Citat:
Ursprungligen postat av
Kalmar2004
Vegansk kost ger inte 73% skydd. Nyttig vegansk kost ger kanske 73% skydd. Nyttig kost som även inkluderar kött ger också 73% skydd.
Sen är jag tveksam till själva undersökningen i sig. Ett av alternativen var "whole foods, plant-based diet" så frågan är om inte många valt den kategorin när de menar "nyttig mat" eller fullkornskost.
https://www.webmd.com/food-recipes/features/the-whole-foods-diet
Jag hade citerat och med en länk till artikeln med citatet. I den artikeln fanns även länk till studien. Så alla som ville kunde läsa exakt hur det var formulerat.
Så kanske vi då ska plocka ut lösryckta meningar från dig om du tycker den leken är rolig att leka.
Först lät det så här
Citat:
Ursprungligen postat av
Kalmar2004
Whole foods plant-based diet inkluderar inget från djurriket.
Sedan åt de helt plötsligt kött?
Citat:
Ursprungligen postat av
Kalmar2004
Plant-based diet är definitivt inte vegansk - den innehåller bara mindre kött.
.
Jag tänker inte skriva mer till dig. Du har aldrig varit intresserad att diskutera, utan enbart att mucka. Det roar inte mig. Vill du diskutera studien gärna för mig, då kan vi göra det. Men inte såhär.
Edit
Citat:
Ursprungligen postat av
Kalmar2004
Nyttig kost som även inkluderar kött ger också 73% skydd.
Den kategorin fanns inte med. För att vara med behövde man inte vara strikt vegan men det fick enbart finnas med ett minimal mängd fisk, kött och mejeriprodukter. Kosten skulle baseras på föda från växtriket. Växtbaserat!
Plant-rich diet är kanske det du tänker på, men den kategorin var tyvärr inte med.