2021-07-01, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
De sprider inga gissningar, de uppger ju bara åt vilket håll utredningen pekar f7ör tillfället. Det är ganska naturligt i uppmärksammade fall. De har inte heller utestängt några alternativa motiv utan uppger att de tittar på andra alternativ men att man inte har hittat något ännu.

Det må så vara men att det skulle vara orimligt tycker jag absolut inte. Vi vet som sagt inte ens ifall personen uppmärksammade att det var en polis.

Varför är det så viktigt att det ska vara ett riktat dåd mot den specifika polisen eller poliskåren i allmänhet?
Det viktiga är att gm grips och döms.
Citera
2021-07-01, 15:34
Medlem
Probixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tojo909
Kollade på pressträffen nyss på SVT - Inte en enda kritisk fråga ställdes! Damberg sa: "Vi har 1000 personer mer nu bakom lås och bom".
Hade jag varit reporter hade jag ställt en motfråga: "Men dödsskjutningarna har ju ökat i Sverige. Vi är nu värst i Europa. Hur kommer det sig med tanke på att det är 1000 personer mer som sitter bakom lås och bom?"

Svenska journalister är fullständigt odugliga.
Citera
2021-07-01, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Tror bara det är något nytt dom börjat med i Göteborg. Vara coola med kidsen eller nått.
ditt antagande bekräftar isåfall att alla dessa klan-gäng består av nollbegåvade individer-
om de tror att det är coolt att döda en polisman,ett barn eller andra laglydiga medborgare så är man ju nollor.
Att kallblodigt skjuta mot mänskor i fredstid är ju bara vrickat..
Citera
2021-07-01, 15:35
Medlem
Sockerhalss avatar
Enl. A.B: Tidigare militär, numer polis.... Det säger mej en del. Viss kategori människor satsar på såna yrken. Trycka ner andra osv brukar gillas. Psykopat kanske. Snuten var säkert ett rötägg och hade kört osjyssta metoder mot en gängmedlem eller fler. Det straffar sej. Jag tror att han var måltavlan. En gris-snut helt enkelt. Finns så många såna.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Nord har givetvis större trovärdighet än en anonym poliskälla till Expressen, men säker på motivet kan ingen vara än så länge.

Nej, det är vad du hoppas och inget annat. Din åsikt dvs.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Jag har inte hunnit läsa hela tråden, men var polisen civilspanare eller nåt eftersom han åkte
runt på en moped?

Du hade inte behövt läsa hela tråden. Hade du läst EN sida bak hade du fattat att polisen var uniformerad vilket skrivits ut flera hundra gånger nu i tråden. Sluta var så jävla lat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Precis, det är inte mindre brottsligt om syftet var att skjuta en som stod bredvid polisen, så på vilket sätt menar du då att Nord ”tonar ned allvaret” genom att hävda att det kanske inte var polisen som var måltavlan?
Därför att många förstår sig inte på likgiltighetsuppsåtet, utan tänker att detta var en olyckshändelse i allmänhet och kanske grovt vållande till annans död i synnerhet. Detta utnyttjas. Var i rapporteringen ser du att det ändå betonas att det fortfarande rör sig om mord? Du kommer inte att hitta det. Kolla här. Tvärtom ser du eufemismer som ”sköts till döds” och ”dödsskjutning”. Du kan se nedtonandet om du vill se, men jag anar att du inte vill.
Senast redigerad av Sossetrollet 2021-07-01 kl. 15:38.
Citera
2021-07-01, 15:36
Medlem
Skjuta en polis ja då e man mer än lovligt rubbad.

Det sista man vill ha i kvarteren om man är kriminell är ju fler poliser.

Får hoppas mördaren åker dit rätt så snart.

Vilken status kan han få i fängelset? Gissar mindre omtyckt
Citera
2021-07-01, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Jag har inte hunnit läsa hela tråden, men var polisen civilspanare eller nåt eftersom han åkte
runt på en moped?

Nej, han patrullerade på moped i uniform när han blev kallblodigt avrättad av gängkriminella i en drive-by skjutning.
Citera
2021-07-01, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoideIL
https://www.youtube.com/watch?v=3fdN6GOnAS4 här är yngre från södra biskop som poserar med vapen precis från brottsplatsen.

Puh, jag har varit lite orolig. Men nu vet jag. Pensionen är räddad!
Citera
2021-07-01, 15:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Greven101
Ser jävligt många som hakar upp sig på att poliserna kör med moped.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/moppepoliser-ska-stavja-ungdomsstoket

Här finns ett inslag om det

Vad fan är poängen med att köra moppe?
Varför kör de inte en liten MC istället, tex BMW F650GS, eller ännu mindre.
De ger respekt, kan köra efter de flesta bilar, kommer in överallt en moped kommer in..
Citera
2021-07-01, 15:38
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
den som ska skjuta ihjäl någon -antagligen för första gången- kan nog mycket väl få tunnelseende.
det bör vara en stressfylld situation för förövaren och medhjälpare så de kan ju varit så fokuserade på att det skulle skjutas och att det var tvunget att ske via överraskningsmoment och därför gå snabbt, att de helt enkelt inte begrep att det fanns en polis på plats.

polisuniformer är ju inte heller lika iögonfallande idag som de var förr - mörkblått med lite guld liksom. hade han sedan precis tagit av sig hjälmen så kanske han inte heller hade mössa. och så färdades han på ett för polisen ovanligt fordon utan polismärkning vad det verkar.

Det var ingen olycka eller felskjutning. Det är bara ursäkter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in