2021-06-30, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sec
Dricker ni mycket Jägermeister på era personalfester?

Mycket alkohol och kärlek.
Citera
2021-06-30, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zilvio
Förr snackades det om att vitvaror som såldes av elgiganten hade för dem specifika modellbeteckningar för att omöjliggöra prisjämförelser. Stämmer det och har det i så fall upphört eller förekommer det fortfarande?

Var skulle du själv handla de varor som elgiganten säljer om du slutar jobba där?

Jag skrev precis ner ett svar om ”unika modeller”, svarar med samma info här.

Den dagen jag slutar på Elgiganten så vet jag inte var jag ska inhandla vitvaror osv. Får se
Citera
2021-06-30, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shqip.
Som sagt, vissa butiker skiter i vilket. De tar tillbaka varan för att slippa en missnöjd kund.

Datorer kollas ofta igenom men bara en enkel titt på utsidan och att man startar igång datorn för att se att den inte är låst.

Tack!!

På tal om spishällen, den kostade ca 2500, två månader senare kostade det runt 5000kr.

Hur går det ihop? Den va värdelös.
Citera
2021-06-30, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Vad säger kunderna om sneakvarianten Lenovo Ideapad 82H7002EMX för 3,5? Vad heter den datorn hos MM?

- Inte hört från kunder men internt skrattar vi åt det hela när en kund köper den. Men vi lär få höra ett och annat inom några månader!

Om man köper en vara hos EG hur vet man att den inte varit ute hos en annan köpare och returnerats?

- Jag rekommenderar dig att alltid kolla hur den är inplastad, om plasten ”sticker” ut och sitter ojämnt, fettfläckar, utsidan av kartongen och fettfläckar på tangentbordet.

se svar under frågorna
Citera
2021-06-30, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Hur beräknar man hur mycket var och en av de anställda säljer? Många produkter kan ju kunderna plocka själva - och säljaren följer inte med till kassan. Och gäller det dyrare prylar är det ju ofta helt random vem som "sålt". Om jag vet vilken modell jag ska ha av en viss produkt så går jag fram till första bästa säljare och ber honom ordna fram den - får han provision för det??

Vi har ett system som uppdateras hela tiden med siffror om försäljning, intjänad bonus, antal försäkringar, tjänster osv.

Många kunder tar en vara och går direkt till kassan. Om den kunden istället kommer till mig och jag vet att varan ger mig provision så lägger jag upp kvittot hos mig. Om jag vet att det är minus gör jag en fuling och skickar personen till kassan. Allt för att inte gå back.
Citera
2021-06-30, 23:46
Medlem
blamages avatar
Citat:
se svar under frågorna
"Men vi lär få höra ett och annat inom några månader!"

Det är så illa alltså
Citera
2021-06-30, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashigqwe
Tack!!

På tal om spishällen, den kostade ca 2500, två månader senare kostade det runt 5000kr.

Hur går det ihop? Den va värdelös.

Köpte du den under rean? Om inte, då är det ett uppenbart fusk, eller att ens konkurrenter ligger på den nivån och man vill göra samma sak.
Citera
2021-06-30, 23:59
Medlem
Citat:
Köpte du den under rean? Om inte, då är det ett uppenbart fusk, eller att ens konkurrenter ligger på den nivån och man vill göra samma sak.

https://www.elgiganten.se/product/vitvaror/spishall-inbyggnad/induktionshall/30023/electrolux-induktionshall-hoi625x

Kostade då 2800kr

Herregud! Såg på retur-kvittot att jag köpt demo/outlet! Inte konstigt att det fanns någon repa! Synd jag inte visste annars hade jag sagt till säljaren att dra åt helvete. Den kan ha förekommit sen tidigare.
Kanske därför han kollade ordentligt med lampa?
Men jag tror inte att i mitt kvitto stog något om demo/outlet? Kan det vara så eller är ja misstänksam mot allt nu? Haha
Citera
2021-07-01, 00:19
Medlem
SylvesterLundgrens avatar
Kan du förklara mer utförligt varför du inte gillar Philips tv-apparater? Vad vet du? Vad har det varit för fel när kunder klagat eller returnerat dessa?

OLED-skärmarna är trots allt från LG.
Citera
2021-07-01, 00:51
Medlem
GurkPorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SylvesterLundgren
Kan du förklara mer utförligt varför du inte gillar Philips tv-apparater? Vad vet du? Vad har det varit för fel när kunder klagat eller returnerat dessa?

OLED-skärmarna är trots allt från LG.

Tänkte precis fråga samma tills jag såg ditt inlägg. Har nämligen en Philips-TV som jag inte har några klagomål på alls mer än att konstruktionen kring strömsladden är efterbliven.
Citera
2021-07-01, 00:57
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Lite om min bakgrund:

Jag gick ut gymnasiet 2013 och var arbetslös fram till hösten 2014. Då fick jag ett jobb inom Elgiganten. Sedan dess har jag arbetat inom företaget och dessutom jobbat inom olika områden (kassa, lager och teknikavdelningen). Även varit en vända på Phonehouse.

Jag kommer svara helt ärligt på era frågor. Många vet att vår bransch är väldigt speciell och från mig får ni en verklighetsbild över arbetet. Kör på!

Hur har ni inte gått i konkurs än? Vem handlar i fysiska butiker?

/C
Citera
2021-07-01, 02:05
Medlem
QuadraticFormulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CSHamilton
Hur har ni inte gått i konkurs än? Vem handlar i fysiska butiker?

/C
Jadu, marginalerna är obefintliga.

https://www.allabolag.se/5564714474/elgiganten-aktiebolag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in