2021-06-29, 18:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Och varför håller då inte t ex de sakkunniga på Volvos krocklabb, eller andra forskare inom trafiksäkerhet och trafikolyckor med dig i ditt påstående att ”5kmh fortare spelar ingen roll”…? Menar du att de alla är hjärntvättade och du (som inte har studerat saken ingående…) vet mer än dem…?

Känner du hur dumstruten kasar ner i pannan….?

Som jag skrev till en annan ”dumstrutsbärare”… Vad hade kunnat hända i alla de incidenter eller olyckor världen runt som råkade gå bra med ett F-hårs marginal, om en eller flera av de inblandade bilarna hade hållit 5 kmh högre hastighet….. Kan vi helt utesluta att det kunde ha slutat värre…? Jag tror inte ens du är så jubelkorkad att du tror att det aldrig kunde ha slutat värre då…? Och då blir genast ditt påstående om att ”5kmh högre spelar ingen roll….” Beviset på din dumstrut…..

Forskarna är köpta av politikerna. Du hade vetat det om du hade haft någon aning om hur världen fungerar.

Då kan man lika gärna gå ner till 10 km/h som högsta gräns, för om någon håller den lagliga hastigheten exakt, så skulle det fortfarande gå att undvika något annat om man går ner 5 km/h till osv.
Citera
2021-06-29, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Forskarna är köpta av politikerna. Du hade vetat det om du hade haft någon aning om hur världen fungerar.

Då kan man lika gärna gå ner till 10 km/h som högsta gräns, för om någon håller den lagliga hastigheten exakt, så skulle det fortfarande gå att undvika något annat om man går ner 5 km/h till osv.

Oh…. Där visade du oss verkligen din intelligensnivå….
Bara sådär så viftar du bort all seriös forskning i saken som ”köpt av politikerna”…. Bara för att forskningsresultaten inte passar din tro och åsikter….
Citera
2021-06-30, 00:28
Medlem
MurderOnes avatar
Citat:
Vad menar du detta har för relevans för det vi diskuterar…? Blir argumenten annorlunda beroende på om den som skrev argumenten har fler eller färre inlägg….? Nä, såklart inte, så din inledning är irrelevant trams.

Det anses inte som att man ska förutse att bilar ska styra över mot mötande bilar, det anses osannolikt, även om så sker i sällsynta fall. Likaså anses det inte att man ska kunna förutse eller förvänta sig att ett flygplan dimper ner eller landar på vägen, men även det händer ju i sällsynta fall.

Så sakta som det krävs, det är grundtanken med den lagtexten.

Jag har aldrig i dessa frågor eller trådar om trafiksäkerhet hävdat att jag alltid gör rätt eller följer alla lagar. Jag bara förmedlar och förklarar vad lagarna säger, och varför det är viktigt att följa dessa.

Du menar att det skulle vara irrelevant för trafiksäkerheten om man har dålig eller bra riskanalys…? Nä, så korkad är du väl inte, får man hoppas…?

Det finns många exempel på vad som är dumt farligt korkat att göra i trafiken.

Ca 43 år själv med körkort, kört det mesta i alla väglag etc. innehar alla behörigheter.
För att utnämna dig till att vara en rutinerad bilförare så uppvisar du tyvärr en hel hög med pinsamma åsikter om trafik och trafiksäkerhet.

Jaha… så hastigheten är avgörande, ändå en ”ickefråga”…? Hur tänkte du där…? Det är väl för tusan en högst relevant fråga att diskutera, och en av de absolut viktigaste faktorerna för vilka konsekvensen en kollision får.

Så, du tror alltså att man inte skulle jobba med att få bort usla förare från vägarna….? Vakna nu… det har man hållit på med konstant så länge trafikövervakning existerat. Att man inte kan eller hinner hitta och plocka alla är en annan sak….

Ertappas de båda varianterna så kan det få konsekvenser för dem båda.
Dock så kan det ju handla om en bedömningsfråga då trafikmiljön inte ska vara till enkom för ”eliten” utan även de som inte är förarproffs ska få vistas i trafiken. Och de som tillhör den bättre skaran ska kunna visa hänsyn och samsas med Dagny och Bertil, pensionärerna som stilla kör till stugan då och då, även om de inte kör perfekt eller som du tycker de ska köra.

Antagligen inte då du har både skygglappar på och är enögd, och är egoistisk. Du ska får köra som du vill, och andra ska köra som du vill…. Och trafiklagarna skiter du i så länge de inte gynnar dig.

Halmgubbe, jag har aldrig påstått nåt sådant.

Halmgubbe, jag har aldrig påstått nåt sådant.

Till grundläggande kunskaper hör även att förstå vikten av att inte bryta hastighetsreglerna, så få bort dig själv….

Jag förstår uppenbart betydligt mer än dig av detta
Hahaha vilket enastående troll du är som misstolkar med uppsåt eller håller på med annat larv.
Ett axplock:
Ursprungligen postat av MurderOne
Hur lång siktsträcka har du när du har möte en regning novemberkväll?

"Det anses inte som att man ska förutse att bilar ska styra över mot mötande bilar, det anses osannolikt, även om så sker i sällsynta fall. Likaså anses det inte att man ska kunna förutse eller förvänta sig att ett flygplan dimper ner eller landar på vägen, men även det händer ju i sällsynta fall."

Kommentar: Jag tror alla utom du fattar att jag syftar på vilt eller möjligen en fotgängare/cyklist utan reflex. Att jag inte syftar på att ett flygplan landar på vägen trodde jag inte att jag behövde klargöra men för vissa personer behöver man tydligen klargöra precis allt.

Hur långsamt ska du köra för att vara säker på att hinna stanna på den del av vägen du kan överblicka? 30 km/h?

"Så sakta som det krävs, det är grundtanken med den lagtexten."

Kommentar: Nähä??! Du fattar inte ens att frågan är retorisk?

Nä, du gör nog som alla andra, man tar det lugnt och hoppas att inget ska hoppa upp på vägen innan man fått på helljuset igen.

"Jag har aldrig i dessa frågor eller trådar om trafiksäkerhet hävdat att jag alltid gör rätt eller följer alla lagar. Jag bara förmedlar och förklarar vad lagarna säger, och varför det är viktigt att följa dessa."

Kommentar: Verkar inte så viktigt att följa lagarna trots allt om du själv bryter dom. Du låter som en hycklare.

3) Nu är du där igen. Självklart är farten avgörande för hur hård smällen blir. Det är en icke fråga. Frågan är varför man inte jobbar med att ta bort folk från vägarna som kör uselt?

"aha… så hastigheten är avgörande, ändå en ”ickefråga”…? Hur tänkte du där…? Det är väl för tusan en högst relevant fråga att diskutera, och en av de absolut viktigaste faktorerna för vilka konsekvensen en kollision får.

Så, du tror alltså att man inte skulle jobba med att få bort usla förare från vägarna….? Vakna nu… det har man hållit på med konstant så länge trafikövervakning existerat. Att man inte kan eller hinner hitta och plocka alla är en annan sak…."

Kommentar: Som jag sagt flera gånger, de som är orsaken till olyckan är de som är problemet, inte den som har oturen att vara på fel plats vid fel tillfälle. Jag kan inte påminna mig att jag någonsin haft problem med hög hastighet hos andra trafikanter. Inte en enda gång.

Nej man plockar inte bort folk som är dåliga på att köra bil, det verkar ligga någon slags "tycka synd om" mentalitet bakom detta.

Dock så kan det ju handla om en bedömningsfråga då trafikmiljön inte ska vara till enkom för ”eliten” utan även de som inte är förarproffs ska få vistas i trafiken. Och de som tillhör den bättre skaran ska kunna visa hänsyn och samsas med Dagny och Bertil, pensionärerna som stilla kör till stugan då och då, även om de inte kör perfekt eller som du tycker de ska köra.

Kommentar: Bara för att man har grundläggande färdigheter i bilkörning så innebär inte det att man är elit.
Att Dagny och Bertil kör lugnt är väl inget problem i sig?

Du ska får köra som du vill, och andra ska köra som du vill…. Och trafiklagarna skiter du i så länge de inte gynnar dig.

Kommentar: Att jag ställer krav på grundläggande färdigheter på övriga trafikanter inklusive mig själv är alltså ett problem? Gisses.

Jag vill å andra sidan få bort folk som saknar grundläggande kunskaper i fordonsplacering, blinkers och backspeglar.

"Till grundläggande kunskaper hör även att förstå vikten av att inte bryta hastighetsreglerna, så få bort dig själv…."

Kommentar: Tvärtom, hastighetsgränserna är generellt för de som saknar all känsla för bil/hojkörning och om de följer hastighetsgränsen är det hart när omöjligt att komma för fort in i en kurva exempelvis.
Citera
2021-06-30, 00:35
Medlem
Manginazs avatar
5km/h? det kan väl en hastighetsmätare diffa? dom borde fokusera på sådana som jag istället, höll 110 på en 60 väg häromdagen.
Citera
2021-06-30, 07:42
Medlem
Citat:
Hahaha vilket enastående troll du är som misstolkar med uppsåt eller håller på med annat larv.

Jag för en seriös diskussion om trådens ämne och dina krumbukter med att vägra förstå och inse att även 5kmh högre fart än skyltat kan vara negativt påverkande för trafiksäkerheten och påverkande på utfallet för en ev olycka, så vad tycker du vi ska kalla dig…. Trafiksäkerhetsexpert…? Vilken adekvat utbildning har du som grund….? Ett antal år av att skita i skyltad hastighet lite som du behagar….? Håller det för att välkomnas av de sakkunniga i trafiksäkerhetsforskningens sfär….?

Att du sen uppenbarligen inte klarar av göra snygga ordentliga citeringar utan ditt svar ser ut som en stökigt alster från en unge i mellanstadiet, gör ju att man undrar hur du klarar av att vistas i trafiken….

Citat:
Ett axplock:
Hur lång siktsträcka har du när du har möte en regning novemberkväll?

"Det anses inte som att man ska förutse att bilar ska styra över mot mötande bilar, det anses osannolikt, även om så sker i sällsynta fall. Likaså anses det inte att man ska kunna förutse eller förvänta sig att ett flygplan dimper ner eller landar på vägen, men även det händer ju i sällsynta fall."

Kommentar: Jag tror alla utom du fattar att jag syftar på vilt eller möjligen en fotgängare/cyklist utan reflex. Att jag inte syftar på att ett flygplan landar på vägen trodde jag inte att jag behövde klargöra men för vissa personer behöver man tydligen klargöra precis allt.

Och var skrev jag att du syftade på ett flygplan…? Det gjorde jag inte nej, så en halmdocka igen av dig…

Sen tycker jag du kunde ta dina funderingar och påståenden med sakkunniga på Transportstyrelsen, så kan de förklara hur lagtexterna är utformade och varför för dig. För uppenbarligen så har du stora brister i det när du inte kan se och förstå helheten och hur viktigt det är, i detta med att ”inte hålla högre hastighet än man kan stanna på den del av vägen man kan överblicka och de faror eller hinder man kan förutse”

En lagtext kan omöjligt täcka in alla möjligheter som kan uppstå, skulle texten/lagboken bli för lång/stor och svåröverskådlig.

Men hur som helst så är ju vilt eller oreflexad fotgängare i mörker ett problem som kan ske, och beroende på var man kör så kan det ju helt klart anses vara nåt man ska kunna förutse kan ske, och därmed skall man köra så att man kan hinna stanna om vilt eller fotgängaren plötsligt dyker upp. Hur sakta det sen är kan ju variera p g a en drös faktorer i varje aktuellt fall.

Men, om du skulle smälla med nåt av ovanstående, så kan det alltså anses som att du brustit i att följa trafiklagarna när du inte klarade att stanna för det uppdykande hindret. För det anses att man ska kunna förvänta sig att vilt kan dyka upp på/vid en väg utanför samhällen, likaväl som man ska kunna förvänta sig att fotgängare kan dyka upp på vägar i eller i närheten av samhällen.

Citat:
Hur långsamt ska du köra för att vara säker på att hinna stanna på den del av vägen du kan överblicka? 30 km/h?

"Så sakta som det krävs, det är grundtanken med den lagtexten."

Kommentar: Nähä??! Du fattar inte ens att frågan är retorisk?

Så, blir svaret nåt annat då oavsett om frågan var retorisk eller inte…?

Om du tyckte du var ball, för du ställde en retorisk fråga (jodå, det var uppenbart…) så tycker jag närmast det var en korkad och helt onödig fråga, ja så tillvida att frågeställaren själv inte riktigt förstår saken…

Faktum är att de allra flesta trafikanter håller för hög hastighet väldigt ofta, om vi ska hålla på den regeln. T ex så är 90kmh (om så skyltat) sannolikt en för hög fart i de flesta fall på natten. Detta för att halvljusets siktsträcka normalt är så kort att det lätt kan komma i konflikt med reaktionstid, bromssträcka etc, och de ca 25 m/s som vi färdas, om nåt hinder dyker upp. Men hur många av oss tänker på det där i natten bakom ratten?

Detta borde då väcka förståelse för hur viktigt det är att inte köra ytterligare 5kmh över skyltat som om det inte skulle ha nån betydelse…

Citat:
Nä, du gör nog som alla andra, man tar det lugnt och hoppas att inget ska hoppa upp på vägen innan man fått på helljuset igen.

"Jag har aldrig i dessa frågor eller trådar om trafiksäkerhet hävdat att jag alltid gör rätt eller följer alla lagar. Jag bara förmedlar och förklarar vad lagarna säger, och varför det är viktigt att följa dessa."

Kommentar: Verkar inte så viktigt att följa lagarna trots allt om du själv bryter dom. Du låter som en hycklare.

Tröttnar du inte på dina halmdockor…?
Jag har hela tiden förklarat varför det är viktigt att följa lagarna, för trafiksäkerhetens skull, och att även små överträdelser kan få stora konsekvenser. Jag har förståelse för detta men har aldrig påstått att jag själv är ofelbar i trafiken och alltid klarar att följa alla trafiklagar själv trots att jag är en mycket erfaren och duglig förare i trafiken, jag är ju trots allt bara människa jag med.

Men, skillnaden är att ja faktiskt förstår, medan du slår dig för bröstet som erfaren god förare men helt uppenbart inte förstår varför det är viktigt att följa trafiklagarna och att små överträdelser (som t ex 5 kmh över skyltat) kan få stora konsekvenser. För dig så är det nåt man ska kunna skita i för det är betydelselöst för trafiksäkerheten….

Ta en funderare på om det skulle anses helt ok och betydelselöst för flygsäkerheten om piloter och andra började tänja på lagar och regler, göra diverse mindre överträdelser som de själva behagar för de anser sig vara så duktiga. Hade det kunnat påverka flygsäkerheten…? Skulle det kunna leda till ökat antal incidenter? Skulle det kunna leda till större risk för att allvarliga olyckor sker?
Vems skulle då felet vara? De som följer reglerna eller de som bryter dem…? Eller skulle det vara fel om man gjorde en kampanj där man fokuserade på dessa överträdelser…?

Citat:
3) Nu är du där igen. Självklart är farten avgörande för hur hård smällen blir. Det är en icke fråga. Frågan är varför man inte jobbar med att ta bort folk från vägarna som kör uselt?

"aha… så hastigheten är avgörande, ändå en ”ickefråga”…? Hur tänkte du där…? Det är väl för tusan en högst relevant fråga att diskutera, och en av de absolut viktigaste faktorerna för vilka konsekvensen en kollision får.

Så, du tror alltså att man inte skulle jobba med att få bort usla förare från vägarna….? Vakna nu… det har man hållit på med konstant så länge trafikövervakning existerat. Att man inte kan eller hinner hitta och plocka alla är en annan sak…."

Kommentar: Som jag sagt flera gånger, de som är orsaken till olyckan är de som är problemet, inte den som har oturen att vara på fel plats vid fel tillfälle. Jag kan inte påminna mig att jag någonsin haft problem med hög hastighet hos andra trafikanter. Inte en enda gång.

Nej man plockar inte bort folk som är dåliga på att köra bil, det verkar ligga någon slags "tycka synd om" mentalitet bakom detta.

Låter mest som du har valt lämpliga skygglappar utifrån dina fördomar och åsikter…

Jag ser dagligen andra förare som håller för hög hastighet och som mer eller mindre påverkar mig, eller kan bli ett problem för mig eller andra just p g a för hög hastighet om nåt skulle hända.

Oavsett vem som är orsak till en olycka, och varför, så kommer 5kmh över skyltat att kunna vara påverkade på utfallet, och om fler och fler skiter i 5kmh över så blir ju risken större att det handlar om 10kmh över vid en kollision. Är det bättre menar du än att vi inte överstiger skyltat…?

Usla förare har polisen i alla tider upptäckt i trafiken, och det får vanligen konsekvenser för vederbörande. Att man inte kan eller hinner vara överallt jämt och plocka alla är väl förståeligt.

Att det sen prioriteras mer på hastighetsöverträdelser borde också vara förståeligt, för det är en faktor som är den mest påverkade på utfallet för alla om en olycka sker, oavsett varför eller vem som är skyldig.

Forts del 2
Citera
2021-06-30, 07:43
Medlem
Del 2

Citat:

Kommentar: Bara för att man har grundläggande färdigheter i bilkörning så innebär inte det att man är elit.
Att Dagny och Bertil kör lugnt är väl inget problem i sig?

Nä i synnerhet om man säger sig ha dessa grundläggande färdigheter men sen ändå avsiktligt skiter i att följa lagar och regler.

Det verkade ju ändå som att du ogillade folk som kör lugnt och försiktigt om de inte kör precis så som du tycker de ska köra…? Men då är det alltså helt ok för dig om Dagny och Bertil ligger i stillsamma 75-80 på skyltat 90 t ex? Eller 85-90 på skyltat 100? På 2-1 vägar…?
Även om det gör att du måste sänka ditt tempo och vänta på möjlighet att köra om…?

Citat:
Du ska får köra som du vill, och andra ska köra som du vill…. Och trafiklagarna skiter du i så länge de inte gynnar dig.

Kommentar: Att jag ställer krav på grundläggande färdigheter på övriga trafikanter inklusive mig själv är alltså ett problem? Gisses.

Det är inte upp till dig att ställa krav, i synnerhet inte när du uppvisar så grava brister i förståelse för trafiklagarna och hänsyn till andra trafikanter som enligt dig inte är så bra som du tror du själv är….

Citat:
Jag vill å andra sidan få bort folk som saknar grundläggande kunskaper i fordonsplacering, blinkers och backspeglar.

"Till grundläggande kunskaper hör även att förstå vikten av att inte bryta hastighetsreglerna, så få bort dig själv…."

Kommentar: Tvärtom, hastighetsgränserna är generellt för de som saknar all känsla för bil/hojkörning och om de följer hastighetsgränsen är det hart när omöjligt att komma för fort in i en kurva exempelvis.

Men hastigheten och reglerna runt detta är uppenbarligen inget som är viktigt för dig…?
Men håller helt med dig om att det generellt är mycket slarv och ignorans från alldeles för många i trafiken vad gäller fordonsplacering blinkers etc. och skulle hylla en uppstramning av detta

Jaha… så i din värld är det alltid torrt och bra väglag och därmed ”hart när omöjligt att komma för fort in i en kurva…..”???
Fast hur var det ju… Har vi alltid lång nog sikt in och igenom en kurva? Och om inte… vilken hastighet ska vi ha då…? Den skyltade eller….. lägre…? Tänk om ett hinder dyker upp…. Och vi inte hinner stanna/väja för det, kom vi inte för fort in i kurvan då…?

Det lite lustiga är att det sätt du diskuterar på, attityden etc till lagar och regler, är ganska typisk för de som har brister i kunskaper och riskmedvetandet samt konsekvenstänk. Jag har upplevt samma hållning och argumentation många många gånger på div säkerhetskurser offshore i mitt jobb, från folk som inte riktigt förstått, men som tror de förstår och är så duktiga själva och det är andra/annat som orsakar problemen. De tycker om att göra på sitt sätt, och vill fortsätta med det, även om de helt uppenbart bryter mot en eller flera viktiga regler. De skyller alltid ifrån sig på andra, precis som du gör.
Citera
2021-06-30, 08:03
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juandersson
Att jaga vanliga människor som råkar köra några km/timme för fort är ytterligare ett sätt för polisen att marknadsföra sig som effektivt och nyttigt. Polisen kommer att fokusera på alla möjliga överträdelse som är lätt och riskfria att lagföra.

Polisen ’kan’ inte hjälpa personer som drabbas av utpressning av kriminella gäng, de ’kan’ inte stoppa sjutningar och sprängningar. Antalet fällande dom för våldtäckt och inbrott är häpnadsväckande liten. Är det brist på kompetens som är problemet? Eller är det pga polisen är en seg och gammal myndighet som granskar sig själv?
Att pressa ur kriminella några pengar,är väl lika enkelt som att pressa saft ur stenar,men en i övrigt laglydig svensson,som dessutom har råd med en bil,kan man ju enkelt bokföra och pungslå på några tusenlappar för ett "icke-brott".

6km/h på 120-väg är väl inom felmarginalen på en äldre bils mätare?

Jämför även 126km/h,med 36km/h på 30-väg.
Procentuellt skulle det motsvara 144km/h på 120-väg...

Detta evinnerliga jagande av "vanligt folk" är så tröttsamt!

Lägg även till att det fortfarande är felskyltat på många ställen (i alla fall här omkring) ett exempel är vid hastighetsändring ska en skylt på var sida om vägen ange den nya hastigheten.På flera ställen är det bara En skylt. Många gånger sitter skyltarna för tidigt när man svänger in på den nya vägen i en T-korsning,så man hinner inte se skyltarna,för man är upptagen med själva svängen.
Allt för att öka inkomsterna till statskassan..
Citera
2021-06-30, 11:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
Att pressa ur kriminella några pengar,är väl lika enkelt som att pressa saft ur stenar,men en i övrigt laglydig svensson,som dessutom har råd med en bil,kan man ju enkelt bokföra och pungslå på några tusenlappar för ett "icke-brott".

Lägg även till att det fortfarande är felskyltat på många ställen (i alla fall här omkring) ett exempel är vid hastighetsändring ska en skylt på var sida om vägen ange den nya hastigheten.På flera ställen är det bara En skylt. Många gånger sitter skyltarna för tidigt när man svänger in på den nya vägen i en T-korsning,så man hinner inte se skyltarna,för man är upptagen med själva svängen.

Alla mätare visar för mycket, så man åker aldrig dit för felvisning åt andra hållet. Jag kör dock en Volvo som inte visar särskilt för mycket. Det vet jag sedan snuten stoppade mig bara några månader efter att bilen var nyinköpt. Mätaren visade bara 5 km/h mer än vad de hade mätt upp.

Men det är helt fantastiskt att kriminella halvapor som inte alls skulle vara här skjuter och spränger på öppen gata varje vecka nu och sådana som Dr Tinnitus och några till ändå tycker att offerlösa brott ska prioriteras.
Citera
2021-06-30, 16:16
Medlem
Du är en av ganska få jag respekterar på FB, för du brukar ha hyfsat bra åsikter och kunnande, men nu gör du mig tyvärr besviken, du borde begripa bättre…

Citat:
På vilket sätt är att faktiskt bryta solklara lagar och regler ett ”ickebrott”??
Menar du att vi ska få köra fortare än skyltat, och varför det? Och varför ska vi då ens ha skyltat och hastighetslagar…? Om du menar nej, att vi inte ska få köra fortare än skyltat, ska det då inte få övervakas…?

Citat:

Ok, vad har det med saken att göra…? Om polisen mäter 5kmh över, så har du ju kört minst 8kmh över…
En bils hastighetsmätare skall i princip alltid visa för låg hastighet, det betyder att om du ertappas med att köra 8kmh för fort (mätt 5 över) så har du missat eller ignorerat att din hastighetsmätare visat minst 8-15kmh över skyltat….. Tycker du att detta är något man bara ska skita i….? Och om folk lär sig att polisen inte bryr sig, hur mycket mer tror du många kan börja smyga upphastigheten ytterligare…? Och hur påverkar det risker och trafiksäkerheten?

Citat:

Irrelevant..? Se svar ovan…

Citat:

Så vanligt folk ska inte behöva rätta sig efter lagar och regler, och smäll på fingrarna i form av bot menar du är fel….?

Citat:

Irrelevant

Citat:

Så polisens hastighetsövervakning kan alltså inte ha något med trafiksäkerhet att göra….?
Citera
2021-06-30, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Alla mätare visar för mycket, så man åker aldrig dit för felvisning åt andra hållet. Jag kör dock en Volvo som inte visar särskilt för mycket. Det vet jag sedan snuten stoppade mig bara några månader efter att bilen var nyinköpt. Mätaren visade bara 5 km/h mer än vad de hade mätt upp.

Men det är helt fantastiskt att kriminella halvapor som inte alls skulle vara här skjuter och spränger på öppen gata varje vecka nu och sådana som Dr Tinnitus och några till ändå tycker att offerlösa brott ska prioriteras.

Var har jag påstått att offerlösa brott ska prioriteras, eller att bevakning av 5kmh över ska prioriteras…? Förstår du inte vad du läser, du som hade så jäkla höga MENSA-poäng…? Du sitter ju och fantisera som på drogrus och hittar på halmgubbar på rad, och påstår direkta felaktigheter om mig. Skärp dig…!

Jag kan garantera dig att olyckor skett och folk skadats eller dött även dör det handlat om bara ca 5kmh över skyltat, menar du att det ändå är helt ofarligt och inte kan öka risker eller konsekvenser om vi kör 5kmh över…? Visa oss nu de där påstådda MENSA-poängen inte är ett luftslott, bara dina fantasier….
Citera
2021-06-30, 16:31
Medlem
hippilis avatar
Håller dom fortfarande på med den här extra kollen på hastigheten? Har inte sett någon med mätare, knappt en polisbil, möjligen några civiler eller är det kameraburkarnA dom har haft igång fler av?
Har blivit stoppad bara en gång nu det var då jag frågade hur det blir med fortkörning om bilen saknar hastighets mätare som jag skrev om tidigare i tråden.
Citera
2021-06-30, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Håller dom fortfarande på med den här extra kollen på hastigheten? Har inte sett någon med mätare, knappt en polisbil, möjligen några civiler eller är det kameraburkarnA dom har haft igång fler av?
Har blivit stoppad bara en gång nu det var då jag frågade hur det blir med fortkörning om bilen saknar hastighets mätare som jag skrev om tidigare i tråden.

Har heller inte sett någon ökad aktivitet där jag susat runt i landet, ja förutom den där polisen som stod och sköt med laser här om dagen på ett ställe jag aldrig sett dem agera på förut.
Så, det hela blev väl som vanligt en storm i ett vattenglas bara för att vissa går i taket så fort polisen och trafikövervakning nämns, som om de inte begriper att lagar oavsett vilka behöver övervakas och att de som bryter dessa kan råka ut för påföljder om de ertappas.
Jäkla tramsigt gnäll från folk som är alldeles för skitnödiga…..
Det är ju inte direkt raketforskning att att följa trafiklagarna om man inte är helkroppslobotomerad….
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in