2021-06-30, 20:26
Medlem
Var trevlig och intresserad, ställ frågor om henne, var inte för ivrig. Kör inte klyschiga repliker. Stava rätt.
Citera
2021-06-30, 21:06
Avslutad
Och jag som undrar hur man får matchningar på Tinder.
Citera
2021-06-30, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stroganof
Lägg ner. Bara toppmän som får mycket matchningar. Det är inte en rättighet för icke toppmän att få matchningar, dejter eller förhållanden som det var för 10 år sen. Det är nya tider. Känn dig trygg med att du inte är ensam, och att många sitter i din sits, så kanke det känns bättre? Det bästa en svensk kan göra är att dejta en identitetsös mix/integrerad invandrare som gör allt den kan för att få passa in och drömmer om en svensk kille. Där är det lättast har jag märkt. Tjejer gillar också att statusförflytta sig, så försök med tjejer som är fattigar en du. Är du höginkomst, testa med medelklass. Man kanske kan testa med två steg ner också, från höginkomst till låginkomsttagare, men skillnaderna kanske är för stora.

Jamen det väl allmänt känd att kvinnor generellt vill ha en som är bättre än de själva. Men att det ska vara så här pass fördomsfull och petig har jag svårt och förstå, det verkar bara som de är ute efter killar med typiska Ex On The Beach utseende. Eller så förväntar de sig att det ska dyka upp manliga top instgram modeller på deras feed så att i hopp om det swipar de vänster på alla de ser.

Men jag håller med, vi borde hålla oss till tjejer med invandrarbakgrund som är integrerade.
Eller ännu bättre flytta utomlands. För när man byter exempelvis location med passport till london och andra städer i världen så börjar det regna med match.
Citera
2021-06-30, 22:13
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IamBack2
Killar som vill dejta snabbt = icke seriösa.
Man bör nog ha bokat upp en dejt efter max sju till 10 dagar.

Ger absolut ingenting att chatta i veckor.
Citera
2021-06-30, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bubbsel
Och jag som undrar hur man får matchningar på Tinder.

När jag använder tinder får jag likeas hela tiden.

Egentligen har jag varit emot tinder, men vadå? Det är väl ingen skillnad mot någon annan dejting?
Citera
2021-06-30, 22:54
Medlem
Så som jag uppfattat det hela är att man matchar med folk Man swipar höger på, om de swipar tillbaka på en. Därefter så hamnar de som "matchningar" och sedan skriver man på flashback hur många man fått, flest antal vinner.

Men skriver du till någon så kommer de ta bort matchningen asap och du förlorar 1 poäng.
Citera
2021-06-30, 23:17
Medlem
Castles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halv8hosmig
Tinder i Stockholm får fan en o tänka på självmord när man inser att man inte kan få tillräcklig med match. Skapade profil för några dagar sen och fick 11 match och sen har den stannat av helt.
Har 20 liggande likes men antar de är oattraktiva och det är de som jag swipat vänster på.

Vet inte om jag ska skylla på det är sommar och varm och mindre aktivitet eller bara jag som inte duger för tjejerna på Tinder i Stockholm.

Någon som kan bekräfta det ena eller det andra?
Tinder funkar inte för mig längre. För typ 3-4 år sedan brukade jag få kanske uppåt hundra matcher eller ibland mer. Och jag brukade hitta personer som var intressanta och som ledde till något. Nu får jag också en handfull likes, och matchat med några där konversationerna inte leder någonstans. Något har hänt, antingen med mig, eller med Tinder. Jag gissar att konkurrens har blivit stenhård. Provat att skicka superlikes till vissa intressanta, brukade och åtminstone leda till en del matcher förut, nu har jag inte matchat med en enda som fått en superlike.

Stoppade en tjej på stan i kväll och hade en ganska lång promenad och intressant konversation. Det var skoj och mer än vad ett par veckor på Tinder lett till. Var dock en upptagen kvinna från Lettland på affärsresa.
Senast redigerad av Castle 2021-06-30 kl. 23:22.
Citera
2021-06-30, 23:40
Avslutad
Borde det inte vara lätt att ligga som kille på
Tinder nu iom att många tjejer kör på ”hot girl summer”?
Citera
2021-07-01, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halv8hosmig
Jamen det väl allmänt känd att kvinnor generellt vill ha en som är bättre än de själva. Men att det ska vara så här pass fördomsfull och petig har jag svårt och förstå, det verkar bara som de är ute efter killar med typiska Ex On The Beach utseende. Eller så förväntar de sig att det ska dyka upp manliga top instgram modeller på deras feed så att i hopp om det swipar de vänster på alla de ser.

Men jag håller med, vi borde hålla oss till tjejer med invandrarbakgrund som är integrerade.
Eller ännu bättre flytta utomlands. För när man byter exempelvis location med passport till london och andra städer i världen så börjar det regna med match.

Haha har du levt under en sten eller. Det är allmänt känt att tjejerna har blivit pojkaktiga på grund av utsuddade könsroller, så de tycker det är najs att ligga runt med snygga hunks. Och snygga hunks kommer de i snabbt kontakt med genom nätdejtingappar, där hunksen får stort display och exponering och utökad range, så att hunksen kan roffa åt sig hela kvinnliga stocken. Det är mycket roligare och ligga runt med hunks, än att va ihop med en betakille. Tjejerna väljer instinktivt alltid de bästa killarna de kan träffa. Det är en djupt liggande instinkt.

Så att inte befolkningen minskar då tjejerna bara lattjar runt med hunks, så måste vi ta fram stora avelscenter där toppmännen får komma och knulla eller dela med sig sin säd, och sen är det personal som uppfostrar barnen.

Dom 95% som inte är hunks, får en snygg tjejrobot i lön, ifall han jobbar och bidrar med skatt till hunksen och tjejerna. Vi vill ju inte att majoriteten av män slutar att jobba eller minskar produktiviten eftersom de tappar motivationen när de förblir eviga singlar. Får vara en jäkligt snygg robot och avancerad AI så att betamännen kärar ner sig.
Senast redigerad av stroganof 2021-07-01 kl. 00:52.
Citera
2021-07-01, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castle
Tinder funkar inte för mig längre. För typ 3-4 år sedan brukade jag få kanske uppåt hundra matcher eller ibland mer. Och jag brukade hitta personer som var intressanta och som ledde till något. Nu får jag också en handfull likes, och matchat med några där konversationerna inte leder någonstans. Något har hänt, antingen med mig, eller med Tinder. Jag gissar att konkurrens har blivit stenhård. Provat att skicka superlikes till vissa intressanta, brukade och åtminstone leda till en del matcher förut, nu har jag inte matchat med en enda som fått en superlike.

Stoppade en tjej på stan i kväll och hade en ganska lång promenad och intressant konversation. Det var skoj och mer än vad ett par veckor på Tinder lett till. Var dock en upptagen kvinna från Lettland på affärsresa.

Nätdejting har normaliserats mer och då har även hunksen och toppmännen börjat dejta. Samma med sport. Desto mer utövare en sport har, desto mer konkurrens. Med nätdejting så utökar också avståndet till vilka man konkurrerar med så att man konkurrerar med alla män i en hel stad.

Konkurrensen blir logiskt sett alltid större desto större en stad är, för då konkurrerar man med eliten i varje stad, vilket kan tänkas vara långa snygga rika, välbärgade hunks. Även om de kanske bara står för 1%, så får dom säkert en mycket stor del av matchningarna. Och storstäder har alltid mer superrika jämfört med de rikaste i en medelstor stad, så bor man i en storstad så konkurrerar man med superrika/supersnygga/osv osv Det blir mer extremt desto större befolkningen är. Det är ren sannolikhetslogik.

covid och pandemin har ökad digitaliseringen, stängt ner pubar och barer, och det har gjort att nätdejting blivit mer vanligt. tinder och andra dejtingsajter har gått ut med att folk använder nätdejting mycket mer. Men trots att nätdejting blivit mer populärt, så upplever folk att att det blivit svårare. Det logiska svaret är att det blivit husrent för även toppmän och hunks att hänga på nätdejtingsajter. De får nästan hela kakan nu. Det är bara att acceptera att ni är överkörda av toppmän som nu får stora harem.
Senast redigerad av stroganof 2021-07-01 kl. 01:04.
Citera
2021-07-01, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castle

Kan det bero på åldern?

När man tänker på det, är det inte lite desperat med 40+ som håller på med tinder.
Citera
2021-07-01, 01:58
Medlem
Villianlols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jendy
Kan det bero på åldern?

När man tänker på det, är det inte lite desperat med 40+ som håller på med tinder.
Varför är det mer desperat bara för man är 40+? De är väl också sugna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in