2021-07-01, 15:07
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Det är bl.a. Expressen som skriver det enligt källor från personer med insyn i utredningen.

Såklart svårt att säga vem som har rätt och fel i dagsläget.
Du får tipsa Erik Nord om att läsa Expressen så att han får bättre underlag till utredningen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nowami
Är uppfattningen fortfarande att polisen stod och pratade med folk och sedan sköts det mot gruppen/polisen? Varför ligger mopeden slängd Om det var polisen moped? Borde den inte stå parkerad med hjälm på styret och han går omkring och pratar med folk?
Eller satt polismannen på mopeden med hjälm när han blev skjuten? Nån hjälm låg väl intill polismannen när dem gjorde HLR?
Det är kusligt tyst på och lugnt på filmerna man fått se, borde det inte vara lite mer hysteri, skrik osv?
Får inte ihop de Motivet, sjukt osmakligt och osmart.

Inte ens kriminella tjänar ju på att en polis dödas, nån som vet om det är norra eller södras område, kan motivet vara att skylla över det på rivaler?

Men kriminella förstår du antagligen bankrånare, biltjuvar och folk som säljer kokain på krogen. Det här är förmpdligen människor som vill dominera och beskatta en hel stadsdel och etablera sig själva som ortens poliser och domare.

Du kan inte jämföra de grupperna med varandra.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Varför låtsas så många bli förnärmade och förvånade över Nords uttalande? Måste det vara avsiktligt riktat mot polisen bara för att det sker i orten, eller?

Som jag tidigare skrivit finns det inte ett enda exempel historiskt på att en polis blivit skjuten till döds av gängmedlem i utsatt område, så det troligaste här är (om det inte är en psykiskt sjuk gärningsman) en upprepning av skjutningen av den 12-åriga flickan vid McD Norsborg. Polisen befann sig kanske helt olyckligt på fel plats vid fel tillfälle.

Polisledningen ska inte spekulera om motiv innan det ens finns en misstänkt. Det är oprofessionellt.

I ett fall som detta undergräver det dessutom förtroendet för polisen, som vi redan sett exempel på i tråden. Folk tror att polisen fått order om att förringa händelsen av politiska skäl.
Citera
2021-07-01, 15:08
Medlem
FoxHounds avatar
En person från nya norra kom in på östra igår med skador. Kan detta vara en hämnd från dom mot södra som blivit fel?

Om det nu skulle stämma att det inte var polisen som var måltavlan
Citera
2021-07-01, 15:09
Medlem
Svennis7254s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troll1t
https://www.nyariks.se/carl-andreas-danman-ar-den-mordade-polisen/

Nya Riks har i dag samtalat med familjen till den mördade polisen i Göteborg och identiteten är nu fastställd. Han heter Carl Andreas Danman och är från Ödåkra utanför Helsingborg. Han lämnar nu en gravid sambo bakom sig i Göteborgsområdet som även hon är polis.

Enligt uppgift har en även en bror som är polis. Familjen skall ha fått ett textmeddelande från bland annat statsminister Stefan Löfvén.

Danmans pappa meddelar att hela Sverige är i förfall och nu var det hans son som fick sätta livet till. Hela familjen är nu samlad och befinner sig i chock.

– Hela svenska samhället är i kaos och nu var det min grabb som råkade hamna i kaoset. Den snällaste finaste människa. Han skulle bli farsa. De skulle bygga hus.

kommenterar pappan till Nya Riks.

– Jag fick SMS av statsministern och vissa partiledare som beklagar sorgen men de sitter på Lidingö och sina palats. Vi har en grabb som har gått bort. Det är skillnaden.

Vad är det för smart idé att röja pappans identitet, Vad har detta med saken att göra??
Senast redigerad av Svennis7254 2021-07-01 kl. 15:14.
Citera
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Du får tipsa Erik Nord om att läsa Expressen så att han får bättre underlag till utredningen
Nej, det har jag inget intresse av.

Sanningen kommer fram förr eller senare, jag bara hänvisade till att '"ryktet" kommer från massmedia och inte sociala medier.
Citera
Medlem
NoideILs avatar
https://www.youtube.com/watch?v=3fdN6GOnAS4 här är yngre från södra biskop som poserar med vapen precis från brottsplatsen.
Citera
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sossetrollet
Nej, folk här blir förnärmade/arga/whatever därför att polis, medier och politiker hela tiden tonar ned allvaret i händelser. Detta för att kanske kortsiktigt få en mer hanterbar ordningssituation, eller mer långsiktigt vill stävja främlingsfientliga krafter. Det är begripligt, men det är ingen hållbar taktik, eftersom det här våldet och den här kriminaliteten hela tiden ökar i styrka och omfattning. Det finns till och med debattörer som förnekar att så är fallet. Dessutom, rent sakligt, är det ändå mord på polisen eftersom en sådan skjutning uppfyller det så kallade likgiltighetsuppsåtet. Visst är det olyckligt, men inte mindre brottsligt.

Precis, det är inte mindre brottsligt om syftet var att skjuta en som stod bredvid polisen, så på vilket sätt menar du då att Nord ”tonar ned allvaret” genom att hävda att det kanske inte var polisen som var måltavlan?
Citera
2021-07-01, 15:10
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Att skjuta någon som står bredvid en beväpnad polis? Fel tillfälle! Troligare var polisen måltavlan. Är detta ännu en polisutredning som fallerar?

Ja nu var ju inte jag där så jag går på polisens uppgifter.

Ska man spekulera så kan ju polismannen ha haft ryggen emot och det kan ha varit ett snabbt händelseförlopp. Antingen så noterade man inte att polisen stod bredvid då man såg sin ”fiende” eller så brydde man sig helt enkelt inte. De bryr sig ju inte om att barn är i närheten och de bryr sig inte om att deras ”fiender” också har vapen så jag ser det inte som omöjligt att de inte brydde sig om att polisen var där.

Jag tror du övervärderar de här personernas förmåga att tänka och att bry sig.
Citera
Medlem
Njursaltares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Det är bl.a. Expressen som skriver det enligt källor från personer med insyn i utredningen.

Såklart svårt att säga vem som har rätt och fel i dagsläget.
Tur att du inte är polis.

Du kanske skulle göra som oss med IQ, ha ett öppet sinne och ta allt skvaller med en liten gnutta urskiljning?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Varför låtsas så många bli förnärmade och förvånade över Nords uttalande? Måste det vara avsiktligt riktat mot polisen bara för att det sker i orten, eller?

Som jag tidigare skrivit finns det inte ett enda exempel historiskt på att en polis blivit skjuten till döds av gängmedlem i utsatt område, så det troligaste här är (om det inte är en psykiskt sjuk gärningsman) en upprepning av skjutningen av den 12-åriga flickan vid McD Norsborg. Polisen befann sig kanske helt olyckligt på fel plats vid fel tillfälle.

För att det går tvärtemot vad som sagt av andra källor samt att det tycks väldigt ologiskt att någon skulle skjuta mot någon som står och pratar med en uniformerad och beväpnad polis.

Att någon högt uppsatt inom polisen avdramatiserar ett grovt våldsdåd skär i öronen på alla som minns hur Dan Eliasson ömkade för någon "stackars" mördare i en TV-intervju för några år sedan.
Citera
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShyPooper
Det där är en skräptidning. Kom igen nu och visa prov på lite källkritik.

Det är en intervju din jävla knullhjärna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in