2021-06-29, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanUC
Definitivt inte lika lätt som för grabbarna på Grinder där det räcker med 2 mess. A: Träffas, knulla? B: Javisst, var?

Ibland vill man gärna vara bög. Sen inser man att knulla mansstjärt och mansmun och få hiv på köpet inte är så lockande.
Citera
2021-06-29, 22:51
Medlem
HolySimons avatar
Tinder är inte samma sak som Grindr numera. Med andra ord handlar Tinder inte längre om att bara hitta nån att ligga med. OM du nu endast är ute efter att ligga så var tydlig med det från början. Då kommer de tjejer som också är ute efter det svara på en gång. Och de som är ute efter något stadigare kommer att ignorera/blockera dig.

Vill du ligga, så skriv:
Hej! Och var bor du, då?

Vill du ha något stadigare, så skriv:
Hej! Hur har du det i den galna värmen? Vad har du gjort för nåt i dag?

Typ så.
Citera
2021-06-30, 00:27
Medlem
Flera krokar ute än du någonsin kan räkna till. Ett hej till alla.
De som inte svarar klickar man bort och skiter heeeeelt fullständigt i.

Gallring nr 2 blir de som svarar på om de är ute efter att träffas. Tystnaf = bort.

Därefter vet du vad du har att jobba med. Så många killar som tror de är ensamma på tjejerna. Vill de inte så vill de inte. Man kan heller inte lägga allt krut på ett fåtal. Allt ska kontaktas likt spam. De som svarar drar vinst. Finns asmånga tjejer som drömmer om vettig kuk. Man behöver ge dem space och låta dem få bestämma bara.
Citera
2021-06-30, 07:31
Medlem
Pungpuckels avatar
Nu har jag aldrig testat Tinder, det är inte min grej.

Men, jag fattar konceptet.

Tinder är shopping, mans-shopping, har du sett när tjejer kollar på klänningar i nätbutiker?
Inte den, inte den, inte den.. kanske den.

Är tjejer intresserade av tekniska specifikationer? (Din prestation). Nja, om dom verkligen kommer att bekräfta "köp" så kan det tänkas att dom hastigt läser den.

Med andra ord, fokusera på bilder.. eller bildspråk rättare sagt.
Citera
2021-06-30, 08:01
Medlem
Pungpuckels avatar
På Tinder har du en enorm konkurrens, se det som kön till "Idol" det är bara dom som kan sjunga som kommer vidare, inte "personligheterna" .

Så.
Fundera på vad du har för intressen, eller kanske särdrag..
Leta upp communityn för dessa, där kan du hitta en riktigt bra matchning.
Citera
2021-06-30, 14:09
Medlem
Har aldrig varit i ett förhållande tidigare. Nu är jag bra nära tack vare tinder, det känns väldigt kul och spännande.
Citera
2021-06-30, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
På Tinder har du en enorm konkurrens, se det som kön till "Idol" det är bara dom som kan sjunga som kommer vidare, inte "personligheterna" .

Så.
Fundera på vad du har för intressen, eller kanske särdrag..
Leta upp communityn för dessa, där kan du hitta en riktigt bra matchning.
Detta. Ibland önskar man fan att man vore tjej, fan vad de har enkelt att få till ett kärleksliv eller sexliv, inte för att jag själv har svårt med det, men det är verkligen så förbannat mycket enklare för tjejer.
Citera
2021-06-30, 16:39
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
gå på en promenad då ? det är sommar nu ändå, sitta o stirra på varandra som muppar känns trist... aldrig fattat sånt, bättre gå ut lite istället o va spontana.
Promenad och fika känns både stelt och uttjatat. Bjud ut på öl och/eller mat istället. Sedan är det bara att hoppas att folk är så mogna och nått en så hög nivå i sin personliga utveckling att de inser att man kan ha trevligt även om det inte slår gnistor.
Citera
2021-06-30, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Promenad och fika känns både stelt och uttjatat. Bjud ut på öl och/eller mat istället. Sedan är det bara att hoppas att folk är så mogna och nått en så hög nivå i sin personliga utveckling att de inser att man kan ha trevligt även om det inte slår gnistor.

Exakt.

Jag sa det till en dejt att vad som helst men inte fika eller promenad.

Och när jag kom dit så blev det först promenad och sedan en fika.
Citera
2021-06-30, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
gå på en promenad då ? det är sommar nu ändå, sitta o stirra på varandra som muppar känns trist... aldrig fattat sånt, bättre gå ut lite istället o va spontana.

Det är nog väldigt många som har tänkt så där att man ska vara spontan och inte känna killen innan eller tjejen.

Sedan har det slutat med att kvinnan hittas nedgrävd under en gran i ett par svarta sopsäckar.

Om man är dum och inte tänker sig för innan - så är det här väldigt möjligt att den magiska spontana dejten faktiskt slutar. Sedan sitter Leif g.w. Persson i tv-soffan och försöker lista ut vem mördaren är.
Med sitt ohörbara mumlande...

Efter ett par veckor har alla glömt bort mordet, för då har det redan skett tre nya.
Kvinnor som inte tänker efter när dom inne på dejtingsidorna.

Killar som vill dejta snabbt = icke seriösa.

BTW så är ändå Tinder sämsta platsen finna en "normal" dejt och relation genom.
Citera
2021-06-30, 17:57
Medlem
Tinder i Stockholm får fan en o tänka på självmord när man inser att man inte kan få tillräcklig med match. Skapade profil för några dagar sen och fick 11 match och sen har den stannat av helt.
Har 20 liggande likes men antar de är oattraktiva och det är de som jag swipat vänster på.

Vet inte om jag ska skylla på det är sommar och varm och mindre aktivitet eller bara jag som inte duger för tjejerna på Tinder i Stockholm.

Någon som kan bekräfta det ena eller det andra?
Citera
2021-06-30, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halv8hosmig
Tinder i Stockholm får fan en o tänka på självmord när man inser att man inte kan få tillräcklig med match. Skapade profil för några dagar sen och fick 11 match och sen har den stannat av helt.
Har 20 liggande likes men antar de är oattraktiva och det är de som jag swipat vänster på.

Vet inte om jag ska skylla på det är sommar och varm och mindre aktivitet eller bara jag som inte duger för tjejerna på Tinder i Stockholm.

Någon som kan bekräfta det ena eller det andra?

Lägg ner. Bara toppmän som får mycket matchningar. Det är inte en rättighet för icke toppmän att få matchningar, dejter eller förhållanden som det var för 10 år sen. Det är nya tider. Känn dig trygg med att du inte är ensam, och att många sitter i din sits, så kanke det känns bättre? Det bästa en svensk kan göra är att dejta en identitetsös mix/integrerad invandrare som gör allt den kan för att få passa in och drömmer om en svensk kille. Där är det lättast har jag märkt. Tjejer gillar också att statusförflytta sig, så försök med tjejer som är fattigar en du. Är du höginkomst, testa med medelklass. Man kanske kan testa med två steg ner också, från höginkomst till låginkomsttagare, men skillnaderna kanske är för stora.
Senast redigerad av stroganof 2021-06-30 kl. 19:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in