2021-06-30, 00:30
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
Hmm, hur tänkte du nu? Man måste göra ngt som får regeringens stöd att saknas för att göra en misstroende omröstning.
Det måste vara av dem som är med på regeringen. Motpart kommer alltid att rösta emot.

Hur löser du det?

Regeringen behöver inte göra något fel för att det skall bli en misstroendeomröstning, det räcker med att den saknar stöd.
Citera
2021-06-30, 00:33
Medlem
KansasCityFagots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av probe53
Vad menar du med invandringen?
Regulus ska nog försöka köra med samma trick som liksom-fb, d v s endast räkna asyl beviljad av flyktingskäl som måttstock för "invandringen", när han själv vet att de stora volymerna kommer från anhörig- och arbetskraftsinvandringen.

Men vi håller ögonen på honom...
Citera
2021-06-30, 00:35
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Kommer nog tyvärr aldrig att hända. Lööf har surrat sig och partiet vid den rödgröna masten genom ett antal uttalanden där hon sagt att de aldrig kommer att släppa fram en borgerlig regering som är beroende av SD. Släppa fram = rösta gult.

För att spetta loss centern från det rödgröna blocket krävs det nog att Lööf och hennes akoluter ersätts av nya krafter. Det scenariot håller jag för osannolikt idag. Möjligen efter en brakförlust för C i valet 2022.
Ja. Så länge Lööf är kvar så kommer inte C kunna ändra position. Hur det går för dom i nästa val är ju hyperintressant nu på många sätt.
Citera
2021-06-30, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Kollade just hos MV. Beviljade asyler under 2020 var lägre än under 1986. Så det är iaf inte högsta någonsin.

Stod det något om anhörighetsinvandringen? Hur många medborgarskap utdelades?

Kan 2020’s siffror vara pandemidopade? Det gäller överallt annars, men kanske inte när C hade tur..

Du ser alltså inga somhelst problem med att närmare en miljon SK flyktingar kom till Sverige under 5 ynka år?

Enligt gränspolisen så lever minst 80.000 människor med avvisningsbeslut kvar i Sverige. Helt utan någon som helst åtgärd.
Enligt andra inofficiella källor är det över 120.000.

Ser du någon möjlig negativ påverkan på samhället i dessa siffror?
Får påpeka att våra fängelse och häkten är nära nog fyllda, förvaren läcker som såll.
Och detta helt trots att rättssamhället mer eller mindre spelat ut sin roll.

När återfallsbrottslingar begår ännu en våldtäkt så är det ovanligt att en åklagare ens yrkar på utvisning, ännu mer ovanligt att en rättsinstans ens fastställer den och än mer sällan kan Sverige fullfölja en fastställd dom.

Vad är det med er C-vurmare som gör att ni låter liknande vansinnigheter fortgå medans ni riktar in er på petitesser som ni fick igenom i JÖK:en?

Du har redan förklarat varför du, C och Lööf är så ofantligt mycket smartare än oss andra.

Kan du nu förklara varför du med berått mod helt enkelt duckar för konsekvenserna av din favorit-politik?

Hur ofta besöker du våldtäktsoffer och förklarar för dom att allt handlar om hyresregleringen?
Citera
2021-06-30, 00:39
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Lööf behöver lajva lag höger inför nästa val, eller rättare sagt - undvika att betraktas som tydligt vänster.
Kom ihåg att ALs slutliga mål (inför nästa ordinarie val) är att omöjliggöra alla alternativ som inte gör C till vågmästare.

Joo, skulle kunnat vara en logisk slutsats. Men faller väl på att hon inte kan stödja något som inte motverkar SD.
Citera
2021-06-30, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Regeringen behöver inte göra något fel för att det skall bli en misstroendeomröstning, det räcker med att den saknar stöd.

Såklart inga "skäl" men för att kunna påvisa det för Svenska folket så bör det finnas någon bakgrund.
Att fortsätta leka med sand och lera i sandlådan gissar jag blir nästa steg.

Vänstern har svårt att ta ett nederlag...

Skulle Röfven återinföras som Statminister så är det ok.
Högern har vunnit så mkt på det ändå!
Lycka till vid val 2022 i så fall!
Citera
2021-06-30, 00:41
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KansasCityFagot
Regulus ska nog försöka köra med samma trick som liksom-fb, d v s endast räkna asyl beviljad av flyktingskäl som måttstock för "invandringen", när han själv vet att de stora volymerna kommer från anhörig- och arbetskraftsinvandringen.

Men vi håller ögonen på honom...

Ja och att den s.k. asylinvandringen idag är mindre än för 5-6 år sedan beror inte på beslut fattade i Sverige utan på Covid-19 pandemin och förstärkta gränser på Balkan.
Citera
2021-06-30, 00:43
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KansasCityFagot
Någonting är ju onekligen på gång. Annars hade ju den här jävla cirkusen varit totalt meningslös. Löfven med anhang sitter kvar precis som om ingenting hade hänt. Det enda som hänt är ju, som jag tidigare påpekat, att apskaftet Lööf blev tvungen att gå ut och låtsas att hon aldrig var för marknadshyror.

Svårt att se att någon är på gång. Jag tror att hela cirkusen är igångsatt för att ge Annie Lööf ett skäl till att ingå i en S + MP + V + C regering. Hon vet att hon måste ha starka skäl för detta för att framför allt kunna förklara sig inför sitt parti. Jag tror att många av hennes väljare, särskilt de icke-traditionella centerväljarna, unga, urbana kvinnor gärna ser en sådan Frankenstein-regering bildas.
Citera
2021-06-30, 00:47
Medlem
Annie Löök skulle ju inte heller stödja en regering som släpps fram av V sa hon men det gick jättebra för henne när V röstade gult. Varför inte då M+KD+L+C och SD röstar gult?

SD vill ju vara med och förhandla budget men vid den punkten när allt kollapsar så är UK redan statsminister och då kan utlysa nyval.

Bättre än att makten åter hamnar hos MP och co.
Citera
2021-06-30, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Ja och att den s.k. asylinvandringen idag är mindre än för 5-6 år sedan beror inte på beslut fattade i Sverige utan på Covid-19 pandemin och förstärkta gränser på Balkan.

Den kan vara 0.
Varför hålla på att ljuga, hitta på saker och låtsats?
Migrationsverket har en ok sida. Där kan man följa statistik.
https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Statistik.html

Hur snabbt fyller du inte en småstad med dessa siffor? Är du helt bäng?

Varför skall svenska skattebetalare betala för alla dessa lyckosökare?
Kostar massor och tillsammans med alla som redan är här så förstår jag att S, V C, MP måste höja skatt på vanliga människor! När C är med så vågar de inte ge sig på bolagen! Då försvinner stödet!.
Senast redigerad av Sine-metu 2021-06-30 kl. 00:52.
Citera
2021-06-30, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Efter att Kristersson får Nej av riksdagen, senast nästa vecka, så är ju en brun-blå högerregering utesluten. Frågan går då till Löfven och riksdagen accepterar troligen, därför att inga andra 2 alternativ finns. Men om Riksdagen inte accepterar Löfven blir det trots allt expressfart mot extraval – 2 snabba formella omröstningar med random kandidat som får nej.

Jag tror inte att centern vinner på ett extraval då partiet så klart deklarerat att det inte tar ansvar för att Sverige skall ha en regering. Vänsterpartiet och SD vinner på ett extraval och Liberalerna åker ut. Mitt tips är trots allt att MP hänger kvar, då det får en del stödröster. Löfven sitter därmed troligen kvar till 2026 och kanske längre, vilket är OK i min bok då Löfven trots allt är det minst dåliga alternativet.

Ett ev. extra val blir helt på S bekostnad. Jag vet inte riktigt vad Löfven ska bjuda någon på.

Bodström sa igår att det var uppenbart att det fanns många miljarder S kunde bjuda både V och C på.
Förstod jag det rätt handlade det om att undvika ett extra val.

Både C och V är penninghungriga kräk och S har många olika medlemsavgifter och bidrag att ge bort.

Det enda som är intressant är hur situationen hanteras idag, det är snart val igen och regering med stödpartier har ju satt igång valrörelsen.

Känns inte väldigt troligt att Löfven får bli stassminister ännu en gång men man vet ju aldrig med Sosse-älskarna C.
Citera
2021-06-30, 00:50
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av probe53
Vad menar du med invandringen?

Alla typer av invandring minskade i fjol på grund av reserestriktionerna. Den totala siffran var 88 817, vilket var den lägsta på 13 år. Flyktingar (alla kategorier) var 10 279, vilket var den lägsta siffran på 15 år. Anhöriga till flyktingar var 5 513.

https://www.migrationsverket.se/download/18.2b2a286016dabb81a1854f1/1614956121336/Beviljade%20uppeh%C3%A5llstillst%C3%A5nd%201980-2020.pdf

Detta tillstånd kommer naturligtvis inte att vara för evigt, men just nu är invandringen inte något större problem.

Min poäng var att detta kan ha bidragit till SD:s kräftgång sedan december 2019, då de låg sex procentenheter högre än idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in