Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Nu stämmer allt med att SD var på gymmet, hans kort har lästs in vid spärren, och att han tar kortet på vattentornet som är alldeles i närheten av gymmet.
Menar du att någon annan lånat hans gymkort och mobil (som sedan platsdelar med JG inför mötet vid Friskis & Svettis)?
I A 163/517-518 kan du se att det är SDs mobil som man tömt. Som det ser ut är det samma kamera som tagit bilden som finns i SDs mobil, men bäst du kollar själv:
"Valt enhetsnamn SAMG920F"
s.521:
"Kameramodell:SM·G920F"
A147/573
Förhör SD:
"MT: Ja .. jag träffa ju städaren och plankade in och sådär då ..
FL I : Ah det var gymmet?
MT: Och jag har absolut inte simmat i dom där shortsen som var på den där bilden heller ..
FLI: Nej ..
MT: Kan jag säga .. det .. det gör man inte .. man simmar i speedos.
FLI: Okej .. ah .. ah .. sen innan du lämnar Gustavsvik så tar du kort på ett vattentorn som är
intill där ..
MT: Mm.
FLI: Vad gör du det för?
MT: Det kanske var fint eller jag kanske ville skicka det till nån eller ..
FLI: Vad tänkte du?
MT: Tja' .. jag .. jag vet inte .. jag har tagit kort på det tornet många gånger. "
Lådan ja, den vet jag inget om. JG nämner full ryggsäck.
En skribent har skrivit följande inlägg:
Men såvitt jag vet finns det inget bevis eller vittne som säger att SD ska ha haft något med sig till inspektionen av JGs trapp.
Tack för svar @Nötis
Jag får lov att noggrant kolla upp detta på nytt igen för att sålunda bli mer säker på min sak innan jag skriver om det i tråden.
Jag är tills vidare inställd på att den som tog fotografiet på vattentornet klockan 22:00 under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 inte var SD i egen hög person.
Gällande det så kallade inspektionsbesöket som SD gjorde hos sin kamrat JG för att inspektera JG:s trappa var inget annat än en täckmantel.
Vad som just i detta fallet är intressant är följande sagt .... vad hade SD för egentligt ärende till sin kamrat JG så sent på kvällen som också var samma kväll som L*na Wesstr*m brutalt dödsmisshandlades bakom ett bullerplank.
Frågan är, vad hämtade SD hos JG den aktuella kvällen eller, vad lånade SD av JG då han gjorde sitt så kallade inspektionsbesök.
Ytterligare en fråga, Hur kontaktade SD LW under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 bara en kort tid före det att LW sedan lämnade sin bostadsrätt för att därefter ta sig fram till Rättar*vägen.
Mvh/JM.