2026-07-09, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Missade helt att Linda Karlström förlorade även i Högsta Domstolen.

Antivaxxar-patrasken har alltså gått så långt att de till och med tar till domstol för att få ljuga, sprida skit och trams.

https://rattspraxis.etjanst.domstol.se/api/v1/bilagor/190%2Fbd%2F45%2Fbd45999b-2ed8-44ee-8c93-49b95c132234

Men det sjukaste av allt måste ändå vara äcklet Linda Karlströms kommentarer i svenska Yle:

https://www.facebook.com/svenskayle/videos/den-vaccinkritiska-bloggaren-och-f%C3%B6rel%C3%A4saren-linda-karlstr%C3%B6m-blir-smygfilmad-och/838975518917268/

Äcklet Linda Karlström, som gjort karriär på att ljuga, dupera och lura människor, hålla föredrag där hon ljuger och hänvisar till falskt material och påhittade studier, sitter alltså och beklagar sig över att någon spelade in lögnerna utan att först upplysa henne om att det skedde, och därför inte gav henne en chans att hålla igen på skitpratet? Hon måste skämta? Människan är ju för fanken antivaxxar-patraskande yrkes-mytoman!

Och vad är förresten oddset på att det dyker upp ett annat äckel i den här tråden och menar att Linda Karlström VANN? Att Linda Karlström blev friad av domstolen!

Och vad är oddset på att ett antivaccin-äckel dyker upp här och menar att man "borde skämmas" som anklagar Linda Karlström för att ha förlorat rättegången, kräver länkar och bevis och menar att rättegången INTE ALLS handlade om vaccin.

Herregud...

Tackar och fanfar för den…

Notera min signatur som jag haft sen jag såg denna SVT-dokumentär.

Att vanligt folk kan bli duperade av LKs svammel är på sätt och vis förståeligt, men att man fortsätter att tro på LKs svammel när de är bevisade lögner är ta mig fan obegripligt…

Det borde stå klart för alla fullt friska vad det är där dårar det handlar om i falls som LKs m fl när det visas att de tror på chemtrails förnekar förintelsen etc etc…
Citera
2026-07-09, 18:00
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Samma här... jag hade aldrig hört talas om Linda så hon fick bli en liten avstickare från olika läkare, forskare och andra experter jag vanligtvis läser. L.K. är ingen jag kommer följa framöver men hon fick ju tack vare korrektamund0 fylla ett litet syfte då jag kunde skicka några klipp till en finlandssvensk kollega som snart ska få barnbarn, där Linda pedagogiskt förklarar ett och annat... givetvis åtföljt av riktig litteratur och grafer. Mycket möjligt att min kollega i sin tur sprider vidare infon... plus att korrektamund0 fick dig att bli nyfiken i vaccinfrågan! 😁😂

Vi kom lite off topic och började tjafsa TBC-vaccin... hur man än vrider och vänder på det så slutade Sverige med allmän TBC-vaccination 1975 och vaccinerar nu bara riskgrupper eftersom risken för allvarliga biverkningar är större än nyttan här i Sverige. Något jag tycker borde gälla fler vacciner... inte minst vaccin mot t.ex. Hepatit B... danskarna vaccinerar inte bebisar rutinmässigt mot hepatit B medans i princip alla bebisar i Sverige får tre doser det första levnadsåret... horribelt!!
Det är väl nästan att hoppas på för mycket att någon idiot skulle lyssna på pappskallen Linda Karlström, men en tröst är att om någon nu är så urblåst att man går på antivaxxar-patraskens lögner så har man redan från början dragit ned den genomsnittliga intelligensen så pass att det bästa antagligen är att den persnoen hoppar över allt vad vaccination heter. Gärna annan sjukvård också - gudarna skall veta att samhället gärna skulle slippa att behöva betala för skiten. Och ju färre barn som överlever ur den gen-stammen desto bättre.

Och nej, Sverige slutade inte med allmän BCG-vaccination 1975. Vi hade TVÅ vaccinationsprogram i Sverige för BCG:
Ett program som gällde nyfödda, det löpte från 40-talet till 1975
Ett program för tonåringar där man vaccinerade tuberkulin-begativa personer, det programmet läpte från 40-talet till 1986.
Parallelt med dessa program har man vaccinerat alla nyfödda i riskgrupper kontinuerligt utan avbrott.
Från 1986 löper ett vaccinationsprogram där man bara vaccinerar riskgrupper, både nyfödda och andra barn och vuxna.

Citat:
Efter 1975 upphörde den allmänna BCG-vaccinationen av alla nyfödda, men Sverige fortsatte att vaccinera två grupper:

Nyfödda i riskgrupper, till exempel barn vars familjer kom från länder med hög förekomst av tuberkulos eller där risken för exponering var förhöjd. Den selektiva vaccinationen infördes i april 1975 och finns kvar än i dag.
Skolungdomar (14–15 år) fortsatte att erbjudas BCG inom det allmänna vaccinationsprogrammet fram till 1986, då även den rutinmässiga skolvaccinationen avskaffades.

Det innebär att Sverige mellan 1975 och 1986 hade ett blandat system:

Ingen allmän vaccination av alla nyfödda.
Selektiv vaccination av nyfödda i riskgrupper.
Fortsatt allmän vaccination av tonåringar i skolan.

Det är också därför man ibland ser olika årtal (1975 respektive 1986) i litteraturen. De syftar på två olika delar av BCG-programmet:

1975: slut på den allmänna vaccinationen av nyfödda.
1986: slut på den allmänna vaccinationen av skolungdomar.

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1651-2227.2010.01823.x

Så nej, din dumma planta, BCG-vaccination upphörde aldrig, det som upphörde var att man slutade att vaccinera alla nyfödda, men man forsatte vaccinera alla nyfödda i riskgrupper, och man fortsatte vaccinera alla skolbarn som var tuberkulin-negativa.

SJUNKER DET IN I LILLA DUMHUVUDET!?

Så nej, din ointelligenta antivaxxar-patraskare, man stoppade inget VAAAAXXXXXIIIIIIIN för att det gav GROOOOOOOVA BIVERKNINGAR!!!!

"Oj oj oj, det var så hemskt, jag fick GROOOOOVA VACCINSKADOR, JA DET VAR EN LITEN BULA PÅ ARMEN, ALARRRRRRRRRM!".

Det cirkulerar förresten en hel del uppgifter om att Linda Karlström skall ha ljugit om
sin dotter påstådda vaccinskada. Det skulle i så fall falla helt inom ramen för den genomsnittliga antivaxxar-patraskarens lögnbeteende. Ni vet de där vars hela släkt, vänner, arbetskamrater, och hela bowlingklubben- ALLA HAR VAXXXIIIIIIIIIINSKADOR! ALLA! ALLA! ALLA! Och därför måste VAXXXIIIIIIIN stoppas!! ALAAAARRRRRM!

Och när det inte räcker att skrika ALLAAARRRM så kan man med fördel logga in på Flashback och starta en lögntråd där man helt enkelt hittar på något genom att bara sitta och sprida skit och lögner. Snyggt...

Herregud...
Citera
2026-07-09, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Det är väl nästan att hoppas på för mycket att någon idiot skulle lyssna på pappskallen Linda Karlström, men en tröst är att om någon nu är så urblåst att man går på antivaxxar-patraskens lögner så har man redan från början dragit ned den genomsnittliga intelligensen så pass att det bästa antagligen är att den persnoen hoppar över allt vad vaccination heter. Gärna annan sjukvård också - gudarna skall veta att samhället gärna skulle slippa att behöva betala för skiten. Och ju färre barn som överlever ur den gen-stammen desto bättre.

Och nej, Sverige slutade inte med allmän BCG-vaccination 1975. Vi hade TVÅ vaccinationsprogram i Sverige för BCG:
Ett program som gällde nyfödda, det löpte från 40-talet till 1975
Ett program för tonåringar där man vaccinerade tuberkulin-begativa personer, det programmet läpte från 40-talet till 1986.
Parallelt med dessa program har man vaccinerat alla nyfödda i riskgrupper kontinuerligt utan avbrott.
Från 1986 löper ett vaccinationsprogram där man bara vaccinerar riskgrupper, både nyfödda och andra barn och vuxna.

Så nej, din dumma planta, BCG-vaccination upphörde aldrig, det som upphörde var att man slutade att vaccinera alla nyfödda, men man forsatte vaccinera alla nyfödda i riskgrupper, och man fortsatte vaccinera alla skolbarn som var tuberkulin-negativa.

SJUNKER DET IN I LILLA DUMHUVUDET!?

Så nej, din ointelligenta antivaxxar-patraskare, man stoppade inget VAAAAXXXXXIIIIIIIN för att det gav GROOOOOOOVA BIVERKNINGAR!!!!

"Oj oj oj, det var så hemskt, jag fick GROOOOOVA VACCINSKADOR, JA DET VAR EN LITEN BULA PÅ ARMEN, ALARRRRRRRRRM!".

Det cirkulerar förresten en hel del uppgifter om att Linda Karlström skall ha ljugit om
sin dotter påstådda vaccinskada. Det skulle i så fall falla helt inom ramen för den genomsnittliga antivaxxar-patraskarens lögnbeteende. Ni vet de där vars hela släkt, vänner, arbetskamrater, och hela bowlingklubben- ALLA HAR VAXXXIIIIIIIIIINSKADOR! ALLA! ALLA! ALLA! Och därför måste VAXXXIIIIIIIN stoppas!! ALAAAARRRRRM!

Och när det inte räcker att skrika ALLAAARRRM så kan man med fördel logga in på Flashback och starta en lögntråd där man helt enkelt hittar på något genom att bara sitta och sprida skit och lögner. Snyggt...

Herregud...
Yup! 😎

1️⃣ Allmän TBC-vaccination av nyfödda STOPPADES 1975

2️⃣ Skolvaccinationen STOPPADES 1986

- Inget av mina barn har någonsin erbjudits TBC-vaccination...
- Varför då?
- Jo, för den allmänna vaccinationen med TBC-vaccin har STOPPATS!!! 🫵😁

(att riskgrupper fortfarande vaccineras är inte samma sak som allmän vaccination)

Linda verkar inte vara så aktiv längre... tja, lika bra. Hon har dragit sitt lass i många år och tack vare "pandemin" och mRNA-"vaccin" har vaccinmotståndet fullkomligt exploderat!! Det finns mååånga som har tagit över efter henne post-covid... 💪💪 Det var mycket tuffare att vara anti-vaxxer (eller ex-vaxxer är nog en bättre term) för 20 år sedan... nu är det inte alls samma stigma att öppet ifrågasätta giftsprutorna! 💉☠️💉

Och trenden bara fortsätter... tick-tack, tick-tack...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in