2021-07-01, 14:53
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Svenska folket ser i likhet med mig kompetens hos Löfven. Välförtjänt sådan. Hans två regeringar har merit på sin sida. De senaste sju åren har präglats av svårigheter. Flyktingkris, pandemi, terrorangrepp både i Sverige och i Europa, konstant politisk oro på den internationella scenen från figurer som Trump och Orban och konstanta sabotageförsök från högerextremister på hemmaplan som nu senast ledde till att regeringen avsattes och kaos uppstod. Under alla dessa stormar, utom den sista när Vänsterpartiet svek, har Stefan och hans regeringar stått pall och styrt landet ur stormen. Människor ser detta. Det kommer att märkas i valrörelsen. Man ska inte lura sig med att tro att nazitillhållet Flashback är representativt för Sverige i stort. Ute i landet har Löfven starkt stöd och vi är många som förstår vad hans två regeringar har kämpat mot. Därför förstår vi även att det bästa vore fyra nya år. Stabilitet, kompetens, kontinuitet, sans. Det är vad vi behöver nu. Inte en politisk oreda designad att försvaga landets kapacitet och rykte.

Nja nu är det ju först och främst inte svenska folket som röstar fram Löfven, utan personer av utländsk bakgrund. Dessa ser nog heller ingen kompetens i Löfven utan snarare garanten för fortsatta bidragutbetalningar.

Löfven-regimen har varit fullkomligt katastrofal för landet.

Sverige klarar inte längre själv att släcka skogsbränder på egen hand, det för den svenska regimen så förhatliga Polen fick rycka ut till Svenska skogens räddning.

Sveriges energiförsörjning höll på att bryta samma efter en veckas normalvinter. Sverige stod på randen till att hushåll och industrier blivit utan el i 10 minusgraders kyla.

Löfven-regimen har inneburit att Sverige gått från det säkraste landet inom EU sett till skjutningar och sprängningar till det minst säkra. Snart med Löfven vid rodret kommer Sverige att konkurrera med El Salvador, Guatemala, México och Honduras om bottenplaceringar.
Citera
2021-07-01, 14:54
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Du påstår att Steffe tar ansvar. Samtidigt så frånskriver du honom allt ansvar för dagens situation, trots att han varit statsminister i snart 2 mandatperioder. Vad betyder "att ta ansvar" för dig? Att stå på en presskonferens och säga att man är arg över utvecklingen?

Jag förstår inte hur man som sosse kan försvara Stefan Löfven. Hade SD eller M haft regeringsmakten i två mandatperioder och inte gjort något åt kriminaliteten hade jag varit djupt besviken, och varit den förste att kritisera. När du försvara Löfven som haft makten så säger du ju att du är nöjd med utvecklingen. Varför beklagar du då en skjuten polis? Det är väl helt ok för dig?
Sådan husse sådan hund.
Citera
2021-07-01, 14:56
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Hade Vänsterpartiet röstat nej vid omröstningen så hade det här inte skett. Det går inte att bortförklara. Nu gjorde man inte det. Istället valde samtliga vänsterpartister utom uteslutna Kakabaveh att stödja Åkesson. Det var ett svek av enorma proportioner.

Exakt vem har Nooshi Dadgostar och V svikit?

Har det funnits något avtal mellan regeringen och V att V ovillkorligt ska stödja regeringen? Finns det inget avtal - ja då har ju V rätt att föra fram den politik som de anser mest fördelaktigt för sina väljare. Annars gör det ju sig skylda till svek - mot sina väljare, ifall de dansar efter Löfvens och Lööfs pipa och inte ställer krav på vänsterpolitik.
Citera
2021-07-01, 14:57
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitpenna
Ja, kungen är väl det absolut optimala alternativet. Men nu är ju han faktiskt statschef och via talmannen har han gett Steffe ansvaret tack vare att vi lever i en demokrati. Något du verkar vara arg över.
Jag är arg över högförräderiet. Det kommer en dag då de feta åker ur RD och får betala. Den dagen är inte allt för långt borta. Snarare behövs endast ett val till för att påbörja processen.
Citera
2021-07-01, 14:59
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculker
Den där retoriken känns väldigt förlegat vid det här laget. Det är ett faktum att S svängning i invandrings- och integrationspolitiken tvingats fram av ett allt starkare väljarstöd för SD. Det har gjort det omöjligt för dem att fortsätta sticka huvudet i sanden och till slut inse att man måste ta tag i problemen. S-märkta ministrar kan idag yttra åsikter som för bara 10 år sedan var omöjliga för dem att yttra och som när SD framförde dem banalt avfärdades som ren rasism. SD har agerat blåslampa i den svenska regeringens bak, det måste man ge dem. Det har också visat sig att de inte hade helt fel eller överdrev gällande gängkriminalitet och segregation. En polismans död vittnar om detta tragiska faktum.
Fortfarande är det för lamt från S. Vi behöver inse att S har sina nya kärnväljare bland kriminella klaner.
Citera
2021-07-01, 15:00
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Exakt vem har Nooshi Dadgostar och V svikit?

Har det funnits något avtal mellan regeringen och V att V ovillkorligt ska stödja regeringen? Finns det inget avtal - ja då har ju V rätt att föra fram den politik som de anser mest fördelaktigt för sina väljare. Annars gör det ju sig skylda till svek - mot sina väljare, ifall de dansar efter Löfvens och Lööfs pipa och inte ställer krav på vänsterpolitik.

De som resonerar på detta sätt är bara antidemokrater som anser att oppositionen är skyldig att stödja den store ledaren även när han har en majoritet emot sig. De hyllar säkert Kim Jung Un också.
Citera
2021-07-01, 15:01
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Hur många skjutna poliser flyter det i det vattnet? Får han ner styråran mellan kropparna?

Kan inte diskutera off-topic här.

Kan bara konstatera att ordförande Löfven är den starke ledare som vi alla behöver. Tomtar som Kristersson kan fortsätta tomta, det passar honom bäst – där ingår att ”samtala med alla”, men till ”alla” hör uppenbarligen inte fru Lööf – vilken tomte!

”Centerpartiet ser gärna samarbeten i mitten med de andra allianspartierna och nuvarande regeringspartier. Jag är förvånad över att Ulf Kristersson inte ens tagit kontakt med mig under sitt sonderingsuppdrag för att hitta möjliga vägar framåt. Så mycket för ”samtala med alla”. “
https://twitter.com/annieloof/status/1410520001434591233
Citera
2021-07-01, 15:01
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Helt sjukt. Löfven är som en cigarettfimp man just slängt ner i toalettstolen. Svår att spola ner.

Helt absurt om han lyckas hanka sig kvar ännu en gång. Hur många gånger ska Sveriges sämsta stadsminister genom tiderna kunna återuppstå?!
Han kämpar för sitt liv.
Citera
2021-07-01, 15:03
Medlem
beer-goggless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Det kvittar hur många talmansrundor somn hålls. Det viktiga är hur många statsminister kandidater som tas till omröstning. Detta nollställls inte föffän någon vinner en omröstning eller det utlyses extraval.

aha, jag trodde det var max 4 omröstningar innan det med automatik gick till extraval.
Citera
2021-07-01, 15:04
Medlem
anotherpieceofmeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitpenna
Det är knappast mitt fel eller steffes. Du låter som en nazist som bara vill hänga folk. Synd att inte foliehattar skyddar mot dumhet. Då hade jag supportat din kamp

Jag är inte nazist. I 20 år har regeringen nu släppt in alla som vill komma in utan någon kontroll eller krav. Permanenta uppehållstillstånd till vem som helst. De har tagit besluten som har känts bra i magen för stunden utan konsekvenstänk. De har slängt in dessa människor förorterna och ignorerat följderna. Många av dessa har inget arbete och blir alltså försörjda av svenska folket. Jag har inget förakt mot dessa människor, de gör som de flesta hade gjort, Sverige är ett fantastiskt land att bo i, men är man här på flykt så är det meningen att man så småningom ska återvända, Sverige kan inte ta hand om världens medborgare bara för att andra länder inte tar sitt ansvar, låter tufft men våra politiker måste ha det i sig att ta dessa beslut för rikets bästa, det har de inte gjort.
Sverige har fört en extrem politik som skapat parallella samhällen och utanförskap och kriminalitet är en följd av det.

Ber om ursäkt att jag sa att du var medskyldig, jag vet inte hur du röstat.

Men våra makthavare bär det tyngsta ansvaret. De har blod på händerna.
Citera
2021-07-01, 15:04
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Kan inte diskutera off-topic här.

Kan bara konstatera att ordförande Löfven är den starke ledare som vi alla behöver. Tomtar som Kristersson kan fortsätta tomta, det passar honom bäst – där ingår att ”samtala med alla”, men till ”alla” hör uppenbarligen inte fru Lööf – vilken tomte!

”Centerpartiet ser gärna samarbeten i mitten med de andra allianspartierna och nuvarande regeringspartier. Jag är förvånad över att Ulf Kristersson inte ens tagit kontakt med mig under sitt sonderingsuppdrag för att hitta möjliga vägar framåt. Så mycket för ”samtala med alla”. “
https://twitter.com/annieloof/status/1410520001434591233
Jag håller delvis med dig. SL är en katastrof för Sverige, speciellt i röran med högerextrema C och rabiata energihatarna Mp, men Uffe är inget egentligt statsministerämne. Han är bara den minst svenskfientliga av de två, och det pga hans beroende av SD.
Citera
2021-07-01, 15:05
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anotherpieceofmeat
Jag är inte nazist. I 20 år har regeringen nu släppt in alla som vill komma in utan någon kontroll eller krav. Permanenta uppehållstillstånd till vem som helst. De har tagit besluten som har känts bra i magen för stunden utan konsekvenstänk. De har slängt in dessa människor förorterna och ignorerat följderna. Många av dessa har inget arbete och blir alltså försörjda av svenska folket. Jag har inget förakt mot dessa människor, de gör som de flesta hade gjort, Sverige är ett fantastiskt land att bo i, men är man här på flykt så är det meningen att man så småningom ska återvända, Sverige kan inte ta hand om världens medborgare bara för att andra länder inte tar sitt ansvar, låter tufft men våra politiker måste ha det i sig att ta dessa beslut för rikets bästa, det har de inte gjort.
Sverige har fört en extrem politik som skapat parallella samhällen, utanförskap och kriminalitet är en följd av det.

Ber om ursäkt att jag sa att du var medskyldig, jag vet inte hur du röstat.

Men våra makthavare bär det tyngsta ansvaret. De har blod på händerna.
Svenskar bör förstås rösta på politiker vars fokus är svenskarnas intressen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in