2021-06-29, 23:45
Medlem
Hur stor elräkning brukar ni ha? Undrar även om du också anser om att elverket är en fruktansvärt tråkig ruta att hamna på?
Citera
2021-06-29, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Höjer ni priserna vid brist på alla varor eller gäller det bara vissa?

T.ex är rekommenderat pris för Playstation 5 i Sverige 4999 Kr. Just nu tar Elgiganten 99.999 Kr för den och till råga på allt är den slut.

https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/playstation-konsol/220276/playstation-5-ps5

Förr var det vanligare med att fulhöja priser men något sånt har jag inte sett de senaste två åren.
Citera
2021-06-29, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negative
Bra tråd! Har du någon länk till optimering av en Philips "the one" 65PUS8545/12 kass bild juu.

Ledsen att skriva detta men Philips TV-apparater är de som vi får mest klagomål på och de som vi får tillbaka nästan varje dag. Bilden går att förbättra en aning men det kommer inte bli någon märkbar skillnad. Om man inte köper en sensor som plockar fram den bästa bilden.

Men jag kan leta fram en optimering när jag är tillbaka på jobbet så skickar jag den till dig i PM.
Citera
2021-06-29, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ehj14
Hur stor elräkning brukar ni ha? Undrar även om du också anser om att elverket är en fruktansvärt tråkig ruta att hamna på?

Jag har ingen aning om elräkningen. Antar att du menar Elgiganten med din andra fråga?
Citera
2021-06-30, 00:00
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shqip.
Lite om min bakgrund:

Jag gick ut gymnasiet 2013 och var arbetslös fram till hösten 2014. Då fick jag ett jobb inom Elgiganten. Sedan dess har jag arbetat inom företaget och dessutom jobbat inom olika områden (kassa, lager och teknikavdelningen). Även varit en vända på Phonehouse.

Jag kommer svara helt ärligt på era frågor. Många vet att vår bransch är väldigt speciell och från mig får ni en verklighetsbild över arbetet. Kör på!
Ångrar du dina livsval?
Citera
2021-06-30, 00:13
Medlem
Brillmongos avatar
Är det mycket problem med stölder/snatterier?
Citera
2021-06-30, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaveFun
Ångrar du dina livsval?

Nej då.
Citera
2021-06-30, 00:17
Medlem
Intressant tråd! Tackar tackar!

1. Om jag förstått dig rätt gör man er alltså en björntjänst genom att köpa vissa varor? Måste någon ta på sig skulden för ett sådant köp? Blir det personen i kassan om jag plockar varan själv?

2. Vilka vitvaror är det som gäller? Miele? Samsung? Bosch?
Olika kanske beroende på om det är en spis eller en tvättmaskin?
Senast redigerad av maskindiskmdel 2021-06-30 kl. 00:21.
Citera
2021-06-30, 00:18
Medlem
Hej.
Jag är väl inte lojal eller förpliktad som kund men jag löser ofta mina prylar hos er. Tyvärr måste jag kritisera personal-auran ni har. Verkar vara genomgående.

Vad jag syftar på är just det skolade försäljning och dess teknik.
Jag förstår och ser meningen med att utbilda personalen mot detta tänk -arbetsätt. Jag håller bara inte med. Den är inte uppskattad.

I denna takt är ni snart i klass med greklands inkastare, valfri resturang.

En av de största nackdelarna med denna typ av ung arbetskraft som skolas är bristen på kunskap och intresse för produkten ni säljer.
Nu är ni väldigt stora så man tillsätts en avdelning, så att kunna alla artiklar begär man inte. När man inser att sin egen kunskap dominerar försäljarens tappar ju hela befattningen sitt syfte. Det finns ingen möjlighet försöka sälja på en dyrare modell när köparen vet att den billigare är bäst för ändamålet, du hajar.

Så till min fråga:
-Hur upplever du arbetsklimat och arbetsätt? Förhåller du dig till företagets lära och regler?

-Vad är snacket i lunch rummet?

-Tycker du att personal i affärerna runt om har mycket utrymme att ändra sina upplägg och friheten till att improvisera för bättre resultat?
Citera
2021-06-30, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brillmongo
Är det mycket problem med stölder/snatterier?

Yes. Mestadels tillbehör men där finns även anställda som åkt dit.
Citera
2021-06-30, 01:31
Medlem
Doktordonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shqip.
Jag har aldrig hört att man gör så. Vårt enda säljtrick är att optimera TVn.
Vad gör man när man "optimerar" tv:n? Exakt vad optimerar man för? Blueray? Netflix? Mörkt rum?
Citera
2021-06-30, 01:34
Medlem
Loeptiks avatar
Varför suger ni på service?
En av era säljare sa att ni inte sålde Win7 förut, VILKET jag hittar på hyllan…..

Det är många som jobbar med ett serviceyrke som suger slak hästkuk…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in