2020-12-22, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Fast det gör man ju inte då man inte ens försöker att begrunda det hon säger objektivt, eller knappt bemöter i sak. Alltså är agendan klar - människan ska hängas ut för sina åsikters skull. Hennes tro på NWO och det andra har inte med hennes antivaccin-motstånd att göra utan detta används enbart i syfte att få henne att framstå som en foliehatt och knäppgök, för att på så sätt ogiltigförklara hela hennes person. Alltså är det ett karaktärsmord oavsett vad du anser om saken.

Då utgår jag att du är ok med att man wallraffar, ljuger om sina avsikter och jagar efter dig också nästa gång du, enligt etablissemangets s.k. värdegrund, anses ha fel åsikter - och den dagen kommer att komma.

Det handlar inte om åsikter, utan om att hon har helt fel i sak. Jag nämnde fyra sådana:
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
En person som påstår att:
- "forskning" på youtube mm är att lita på,
- vaccin är helt meningslöst,
- förintelsen inte har ägt rum i den omfattning som är dokumenterad och
- det inte går att avliva människor i en gaskammare,
...har avslöjats. Tack SvT för det.
Jag vidhåller detta.
Sedan tar du upp sådant som inte har i tråden att göra. Där kommenterar jag en sak: Hur jag röstar vet du inte ett dugg om, låt bli att spekulera om det!
Citera
2020-12-23, 09:46
Medlem
Läst ett vittnesmål angående vaccin skador.
Barn vaccineras vid 18 månaders ålder och efter det gråter barnet och får utbrott för allting, bvc säger trotsåldern,. Barnet slutar utveckla talet , mindre ögonkontskt och ägnar sig åt att vara i sin egen bubbla och bygga klossar , barnet har autism..
Föräldrar söker hjälp hos homeopat som ger en kur som leder till hud problem därefter en starkare kur där barnet kräks en massa. Efter dessa kurer är barnet vid 3 år fri från autism och börjar prata ..

Det är denna typ av historier som sprids som vaccinskador när det rör sig om helt normala steg i ett barns utveckling. Frustration över att det inte blir som det tänkt sig ger ilska och utbrott, bemästrande av ny motorisk förmåga blir uppslukade osv.
Varenda förälder har upplevt att barns utveckling av exempelvis språket går långsammare när de är upptagna med något nytt motoriskt de är fullt uppslukade av
Citera
2020-12-26, 01:46
Medlem
Linda Karlström lär vara laestadian. Min frikyrkoradar gav utslag direkt. Om hon inte är det själv, är hon kanske en generation bort från stolleriet; då är man uppvuxen i en miljö med stark laestadiansk prägel.

Någon annan som reagerade på kombinationen av renhetsdyrkan, konspirationsteoretisk inställning till ”staten” (statskyrkan), isolationism, sektmentalitet, Österbottens landsbygd, predikotalang, och fallenhet att slå väckelsepolitiska mynt av andras känsloutbrott? Det finns mer.

Hon måste stoppas till varje pris.
Citera
2020-12-29, 22:34
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0taAlarmist
Linda Karlström lär vara laestadian. Min frikyrkoradar gav utslag direkt. Om hon inte är det själv, är hon kanske en generation bort från stolleriet; då är man uppvuxen i en miljö med stark laestadiansk prägel.

Någon annan som reagerade på kombinationen av renhetsdyrkan, konspirationsteoretisk inställning till ”staten” (statskyrkan), isolationism, sektmentalitet, Österbottens landsbygd, predikotalang, och fallenhet att slå väckelsepolitiska mynt av andras känsloutbrott? Det finns mer.

Hon måste stoppas till varje pris.

Fick också samma intryck, att hon är frikyrklig eller kommer från en frikyrklig miljö även om det inte sägs i dokumentären.
Såna som henne finns det tyvärr gott om men i hennes fall är det dessutom extra tragiskt eftersom hon har en högskoleutbildning så helt dum i huvudet kan hon ju inte vara.

Svårt att förstå varför en sån som hon bara sådär tror på vad strunt som helst i videoklipp som folk skickar till henne. Såna har vi gott om här på Flashback förvisso men det är som om de typ precis upptäckt internet och tror att allt som sägs där är sant.

Var det förresten bara jag som störde mig på den där whigger-bruden? Man ser henne och tänker att hennes kille måste vara likadan men han såg ju ut som en nyexad handelshögskolestudent, snacka om mismatch.
Senast redigerad av konstapel 2020-12-29 kl. 22:37.
Citera
2021-01-02, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Fick också samma intryck, att hon är frikyrklig eller kommer från en frikyrklig miljö även om det inte sägs i dokumentären.
Såna som henne finns det tyvärr gott om men i hennes fall är det dessutom extra tragiskt eftersom hon har en högskoleutbildning så helt dum i huvudet kan hon ju inte vara.

Svårt att förstå varför en sån som hon bara sådär tror på vad strunt som helst i videoklipp som folk skickar till henne. Såna har vi gott om här på Flashback förvisso men det är som om de typ precis upptäckt internet och tror att allt som sägs där är sant.

Var det förresten bara jag som störde mig på den där whigger-bruden? Man ser henne och tänker att hennes kille måste vara likadan men han såg ju ut som en nyexad handelshögskolestudent, snacka om mismatch.

Jag har inte tittat på programmet. Håller med om att hon är väldigt naiv. efter att ha läst här och i media. För mig är det ett frågetecken varför det skapas, som upphovspersonerna mycket väl vet är desinformation.
Jorden är platt.mordet på JFK Kennedy, 9/11, Pizzagate, En del av info från Q, att månlandningen är bluff. Att det inte dog (avrundat) 6 miljoner judar i holocaust.
Varför vill en del personer vilseleda naiva?
Citera
2021-01-02, 17:15
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bolaski
Jag har inte tittat på programmet. Håller med om att hon är väldigt naiv. efter att ha läst här och i media. För mig är det ett frågetecken varför det skapas, som upphovspersonerna mycket väl vet är desinformation.
Jorden är platt.mordet på JFK Kennedy, 9/11, Pizzagate, En del av info från Q, att månlandningen är bluff. Att det inte dog (avrundat) 6 miljoner judar i holocaust.

Pengar, makt och uppmärksamhet är starka drivkrafter redan var för sig. Sen sprids det nog ofta vidare av folk som finner tillfredsställelse i tron att de ”genomskådat systemet” och att de har förstått mer än vi andra - det behöver dock inte vara särskilt medvetet utan kan, enligt de som analyserat fenomenet, tillskrivas faktumet att vi alla har ett behov av att sortera och hitta mönster i tillvaron.
konspirationsteoretikerna har helt enkelt ett överdrivet behov av detta och kan inte riktigt acceptera slumpen som en faktor i varför världen ser ut som den gör.
Om det startas ett krig, sker ett terrordåd, sker en naturkatastrof eller större olycka eller om någon blir rik och berömd eller om deras egen favoritpolitiker eller religiösa ledare blir mördad eller avsatt så behöver de uppfinna en bakomliggande större agenda. Det duger liksom inte med en enskild galning med ett gevär eller att någon hittat på skiten för att tjäna pengar - det måste in lite hemliga sällskap, pedofiler och världsherravälde i deras ekvationer. Det är som om de lever i en kass Bond-film. (Själv älskar jag dock Bondfilmer men du fattar nog vad jag menar).
Citera
2021-01-03, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bolaski
Jorden är platt, mordet på JFK Kennedy, 9/11, Pizzagate, En del av info från Q, att månlandningen är bluff. Att det inte dog (avrundat) 6 miljoner judar i holocaust.
Två "nyord" att säga om henne:
Faktaresistent lesserwisser.
Gäller även en hel del andra personer.
Citera
2021-01-03, 10:32
Medlem
Snowsmiles avatar
Citat:

Tänkte samma sak, hur kan en vettig människa klara av att bo tillsammans med henne?
Så jävla bra på att knulla kan fan ingen va så att man skulle stå ut någon längre period.

Han har skaffat barn med purjot, jösses vilken "baksmälla" han måste uppleva dagligen. Att sedan får se
det nedpräntat med ljud och bild till allmän beskådan ja jösses Amalia stackars snubbe och barn...
Citera
2021-01-07, 18:47
Medlem
Linda Karlström blir naturligtvis forsøkt idiotforklart, siden vaccin-profitt står på spel.
Anbefaler alla å høre på Lindas presentasjoner og intervjuer, og vurdera själv. Det er alltid best.

Akkurat som med Erik Enby. Hans mangeårige studier på blod och bakterier er superviktig å kjenne til, men om man kan avslöja sjukdom/kreft på den måten er det mange som taper store penger.....så han er ochså naturligtvis inte populær blant helse og medisinprofittørene...
Citera
2021-01-07, 19:03
Medlem
kola-rapaces avatar
Citat:

Nu har jag bara sett första avsnittet men då berättar ju killen att hans familj är läkare eller dylikt? Hade varit intressant att se deras reaktion på det hela och hur hon porträtteras i denna serien. Hon kändes riktigt blåst. "Ta in fakta från båda sidor" var väl hennes motargument till att skjuta på det.
Citera
2021-01-08, 08:38
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snowsmile
Tänkte samma sak, hur kan en vettig människa klara av att bo tillsammans med henne?
Så jävla bra på att knulla kan fan ingen va så att man skulle stå ut någon längre period.

Han har skaffat barn med purjot, jösses vilken "baksmälla" han måste uppleva dagligen. Att sedan får se
det nedpräntat med ljud och bild till allmän beskådan ja jösses Amalia stackars snubbe och barn...

Klassiskt exempel av en övre medelklasspojke som gör "uppror" mot sin härkomst.

Citat:
Ursprungligen postat av kola-rapace
Nu har jag bara sett första avsnittet men då berättar ju killen att hans familj är läkare eller dylikt? Hade varit intressant att se deras reaktion på det hela och hur hon porträtteras i denna serien. Hon kändes riktigt blåst. "Ta in fakta från båda sidor" var väl hennes motargument till att skjuta på det.

Han kom från en läkarfamilj ja, vilket gör det ännu konstigare. Han satt mest bara bredvid i soffan och såg obekväm ut när hans hona rapade ur sig den ena dumheten efter den andra.
Kan tänka mig att han kände sig riktigt rebellisk när han gjorde en sån som henne på smällen och chockade sin övre medelklassfamilj med det trashiga valet av partner, typ tre steg nedåt på den sociala skalan.

Citat:
Ursprungligen postat av eeeeemil
Linda Karlström blir naturligtvis forsøkt idiotforklart, siden vaccin-profitt står på spel.
Anbefaler alla å høre på Lindas presentasjoner og intervjuer, og vurdera själv. Det er alltid best.

Akkurat som med Erik Enby. Hans mangeårige studier på blod och bakterier er superviktig å kjenne til, men om man kan avslöja sjukdom/kreft på den måten er det mange som taper store penger.....så han er ochså naturligtvis inte populær blant helse og medisinprofittørene...

Hennes presentationer visas i dokumentären om du nu sett den. Hon får ha vilka åsikter hon vill men när hon offentligt sprider lögner som på allvar kan skada andra människor så är hon fritt villebråd för media och alla andra som vill ifrågasätta henne.
Att bli ett publikt språkrör för antivacc-rörelsen är ett val som hon själv ha gjort och hon får därmed ta konsekvenserna av det.
Senast redigerad av konstapel 2021-01-08 kl. 08:46.
Citera
2021-01-08, 10:32
Medlem
"Producenten Malin Olofsson med Anna Beckman (samt Emelie Simmons) hade lurat in henne i fällan och de lyckades med dold kamera få henne att ta upp sammanhang i världen för att förstå den värld vi lever i. Bland annat fick hon och andra räkna upp några olika konspirationsteoretiska resonemang. Man försökte därmed klistra etiketten ”konspirationsterrorist” på henne, men då kom ju programmet helt ut i rätt tid. Det är inte några teorier längre. Jag syftar på en riktig världskonspiration i görningen."

SVT hjälpte Linda Karlström varna för den nya normala världsordningen
https://newsvoice.se/2020/12/linda-karlstrom-svt-nya-normala-varldsordningen/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in