2021-07-01, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shishio
Hmm, ändå hyfsat för ett jobb som inte kräver utbildning! Särskilt om det är i en mindre stad där bostäder är billigare.

Ja, och majoritet av våra anställda har en tjänst på 60-70%. Många tjänar bra men där finns också de som är nöjda med den fasta lönen som kanske ligger på 12-14 efter skatt.
Citera
2021-07-01, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlydeveloper
Tar ni grafikkort ur Nvidia RTX 3000 serien till er själva bland personalen?

Jag vet endast ett fall där detta uppdagades. Den anställde hade köpt en HP Omen med 3070 kortet som han sedan returnerade med ett annat grafikkort.
Citera
2021-07-01, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av --2--
hur många ggr per dag kollar du meny 136 i elguide?

Varje jävla minut! Nu är det dock inte Elguide som är aktuellt utan vi har ett nytt system. Meny 136 är den mest använda menyn på Elgiganten. Där kan man se dagsbonusen samt månadsbonusen på individer.
Citera
2021-07-01, 07:42
Medlem
LinkBois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Tänkte bärbart, behöver bara en surfdator med ansl för rj45 och usb. Gärna något som inte är skit el överprisat. Om det finns öht...

Jag har en HP Envy 13 dom jag använt i 2 år för studier sen efter det som surfdator finns inget att klaga på den och den har fett skönt tangentbord. Det här med uttag för ethernet där blir det adapter dock. Tror dom flesta surfdatorerna har mer fokus på att vara tunna och smidiga så där ryker rj45
Det enda dåliga som har hänt med min är att någon plastbit i den gick sönder så skärmen är lite vinglig nu och inte lika stadig när man flyttar runt den
Citera
2021-07-01, 07:50
Avslutad
Tack för att du har lagt ner tid på att berätta mer om hur det är på Elgiganten. Jag har gått igenom varje inlägg nu och det har varit en fröjd!
Citera
2021-07-01, 08:12
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shqip.
Jag vill absolut inte säga att du blivit blåst. Det viktiga när det kommer till reor är att alltid jämföra med andra sidor innan man slår till. Samt att man läser på om produkterna och även recensioner. Detta med reor och ”BF” och julrean är ett lockbete, som tyvärr också fungerar.
Jodå, jag läste på innan. När förra och förrförra årets testvinnare har ett pris som understiger årets "sist i test"-modeller borde det ju vara en bra deal. Jag inbillar mig det i alla fall.. Vet inte hur stor marginal det är på vitvaror men den kan ju inte var mer än 30-40%?

Hur ser du annars på det här med "rensning av lagret av gamla prylar inför årets nyheter"? Inte bara vitvaror utan även hemelektronik. Kan man göra bra fynd? Och har du själv gjort såna fynd?
Citera
2021-07-01, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ratburst
Tack för att du har lagt ner tid på att berätta mer om hur det är på Elgiganten. Jag har gått igenom varje inlägg nu och det har varit en fröjd!

Tack själv 😀
Alltid kul att ”bidra” till sanningen om företagen i Sverige som många inte känner till.
Citera
2021-07-01, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Jodå, jag läste på innan. När förra och förrförra årets testvinnare har ett pris som understiger årets "sist i test"-modeller borde det ju vara en bra deal. Jag inbillar mig det i alla fall.. Vet inte hur stor marginal det är på vitvaror men den kan ju inte var mer än 30-40%?

Hur ser du annars på det här med "rensning av lagret av gamla prylar inför årets nyheter"? Inte bara vitvaror utan även hemelektronik. Kan man göra bra fynd? Och har du själv gjort såna fynd?

Låt säga att vi idag tog emot ett X antal kylar från Samsung, och just idag är marginalen på 1500 kr. Men om en månad kan den ligga på 800 kr. Marginalen på vitvaror skiftar rejält. Har flera gånger varit med om att den t.om varit 50% under en kort tid.

När vi lagerrensar kan det dyka upp riktigt bra erbjudanden i de fysiska butikerna, dock inget som annonseras ut. Jag har inte gjort några såna fynd men vi hade en kund som köpte en tvättmaskin som var nästan 2 år gammal och som hade stått ute på visning i butiken. På prislappen stod det 8999 kr och då vi var tvungna att bli av med den fick kunden betala 3999 kr. Då snackar vi om en riktigt bra tvättmaskin. Men den säljaren gick då back med 3500 kr i sin bonus.

Chefen hade sagt något i stil med att ”ta smällen bara och gå vidare”. Cheferna får inte slå minus bonus på deras namn, men det görs när deras favoritsäljare nästan går på en nitlott. Riktigt fult!
Citera
2021-07-01, 08:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av shqip.
Tack själv 😀
Alltid kul att ”bidra” till sanningen om företagen i Sverige som många inte känner till.

Har inget emot Elgiganten. Brukar själv handla där då och då men bra att veta om vad man ska akta sig för. Du verkar dock vara vettig så du är säkerligen en av de bättre säljarna. Förstår inte folk som blir arga för att en säljare frågar om de kan hjälpa. Om de inte respekterar ett nej tack det är bra jag återkommer om jag behöver hjälp så vet jag inte vad det är för fel på folk. Har alltid räckt för min del och jag har blivit respekterad för det.

Hoppas att du får möjligheten till att jobba med vad du faktiskt vill göra om det nu inte är Elgiganten livet ut.
Citera
2021-07-01, 10:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Har alla anställda på elgiganten sommarlov eller är det bara du?

OM man skall trolla - varför i helskotta skulle man välja att trolla om att Elgiganten är ens arbetsplats, tycker du?

Är genuint nyfiken 😁

Finns ju andra arbetsplatser som skulle vara betydligt mer underhållande att dra till med utan att det skulle verkar suspekt
Citera
2021-07-01, 10:09
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WitchcultToday
OM man skall trolla - varför i helskotta skulle man välja att trolla om att Elgiganten är ens arbetsplats, tycker du?

Är genuint nyfiken
😁

Finns ju andra arbetsplatser som skulle vara betydligt mer underhållande att dra till med utan att det skulle verkar suspekt
Han verkar främst ha skapat tråden för att såga sin arbetsgivare, bara det räcker. Första sidan såg snarare ut som en missnöjd kunde som ville spy sublim galla, sen har jag inte följt tråden för jag tycker inte TS verkar genuin.
Citera
2021-07-01, 11:12
Medlem
B-19s avatar
Riktigt härligt tråd att läsa igenom en dag på jobbet som denna.
Mycket av din information kan den "smarta" redan lista ut. Annat var även nytt för mig, menst gällande hur provision fungerar hos Elgiganten.

Jag har en fråga gällande ett köp jag gjorde för 6-7 år sedan.
Jag skulle köpa mig en TV som jag hittade på hemsidan som låg på rea, fanns 3-4 st kvar i butiken jag köpa köpa den i såg jag online.
När jag och min vän kommer dit så finns det bara en kvar(~20 min efter vi såg att det fanns minst 3 i laget).
Denna TV var en variant de hade optimerat, den var dock nedpackad i en kartong när vi kom fram men stod då ensam på en pall.
När vi kom till kassan förklarades det att jag behövde betala 500kr mer då den var "specialinställd".
Jag sa naturligtvis att jag inte kommer betala extra för något jag inte bett om, och sa att de gärna får fabriksåterställa TVn innan jag tar hem den.

Efter några minuter av babbel mellan kassörskan och säljaren gick de med på standardpriset som var 5000kr.

Mina två frågor är:

Kan de luras på det viset att de står att det finns flera i lager(i just den butiken) men att det egentligen bara finns en, som är optimerad, som man behöver betala extra för?

Hade de förlorat mest på att inte sälja TVn till mig eller förlorade de mer på att jag fick "optimeringen" gratis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in