folkhemmet har plats även för de vanartiga!
Sorry, jag i likhet med övriga vettiga människor förbereder min exit ur detta kaos. Jag kommer inte vänta till dess att kriminella helt tagit över våldsmonopolet och börjat ge sig på vanliga människor. Hemmarån kommer inom 10 år att bli vanligt förekommande i Svedala. Köp ingen dyr ny bil, för då får du kriminella som kommer hem till dig för att "övertala" dig att signa över ägandet till ledaren. Vågar du gå till polisen så är du en unge kort i familjen sen. Glöm inte att tacka din starke ledare!
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Lillen gav upp innan han ens satt ner foten.

Om du menar Kristersson med lillen så ja han är lite för vek, oppositionen behöver en starkare statsministerkandidat. Ebba kanske skulle vara bättre.
Citera
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homes
Ulf och Ebba kommer att bli ett starkt radarpar och styra Sverige under nästa mandatperiod. De kompletterar varandra. Ulf blir nog statsminister då hans parti är större och Ebba vice statsminister.

Tuffe Uffe och rättshaveristen fröken Busch kommer aldrig att styra Sverige, det är jag övertygad om. Uffe håller nu på att bränna samtliga kort med Centerpartiet, vilket borgar för att det är kört då Liberalerna faller ur vid nästa val och MP klarar sig kvar om inte annat via stödröster, sådana som Liberalerna aldrig får därför att det ligger alltför långt under spärren.

Eran Löfven fortsätter i många år. Tack!
Citera
2021-07-01, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beer-goggles
aha, jag trodde det var max 4 omröstningar innan det med automatik gick till extraval.

Jo det är fyra omröstningar men det kan vara fler talmansrundor. Talmansrunda syftar ju på när talmannen bjuder in partiledarna en i taget för överläggningar, och utser sonderingsmannen. Som vi precis sett så behöver ju inte en talmansrunda sluta i en omröstning.
Citera
2021-07-01, 16:19
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Om du menar Kristersson med lillen så ja han är lite för vek, oppositionen behöver en starkare statsministerkandidat. Ebba kanske skulle vara bättre.

Ebba är lite för fladdrig. Nyamko skulle däremot bli en bra statsminister. Alltid lugn och saklig.
Citera
2021-07-01, 16:22
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenPP
Jag tror hon insett att hon är illa ute. Detta uppger Expressen att Lööf sagt: '”I detta läge borde Kristersson redovisa vilka politiska eftergifter han har varit beredd att ge SD”, fortsätter Lööf.'

Så AL skulle alltså diskutera och värdera politiska eftergifter mot SD, innan hon tog (förnyad) ställning i regeringsfrågan. Varför skulle det vara så viktigt? Hon har ju sagt blankt nej till en regering som gör sådana eftergifter.

Hon försöker nu bara låtsas som att det inte är hennes tidigare uttalanden som varit låsningar, utan felet är UK's som tagit hennes absoluta nej för ett nej.

Annie, Annie. Nu har hon skyllt på V, SD och M. Det är alltid någon annans fel. Bara hon är felfri.
Citera
2021-07-01, 16:23
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Ebba är lite för fladdrig. Nyamko skulle däremot bli en bra statsminister. Alltid lugn och saklig.

Kanske i någon regering men inte en SD-stödd regering.
Citera
2021-07-01, 16:23
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Sorry, jag i likhet med övriga vettiga människor förbereder min exit ur detta kaos. Jag kommer inte vänta till dess att kriminella helt tagit över våldsmonopolet och börjat ge sig på vanliga människor. Hemmarån kommer inom 10 år att bli vanligt förekommande i Svedala. Köp ingen dyr ny bil, för då får du kriminella som kommer hem till dig för att "övertala" dig att signa över ägandet till ledaren. Vågar du gå till polisen så är du en unge kort i familjen sen. Glöm inte att tacka din starke ledare!

Vettiga människor tar sitt ansvar. De flyr inte. De fullgör sin plikt mot fosterlandet, så som ordförande Löfven nu gör. Han står till förfogande för att styra den svenska skutan vidare mot nya äventyr och prövningar. Vill folket ha honom? När alternativet är en blå-brun allians med en vek liten lögnare vid rodret, för allt i världen, ge oss Löfven så inte skutan kapsejsar!
Citera
2021-07-01, 16:24
Medlem
Gabogibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Det låter som om de gillade den gamla sossepolitiken som mkt riktigt handlade om att inte ”miljardärerna” skulle få härja fritt osv. Mer fokus på solidaritet för den lilla människan osv. Numera är ju sossarna väldigt nyliberala och mer åt moderathållet. (Tex ville skippa LAS, ville införa marknadshyror osv). Så skulle tippa på att dina familjemedlemmar är mer V idag ”egentligen”. Då V nu är mer som sossarna var för 20-30 år sen. Men ja, vanans makt är stor bland äldre.

Det är precis så, det är vanan som styr istället för hjärnan. Även om det finns alternativ som troligen är närmre var de "egentligen" tycker så röstar de på samma parti de alltid har röstat på, ända sedan 60 talet.

Vad Löfven gör nu är varken socialdemokrati eller demokrati. Cirkusen måste få ett slut nu så att vi kan gå till extraval.
Citera
2021-07-01, 16:26
Medlem
Citat:
Tuffe Uffe och rättshaveristen fröken Busch kommer aldrig att styra Sverige, det är jag övertygad om. Uffe håller nu på att bränna samtliga kort med Centerpartiet, vilket borgar för att det är kört då Liberalerna faller ur vid nästa val och MP klarar sig kvar om inte annat via stödröster, sådana som Liberalerna aldrig får därför att det ligger alltför långt under spärren.

Eran Löfven fortsätter i många år. Tack!

Ja, det är väl tur att Ulf bränner korten och kontakter med Annie, en psykopat som ingen vettig människa vill ha att göra med.
Det är ju C som vill ha massinvandring, dumpade löner och som vill förstöra den svenska välfärdsmodellen, inte S. Löfven är ju bara dum nog att genomföra det åt Annie.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in