2021-07-01, 15:20
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Du tolkar det så. Jag tolkar uttalandet som att det inte fanns någon hotbild mot polisen generellt eller polispersonen specifikt, medan det däremot fanns det mot de personer han pratade med vid skjutningstillfället.

En poliskälla i Expressen påstår att det inte var något misstag:

– Det jag kan säga är att man siktade rakt på den här polismannen. Det var som en avrättning, säger en poliskälla.

https://www.expressen.se/gt/stort-polispadrag-i-biskopsgarden/

Vad gäller hotbilder, så vet vi också från media att polisens försök att störa den organiserade brottsligheten i Biskopsgården väckt irritation. Det fanns rimligen en generell hotbild mot poliser som deltog i den verksamheten.

Hur som helst borde polisledningen avhålla sig från spekulationer innan vi vet mer om dådet.
Citera
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miffopolisen
Naturligtvis är en attack riktad mot en polis i syfte att döda värre än ännu en gängskjutning som gått snett. Förstår du på fullaste allvar inte det?

Det var inte det jag svarade på, utan att det är mord oavsett, och att det inte är att förminska det när Nord uppger att måltavlan kunde vara en annan.
Citera
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShyPooper
En förmodligen fejkad sådan. Kom igen nu, du har väl också fått lära dig källkritik i skolan?

Jag skulle hellre söka mig till Kalle Anka-magasinet än Nya Riks i jakt på korrekt nyhetsuppdatering.
Aha, du är en sån.
Citat:
Ursprungligen postat av Miffopolisen
Varför skulle de fejka en intervju? Det skulle ju uppdagas med 100% säkerhet och leda till en stor skandal och säkerligen något slags rättsligt trubbel. Även om du avskyr några och allt de står för så innebär det inte att allt de skriver måste vara lögner. Källkritik är en bra sak, men frågan är om inte logiskt tänkande är bättre i detta fall.
Citera
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Ett vådaskott, således inte lika allvarligt.

Seriöst är det debatten nu?
Det är väl i alla fall vad PK-media vill vinkla det till, dock står det fortfarande "avrättning" på Aftonbladet, den värsta blaskan av dem alla!

Vi får se hur narrativet utvecklar sig.
Citera
2021-07-01, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlesbronson-69
Släpp hatet nu, onödigt.

Nån i området som kan fylla på med info om tillslag från polisens sida? Detta är Flashback, kom igen nu…..va händer vid mordplatsen osv.

Undrar också vad som händer i området nu. Hur stora resurser är på plats?

Borde vara slumpmässiga kroppsvisiteringar, helikoptrar, dörrknackning och kontroll av bilar. Allt för att göra vardagen för de kriminella så svår som möjligt.
Citera
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Polisen borde inte sprida några gissningar alls, men för all del inte heller utesluta viss alternativ.

Att skjuta en beväpnad rival är något annat än att försöka skjuta en rival inför en beväpnad polis.

De sprider inga gissningar, de uppger ju bara åt vilket håll utredningen pekar för tillfället. Det är ganska naturligt i uppmärksammade fall. De har inte heller utestängt några alternativa motiv utan uppger att de tittar på andra alternativ men att man inte har hittat något ännu.

Det må så vara men att det skulle vara orimligt tycker jag absolut inte. Vi vet som sagt inte ens ifall personen uppmärksammade att det var en polis.

Varför är det så viktigt att det ska vara ett riktat dåd mot den specifika polisen eller poliskåren i allmänhet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Intervju med pappan till den
avlidna polisen.

https://www.nyariks.se/exklusiv-intervju-per-danman-pappa-till-mordade-polisen-andreas-danman/
Starkt av pappan att kunna ha intervju i det här läget, han verkar vara kritisk till utvecklingen i Sverige utifrån den korta intervjun (även innan mordet såklart).
Citera
2021-07-01, 15:23
Medlem
hippilis avatar
Det är inte den första eller sista som blir skjuten, det som jag funderar på att hade det varit någon annan, exempelvis en glad pensionär så hade det inte blivit så stort pådrag och skriverier överallt. Att det blev en polis förvånar mej inte det har gått för långt med eländet där och det går nog inte stoppa nu, alla skjuter på alla och kriget är igång.
Citera
Medlem
Svennis7254s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Intervju med pappan till den
avlidna polisen.

https://www.nyariks.se/exklusiv-intervju-per-danman-pappa-till-mordade-polisen-andreas-danman/

Man skall nog ta en tidning som saknar en ansvarig utgivare med en stor nypa salt
Citera
Medlem
Njursaltares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blacka163
Jävlar, snutarna är ju skit nojiga. Varför drar dom inte ned han på marken och visar vem som bestämmer? För dom är så jävla fega. Därför man har tröttnat på det svenska rättsväsendet
Hur tuff e du själv är du är utnumrerad med 500%?

I sådana lägen skall polisen inte eskalera situationen.

Men jag själv skulle hellre sett att polisen poppade negrerna direkt, absolut!
Citera
Medlem
Giant Squids avatar
Jag har inte hunnit läsa hela tråden, men var polisen civilspanare eller nåt eftersom han åkte
runt på en moped?
Citera
2021-07-01, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shermz
Det finns jämt en hotbild mot polisen i de här områdena
Kolla den här videon så förstår du vad polisen måste stå ut med dagligen i förorterna.
https://www.tiktok.com/@zubeidi93la/video/6966742097344941317

ja polise får stå ut med mycket o deras tålamod är beundransvärt.
Poliserna vet ju att dessa svågbegåvade kaxiga kriminella är hjärnskadade, och därför inte kan bete sig normalt.
Finns många sådana bland flashbackskrivarna också- de här som kallar poliser för grisar osv..
det är inte normalaa medborgare, och det är ju inte heller de token som skjuter ihjäl andra
det är såna som inte passar in i vårt demokratiska land.
Nu söks en vindögd svagbegåvad individ, enl polisen kan skottet av misstag ha dödat polismannen..om det stämmer
då har poliskollegorna snart fångat in kräket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in