2021-06-30, 11:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stato
Jag håller med dig men det har blivit mycket värre senaste tiden. 366 (!) skjutningar år 2020 är ett dystert rekord. Vi ligger nu på sjätte plats när det gäller våldtäkter i världen. Löfven blundar för detta för han vet vilka som ligger bakom.Jag är säker på att Löfven vill importera en massa migranter inför nästa val så han säkrar mera röster. Löfven är så lågintelligent att han hinner fatta en massa idiotiska beslut under året innan nästa val.

Om Löfvén istället hade hävdat att det vore bäst för partiet att fortsätta regera hade jag haft mer förståelse, men istället har det efterblivna aset mage att hävda att det är "bäst för Sverige".
Vi får iallafall vara tacksamma över att han inte har några egna barn som riskerar att få toppjobb i framtiden, eller ärva hans taskiga gener.
Citera
2021-06-30, 11:12
Medlem
Kalsarikannis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenPP
Jag tycker det skall dokumenteras i en faktisk omröstning hur Centern agerar. Det är viktigt för framtida val och också för historiebeskrivningen.
För min del tycker jag att det även är intressant att se hur L agerar. Röstar verkligen alla på en regering där SD får inflytande på budgeten efter sin storlek.
Citera
2021-06-30, 11:17
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stato
Jag håller med dig men det har blivit mycket värre senaste tiden. 366 (!) skjutningar år 2020 är ett dystert rekord. Vi ligger nu på sjätte plats när det gäller våldtäkter i världen. Löfven blundar för detta för han vet vilka som ligger bakom.Jag är säker på att Löfven vill importera en massa migranter inför nästa val så han säkrar mera röster. Löfven är så lågintelligent att han hinner fatta en massa idiotiska beslut under året innan nästa val.
Det kan bli ännu mycket värre, och det lär det också bli.

Klart att jag också är otålig, men här gäller det att vinna loppet. Ibland är det dumt att öka takten bara för att man blir omsprungen efter halva sträckan.

SD vinner på detta oavsett utgång. Det viktigaste just nu är valet 2022.
Citera
2021-06-30, 11:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kalsarikanni
För min del tycker jag att det även är intressant att se hur L agerar. Röstar verkligen alla på en regering där SD får inflytande på budgeten efter sin storlek.
Enade vi stå, söndrade vi falla. Håller inte L ihop i röstningen så röstar de för sin egen undergång. Vem skulle rösta på ett parti på 2,8% som sargas av inre strider?
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Om Löfven hindras från att lägga en traditionell valbudget med fläsk till olika grupper minskar hans chanser att bli återvald.
Jepp!

SL får regera vidare men helst på borgerlig budget.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:

Jag tror inte att någon riksdagsledamot skulle riskera sin plats genom att bryta mot partilinjen i en fråga där resultatet redan är givet.
Citera
2021-06-30, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Tycker nog att det är ganska klart att statsråd kan ALLTID avgå på egen begäran. Men de har en rättighet att vara kvar tills det att finns en ersättare. Jag ser inte att det finns någon skyldighet att fortsätta.

Personligen så håller jag med dig. Det vore ju konstigt om vi kunde tvinga någon att arbeta kvar. Livegenskapen är ju avskaffad sedan länge.

När det gäller ersättare så är det ju redan utsett i detta fall. Näringsminister kommer att ta över hennes frågor.

Problemet är ju att regeringsformen kommer med dubbla budskap i detta fall. Dels så skyddas en riksdagsmans rättigheter i regeringsformen.

Men regeringsformen ställer även krav på oförändrad expeditionsministär när regeringen har blivit entlediga. Syftet med det måste ju att vi helt enkelt hela tiden ska ha en fungerande regering.

Hur som helst ska det bli intressant att följa efterspelet till Jennie Nilsson avgång.
Citera
2021-06-30, 11:21
Medlem
goseigens avatar
Citat:

En sak som kan få dem att följa piskan är väl partiets låga siffror. Visar de öppet en splittring lär det bli svårt för dessa ledamöter att sitta kvar vid köttgrytorna eftersom hela partiet riskerar att åka ut.

Jag hade bara gått emot partilinjen om jag blev garanterad en plats i ett annat parti, eller annars redan hade mitt på det torra.
Citera
2021-06-30, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Enade vi stå, söndrade vi falla. Håller inte L ihop i röstningen så röstar de för sin egen undergång. Vem skulle rösta på ett parti på 2,8% som sargas av inre strider?
Därför är det nu uteslutet att L återigen skulle byta sida. Det finns inte på kartan.
Citera
2021-06-30, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Frågan är om det inte vore bättre för Kristersson att kasta in handduken och låta bollen gå vidare till Löfven redan nu. Att bli nedröstad i riksdagen är ingen merit. Det skulle också försvåra förhandlingarna mellan C, V och S om Kristersson inte redan röstats bort.

Jag håller helt med !

Ingen merit och dessutom inget bra läge att leda en regering året innan riksdagsvalet, M-KD-L-SD kan inte få igenom något ändå så varför exponera sig med det negativa. Dumt och onödigt. Han borde kasta handduken redan idag.
Citera
2021-06-30, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Varför stavas det SD? SD kommer rösta grönt, det handlar om var L lägger sina röster.
Det stavas SD eftersom det är en förkortning av Sverigedemokraterna.

Fler frågor?
Citera
2021-06-30, 11:26
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
Jag håller helt med !

Ingen merit och dessutom inget bra läge att leda en regering året innan riksdagsvalet, M-KD-L-SD kan inte få igenom något ändå så varför exponera sig med det negativa. Dumt och onödigt. Han borde kasta handduken redan idag.
Blir UK vald kan han utlysa extraval när det konstateras att underlaget är för klent för att regera på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in