2021-06-29, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Han såg det inte komma.

Haha, så passande! Som vanligt då?
Citera
2021-06-29, 22:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
Varför måste skatter höjas på både det ena och andra?
Kan det vara så att kostnaderna börjar bli för stora?

I mitt hushåll så börjar jag med att ta bort onödiga kostnader. Det löser det mesta och pengar finns kvar till att unna sig en pizza varannan månad?
Är man så rik som dig så behöver man inte bry sig!

Ändå ger en S och MP regering ännu mer skatt på vanligt folk. Skulle jag kunna sätta 100:- i månaden på ISK så får jag inte tjärna mer än 100-200 tusen, då beskattas jag med 30%
Lilla lagom Sverige, ingen ska ha chans. Alla ska vara lika.
Liknande ett kommunistisk styre...

Pengarna hamnar via bidrag in på hyresvärdarnas bankkonto. Därför behövs de höga skatterna, för att jämna ut den orättvisa situationen att människor som inte äger någon mark i Sverige tvingas hyra bostad av andra.
Och när M, KD, SD och L sänker bidragen, då tvingas många människor bli uteliggare eftersom de inte har råd med hyran och inte har rätt att bosätta sig på andras mark.
Och regeringspartierna kommer precis som du gå runt och kalla alla kritiker för kommunister.
Detta kommer kanske påbörjas redan innan valet 2022, genom minskade bidrag till kommunerna, så att de tvingas sänka tex socialbidragen. Och försäkringskassan kommer sänka bostadsbidragen.
Citera
2021-06-29, 22:04
Medlem
Snapcounts avatar
I.o.m att Kristersson har bara tre dagar på sig, så syns jag det finns ingen tid att förlora. Men hittills inget rapporterat i msm om samtal, sammanträden etc..

Här finns ingen tid att förlora genom att se på fotboll !

Hmm..
Citera
2021-06-29, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
I.o.m att Kristersson har bara tre dagar på sig, så syns jag det finns ingen tid att förlora. Men hittills inget rapporterat i msm om samtal, sammanträden etc..

Hmm..

Det har nog samtalats rätt mycket, men knappast så att journalister får vara med så nog anledningen till det inte rapporteras så mycket
Citera
2021-06-29, 22:06
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herb-smoke
Inte ens med 1 år kvar till val och under en pandemi kan våra folkvalda bete sig som vuxna. Skärp er och föregå med gott exempel för helvete! . Prioritera invånarnas bästa framför eran egna powertrip. Aldrig sett någon dregla så mycket över lukten av minsta makt som Uffe och Ebba, patetiskt.
Är det ok om det är jag som bestämmer vad som är invånarnas bästa?
Citera
2021-06-29, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WbZV
Öppnar i så fall för det märkliga scenariot att Kristersson kan tillträda som statsminister. Men så fort Kristersson tillträder så frigörs Nilsson, vilket skapar majoritet för att avsätta Kristersson. Sedan kan Löfven återkomma utan Nilsson i regeringen.

Hmm, hur tänkte du nu? Man måste göra ngt som får regeringens stöd att saknas för att göra en misstroende omröstning.
Det måste vara av dem som är med på regeringen. Motpart kommer alltid att rösta emot.

Hur löser du det?
Citera
2021-06-29, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WbZV
I en senare artikel också i Expressen pekas på att Löfven inte får lov att ombilda övergångsregeringen efter att han avgått. Det skall tydligen vara möjligt att låta ministrar avgå på grund av personliga skäl om övergångsregeringen blir långvarig, men blir det en omröstning om Kristersson redan nästa vecka så kan det inte vara frågan om att övergångsregeringen suttit en längre tid. Därför borde inte Jennie Nilsson kunna avgå innan omröstningen. Blir spännande att se vad som händer om hon gör det ändå.

Här är antagligen artikeln du hänvisar till.

https://www.expressen.se/nyheter/regeln-kan-hindra-lofvens--plan-for-att-aterfa-makten/

Läser man i den så ger den fortfarande möjlighet för Landsbygdsministern att avgå.

Citat:
I sista hand får det ankomma på statsministern att väga dessa olika synpunkter mot varandra i det enskilda fallet.

Men det skulle knappast vara populärt och kommer att kritiseras om det sker.
Senast redigerad av zapohd 2021-06-29 kl. 22:10.
Citera
2021-06-29, 22:08
Avslutad
Citat:

Hmm..

kanske håller på att finslipa detaljerna?

"Åkesson villkorar M/KD-samarbete – kräver skriftligt avtal"

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/akesson-villkorar-m-kd-samarbete
Citera
2021-06-29, 22:09
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Hmm..

Jimmie och Uffe kanske tittar på matchen tillsammans, och gör skojiga imitationer av Stefan Löfven och Annie Lööf.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Pengarna hamnar via bidrag in på hyresvärdarnas bankkonto. Därför behövs de höga skatterna, för att jämna ut den orättvisa situationen att människor som inte äger någon mark i Sverige tvingas hyra bostad av andra.
Och när M, KD, SD och L sänker bidragen, då tvingas många människor bli uteliggare eftersom de inte har råd med hyran och inte har rätt att bosätta sig på andras mark.
Och regeringspartierna kommer precis som du gå runt och kalla alla kritiker för kommunister.
Detta kommer kanske påbörjas redan innan valet 2022, genom minskade bidrag till kommunerna, så att de tvingas sänka tex socialbidragen. Och försäkringskassan kommer sänka bostadsbidragen.

WTF? Har du fastnat i hyror?
Sök hjälp, det där kan vara smittsamt!
Citera
Medlem
anotherpieceofmeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Eh ja precis… Samt även, allt detta tal om att mass-utvisa en massa folk som redan har PUT osv, tror inte det är superlätt heller. Dels med lagstiftning, dels med motståndet från många andra partier, samt motstånd säkerligen från en stor del av befolkningen, pga att det är hyfsat omoraliskt och opålitligt av en nation (vilken som helst) att ge någon PUT/medborgarskap, för att senare kicka ut dem…. Vad signalerar det för trovärdighet till resten av omvärlden…

Utöver det måste ju även det mottagande landet antagligen vara någotsånär på det klara med att nu kommer plötsligt x antal tusen skickas dit etc.

Nja det verkar vara ett ganska galet och inhumant projekt med random massutvisningar…. finns det verkligen en sån programpunkt hos SD? 😯 Skulle tro att de klarar sig långt på sin ”minska invandringen-politik”, det är väl det som en hel del svenskar åtminstone 20%, varit intresserade av?

Ja, att ge ut PUT som om det vore godis som Sverige gjort är något av det allra mest ansvarslösa och dumma vi gjort, och visar på vilka sjuka människor som styr vårt land.

EDIT: Och nej, SD förespråkar inte för massutvisningar.
Senast redigerad av anotherpieceofmeat 2021-06-29 kl. 22:16.
Citera
2021-06-29, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Sverigevänner är väl nyliberaler. Det är dom som ordnar tillväxt, stigande reallöner, stigande levnadsstandard.

Nyliberalism enligt C innebär väl främst öppna gränser och och ett rättsystem satt ur spel?

Det är inte att undra på att ni pedofiler, islamister och allehanda smådiktatorer strävar därhän?

För er finns maktbalansen alltid och enbart i marknaden, när marknaden är osund så är det ok med vilket snedsteg somhelst.

Rättspolitiskt är C rent pinsamma, men du ser likheter med C’s rättspolitik och den i som förs i Singapore antar jag?

Varför flyttar inte alla pedofiler till Singapore?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in