Citat:
Ursprungligen postat av
Castle
Tinder funkar inte för mig längre. För typ 3-4 år sedan brukade jag få kanske uppåt hundra matcher eller ibland mer. Och jag brukade hitta personer som var intressanta och som ledde till något. Nu får jag också en handfull likes, och matchat med några där konversationerna inte leder någonstans. Något har hänt, antingen med mig, eller med Tinder. Jag gissar att konkurrens har blivit stenhård. Provat att skicka superlikes till vissa intressanta, brukade och åtminstone leda till en del matcher förut, nu har jag inte matchat med en enda som fått en superlike.
Stoppade en tjej på stan i kväll och hade en ganska lång promenad och intressant konversation. Det var skoj och mer än vad ett par veckor på Tinder lett till. Var dock en upptagen kvinna från Lettland på affärsresa.
Nätdejting har normaliserats mer och då har även hunksen och toppmännen börjat dejta. Samma med sport. Desto mer utövare en sport har, desto mer konkurrens. Med nätdejting så utökar också avståndet till vilka man konkurrerar med så att man konkurrerar med alla män i en hel stad.
Konkurrensen blir logiskt sett alltid större desto större en stad är, för då konkurrerar man med eliten i varje stad, vilket kan tänkas vara långa snygga rika, välbärgade hunks. Även om de kanske bara står för 1%, så får dom säkert en mycket stor del av matchningarna. Och storstäder har alltid mer superrika jämfört med de rikaste i en medelstor stad, så bor man i en storstad så konkurrerar man med superrika/supersnygga/osv osv Det blir mer extremt desto större befolkningen är. Det är ren sannolikhetslogik.
covid och pandemin har ökad digitaliseringen, stängt ner pubar och barer, och det har gjort att nätdejting blivit mer vanligt. tinder och andra dejtingsajter har gått ut med att folk använder nätdejting mycket mer. Men trots att nätdejting blivit mer populärt, så upplever folk att att det blivit svårare. Det logiska svaret är att det blivit husrent för även toppmän och hunks att hänga på nätdejtingsajter. De får nästan hela kakan nu. Det är bara att acceptera att ni är överkörda av toppmän som nu får stora harem.