2021-01-08, 23:10
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eeeeemil
"Producenten Malin Olofsson med Anna Beckman (samt Emelie Simmons) hade lurat in henne i fällan och de lyckades med dold kamera få henne att ta upp sammanhang i världen för att förstå den värld vi lever i. Bland annat fick hon och andra räkna upp några olika konspirationsteoretiska resonemang. Man försökte därmed klistra etiketten ”konspirationsterrorist” på henne, men då kom ju programmet helt ut i rätt tid. Det är inte några teorier längre. Jag syftar på en riktig världskonspiration i görningen."

SVT hjälpte Linda Karlström varna för den nya normala världsordningen
https://newsvoice.se/2020/12/linda-karlstrom-svt-nya-normala-varldsordningen/

Det är som alltid med er konspirationstomtar, ni sitter och citerar varandras texter som om det vore sanningen. Artikelförfattaren Ingemar Ljungqvist är en känd antivaccare och foliehatt:

https://www.youtube.com/watch?v=JZn-Ihl9Sc4

Vad menar du är poängen med artikeln? Att man inte ska avslöja lögner för att de kan bli offentligt kända?
Citera
2021-05-07, 13:49
Medlem
Erpatjoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eeeeemil
Linda Karlström blir naturligtvis forsøkt idiotforklart, siden vaccin-profitt står på spel.
Anbefaler alla å høre på Lindas presentasjoner og intervjuer, og vurdera själv. Det er alltid best.

Akkurat som med Erik Enby. Hans mangeårige studier på blod och bakterier er superviktig å kjenne til, men om man kan avslöja sjukdom/kreft på den måten er det mange som taper store penger.....så han er ochså naturligtvis inte populær blant helse og medisinprofittørene...
Självklart blir hon idiotförklarad ditt jävla ägghuvud. Hon kan INGENTING har på sin höjd studerat som frisör, och hennes ord ska man ta för att hon var bland dom första i sverige att sprida den där smörjan. För att inte tala om den efterblivna mamman som har noll problem med att spruta in riktigt gift i sina läppar, men något som bevisligen fungerat iom att vi knappt har mässlingen eller polio det är det trötta aset skeptisk mot.
Citera
2021-05-09, 11:27
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erpatjoff
Självklart blir hon idiotförklarad ditt jävla ägghuvud. Hon kan INGENTING har på sin höjd studerat som frisör, och hennes ord ska man ta för att hon var bland dom första i sverige att sprida den där smörjan. För att inte tala om den efterblivna mamman som har noll problem med att spruta in riktigt gift i sina läppar, men något som bevisligen fungerat iom att vi knappt har mässlingen eller polio det är det trötta aset skeptisk mot.
Visst. Linda har Sisu, inget snack om det. Att hon sen väljer att ta vaccin-frågan till oanade höjder är såklart anmärkningsvärt. Men att frågan tas upp, att myndigheterna ställs till svars och ifrågasätter etablerade sanningar ser jag som nödvändigt. Har "etablerade sanningar" börjats ifrågasättas, måste dessa bemötas på ett seriöst sätt. Inte idiotförklaras. Dock tycker jag att rädslan, och den aggressiva tonen som dessa läkare och myndighetspersoner uppvisar, är tankeväckande. Hur detta på ett effektivt sätt tystas, ser vi i andra frågor, ta migrationspolitiken. Nu betalar jag med skattsedel SVT för att bedriva direkt propaganda, igen. Nu infiltrerar två reportrar de grupper som är kritiska genom att ljuga om vilka dem där Båda reporter unga, med liten erfarenhet av det de ska möta. (Personer som förlorat sina barn i sviter av vaccin). Totalt indoktrinerade och denna gången förnekas ALL kritik mot vaccin. (Jämför Robert de Niro som tydligt klargör att motståndet finns då det finns vissa som är överkänsliga mot vaccin, vilket ju alla vet. Men det vill ingen tala om. Återigen är världen svart eller vit). Du dom Svenson ska inte ens fråga. Svälj. Det är den attityden som skaver. Det känns som om programmet är riktat till mindre utbildade, yngre föräldrar. Se gärna programmet, du har redan betalat för det.
Citera
2021-05-09, 22:21
Medlem
Erpatjoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viejoverde
Visst. Linda har Sisu, inget snack om det. Att hon sen väljer att ta vaccin-frågan till oanade höjder är såklart anmärkningsvärt. Men att frågan tas upp, att myndigheterna ställs till svars och ifrågasätter etablerade sanningar ser jag som nödvändigt. Har "etablerade sanningar" börjats ifrågasättas, måste dessa bemötas på ett seriöst sätt. Inte idiotförklaras. Dock tycker jag att rädslan, och den aggressiva tonen som dessa läkare och myndighetspersoner uppvisar, är tankeväckande. Hur detta på ett effektivt sätt tystas, ser vi i andra frågor, ta migrationspolitiken. Nu betalar jag med skattsedel SVT för att bedriva direkt propaganda, igen. Nu infiltrerar två reportrar de grupper som är kritiska genom att ljuga om vilka dem där Båda reporter unga, med liten erfarenhet av det de ska möta. (Personer som förlorat sina barn i sviter av vaccin). Totalt indoktrinerade och denna gången förnekas ALL kritik mot vaccin. (Jämför Robert de Niro som tydligt klargör att motståndet finns då det finns vissa som är överkänsliga mot vaccin, vilket ju alla vet. Men det vill ingen tala om. Återigen är världen svart eller vit). Du dom Svenson ska inte ens fråga. Svälj. Det är den attityden som skaver. Det känns som om programmet är riktat till mindre utbildade, yngre föräldrar. Se gärna programmet, du har redan betalat för det.

Du är väl medveten om att man blir tillfrågad om eventuella allergier etc när man faktiskt bokar sin spruta? Precis som vid all annan medicinering eller läkarbesök
Citera
2021-05-09, 22:28
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Du är väl medveten om att man blir tillfrågad om eventuella allergier etc när man faktiskt bokar sin spruta? Precis som vid all annan medicinering eller läkarbesök

Jag tycker i allmänhet att folk är duktiga på att undvika sådant som är farligt. Rökning, Nej Tack. Alkohol avstår alla ifrån. Ingen kör bil längre och cyklar man så är det hjälm som gäller. Här i byn har vi även dragit ner på narkotikan för att få bort gängkriminaliteten.

Mike Suede
Citera
2021-06-23, 09:00
Medlem
Citat:

Du pratar faktiskt ren skit.
Men jag forventar inget annat...
Hører man 5 min på Linda skjønner man at hun vet hva hun snakker om, selv om hun er uten formell utbildning. Oppdaget hennes kunnskap for 4-5 år sen, og vet at vaks/farma er korrupt til benet. Gikk derfor raskt å avdekke hva Covid dreide seg om...
Citera
2021-06-28, 12:51
Medlem
urverksapelsins avatar
Har hört Linda Karlqvist; sett dokumentären etc. Men saknar ändå argument i mer punktform mot henne. Podden Kvalificerat hemligt konstaterar att hon säger i TV i fem sekunder att vaddetnuvar 180 barn dött i USA pga vaccin samt att det tog honom 14 minuter att googla att det var fel.
Skulle vara kul att se lite argument mot henne, i stil med den pamflett mot antisemitiska konspirationsförnekare som SKMMA gav ut. Peter Englund gjorde en bra insats i den. Kan någon visa mig en sida el video där någon går igenom hennes argument och sågar dem? Som sagt har jag hört henne i person, men tycker hon bara pladdrade och inte gav något matnyttigt att komma ihåg.
Citera
2021-06-29, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Har hört Linda Karlqvist; sett dokumentären etc. Men saknar ändå argument i mer punktform mot henne. Podden Kvalificerat hemligt konstaterar att hon säger i TV i fem sekunder att vaddetnuvar 180 barn dött i USA pga vaccin samt att det tog honom 14 minuter att googla att det var fel.
Skulle vara kul att se lite argument mot henne, i stil med den pamflett mot antisemitiska konspirationsförnekare som SKMMA gav ut. Peter Englund gjorde en bra insats i den. Kan någon visa mig en sida el video där någon går igenom hennes argument och sågar dem? Som sagt har jag hört henne i person, men tycker hon bara pladdrade och inte gav något matnyttigt att komma ihåg.

Varför kan du inte gå igenom hennes argument på egen hand?
Citera
2021-06-29, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin

Det är ju bara att bestämma sig, antigen tror man ju på vad hundra år av forskning har visat eller så tror man på något som enskilda individer utan akademisk utbildning säger (eftersom de har en stark magkänsla).
Citera
2021-07-01, 21:17
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mannherz
Har försökt: Det enda jag ser hör är rader av obekräftade powerpoint presentationer med statistiska tabeller. Jag har ingen möjlighet att bekräfta eller dementera riktigheten i dem. Det är liksom inte möjligt att sätta dem i en helhetsbild. Tex den danska studien som studerade trordetvar tiotusentals barn och visade ingen koppling vaccin-autism. Det enda jag får från LK är en pp-presentation som säger att i en studie visade det sig att antalet ????? säg allergi för nickel ökat och samtidigt föreligga ökning av vaccin. Hon har säkert inte fel, men hon verkar inte klara av att belägga sambandet i sina videor, eller sina föreläsningar.
Har sett massor om "uthängningen" men HON SÄGER INGENTING utom snyft snyft. Hon bemöter inga invändningar, inga argument, lägger inte fram egna fakta. Lika lite i de videor jag spårat upp. Och jag har som sagt hört henne Live. Det enda hon upreppar upprepar upprepar är att vi alla vill det bästa för våra barn, att tillverkarna vill tjäna pengar, att risker finns.......... Det fattar väl jag också utan henne. Det jag vill ha från henne är kritik mot "etablissemanget" samt belägg för hennes egna påståenden. Och hur jag än letar hittar jag dem inte.
Blev det klarare?

ps
tag den där förintelseförnekar filmen hon hade sett. Vilken var det? Varför säger hon aldrig det i sina snyftutsagor? Varför berättar hon inte vad i denna film som fått henne att tvivla? Etc
Citera
2021-07-01, 21:25
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimprofessorn
Det är ju bara att bestämma sig, antigen tror man ju på vad hundra år av forskning har visat eller så tror man på något som enskilda individer utan akademisk utbildning säger (eftersom de har en stark magkänsla).
Ja, jo. I princip. Men liksom utsökta verk såsom Förintelsen inför rätta, och pamfletten jag nämner är det roligt att kunna lägga fram direkta sakfel och visa direkt på tid och plats etc. Som expert på vänsterextremism är det tex kul varje gång någon ifrågasätter mina påståenden kasta ett nummer av medlemstidningen, sida och artikelförfattaren på kritikern. Det brukar få fram sura miner.
Citera
2021-07-03, 18:13
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mannherz
LINDA KARLSTRÖM FÖRELÄSNING VACCIN CUI BONO https://www.youtube.com/watch?v=phN3n0xBBbY&t=2s

De första 18 minuterna går åt enbart åt att berätta sin egen historia. En enskild händelse som inte bevisar något.
Sedan kommer agendan: Vaccinets säkerhet, biverkningar, effektivitet, kliniska prövningar, hälsostatus hos vaccinerade/ovaccinerade.
Historik: president Carter ökar pengar till vaccin. Leder till skadestånd pga dödsfall och skador.
16 av 17 vaccintillverkare drar sig bort. 1986 beställs en översikt.
Översikt slår fast att vaccin orsakar: hjärninflammation, div nervsystemet, allergi, mässling, polio, mfl
Sedan 1986 har 4 miljarder dollar betalats i skadestånd.
Sedan mer biverkningar.
Klagan över brist på information inför samtycke.
Fass, info bygger på data från kliniska prövningar (mer sedan), fåtal tusental personer, ej representativa personer.
Vissa har dött av vaccin 80 st 2000-2017, tag gånger 10, för att…...”allmänt accepterat” gäller alla biverkningar alla vacciner.
Innehåll i vaccin, div aluminium, kvicksilver mm. Varför dessa ingår finns i bok till salu i sal, beror bla på skall ej frysa, eller växa bakterier.
Plötslig spädbarnsdöd – diagnos uppfanns 1969
Äntligen statistik: lista över plötslig spädbarnsdöd. Minskat sedan fyrtio år.
Div tidningstips, 2000-talets vetenskap och Hälsofrihet.

Alltihop tar ca en och en halv timme. Detta var tydligen bara halva föreläsningen, men här är mina kommentarer:
Jag har inte fått ETT argument för Linda Karlströms tes. Inte ett enda faktabaserat argument. Inte en enda källa, utom några korta hänvisningar till ett par böcker. Inga undersökningar, inga forskningsrapporter. Ingenting om en av de viktigaste delarna av vetenskaplig forskning: återkoppling till det aktuella studieläget.
Absolut ingenting. Utom lite allmän statistik och hennes egna personliga historia. Tex att en viss diagnos uppstod 1989. Det bevisar inget. För 150 år sedan fanns tre psykiska sjukdomar, idag hundratals.
Det finns ingenting hos Karlström om sammanhang eller strukturer: hur hennes fakta hänger ihop med resten av utvecklingen, andra förklaringsmodeller, andra hänvisningar till fenomen som kan påverka.
Är detta det bästa vaccinkritikerna kan åstadkomma så är jag inte imponerad.

Det enda denna föreläsning bevisar är att fru Linda Karlström inte fattar någonting om hur man bedriver vetenskaplig forskning eller bevisar en tes. Störtlöjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in