2021-06-29, 18:39
Medlem
Conny63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OkyDoky
Jag har dessvärre tappat förtroendet för våra politiker. Låt dem sitta där i riksdagiset och leka.
Ja bara se hur landet gått ner sig i det mesta.otäck utveckling vi behöver politiker som bryr sig om Sveriges medborgare.
Citera
2021-06-29, 18:39
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag försvarar som sagt inte Lööfs politik. Men jag kan se att hon driver ett skickligt spel.

Du tycks tro att bara därför att du inte gillar henne så är hon korkad. Det är ett misstag att underskatta sina motståndare, både inom politiken och i andra sammanhang.
Skickligt spel?
Människan är ett psykfall. Ljuger öppet år efter år. Ändrar själv i hennes huvud vad hon sagt.
Ser du inte hennes ansikte, blick?

Det mest skrämmande är ändå inte att hon går lös, utan det är att hundratusentals röstar på henne.
Citera
2021-06-29, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabogibo
Vad är det som inte kan genomföras, och varför?
Läs inlägget som jag svarade på.
Citera
2021-06-29, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Skickligt spel?
Människan är ett psykfall. Ljuger öppet år efter år. Ändrar själv i hennes huvud vad hon sagt.
Det mest skrämmande är ändå inte att hon går lös, utan det är att hundratusentals röstar på henne.

Först släpper man ideologin för att koncentrera sig på realpolitik. Sedan släpper man fasta åsikter utom i ett litet fåtal signalfrågor, allt för att behålla eller försöka få makten.
Citera
2021-06-29, 18:43
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag försvarar som sagt inte Lööfs politik. Men jag kan se att hon driver ett skickligt spel.

Du tycks tro att bara därför att du inte gillar henne så är hon korkad. Det är ett misstag att underskatta sina motståndare, både inom politiken och i andra sammanhang.

Jag har respekt för hennes intelligens och utbildning, men hon har helt felbedömt den politiska situationen. Hon är en iskallt beräknande politiker i total avsaknad av fingertoppskänsla, ett politiskt djur.. Hon lär vara rädd för väljarnas slutliga dom.

Vad tror du de andra partiledarna anser om hennes helt rigida inställning och möjligheter att bli statsminister i en bred mitt? Däri ligger hennes politiska misslyckande. En annan ledare för C eller L så kanske det lyckats. Hon går helt enkelt inte hem i stugorna och det vet alla de andra partiledarna.

Hon är genomskådad av väljarna och av de andra partiledarna och idkar nu utpressning mot de andra partierna. Hon är ingen kraft de andra partierna kan samlas runt. Även de lär avsky henne och hennes maktambitioner.

Hellre då Sabuni eller Stenevi som kompromiss mellan M och S. Om inte bara för att se minen hos Kopparmärra när hon blir tillfrågad av journalister om vad hon anser om denna kompromiss och mittenregering med en första kvinnlig statsminister.

Hon lär bryta samman och gråta.
Senast redigerad av Rektangel 2021-06-29 kl. 18:54.
Citera
2021-06-29, 18:47
Medlem
Inte ens med 1 år kvar till val och under en pandemi kan våra folkvalda bete sig som vuxna. Skärp er och föregå med gott exempel för helvete! . Prioritera invånarnas bästa framför eran egna powertrip. Aldrig sett någon dregla så mycket över lukten av minsta makt som Uffe och Ebba, patetiskt.
Citera
2021-06-29, 18:50
Bannlyst
Bra jobbat av talmannen, i slutet på juli vet vi om det blir extraval 👮🏽‍♀️
Citera
2021-06-29, 18:50
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herb-smoke
Inte ens med 1 år kvar till val och under en pandemi kan våra folkvalda bete sig som vuxna. Skärp er och föregå med gott exempel för helvete! . Prioritera invånarnas bästa framför eran egna powertrip. Aldrig sett någon dregla så mycket över lukten av minsta makt som Uffe och Ebba, patetiskt.

Folk kommer tyvärr uppskatta Stefan Löfven när det är för sent, Ebba är en jävla häxa, uffe kommer göra sin omgivning otroligt rika och sd kommer gå planlöst.
De enda hopp jag har är Lööf.
Citera
2021-06-29, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagejagvemedu
Folk kommer tyvärr uppskatta Stefan Löfven när det är för sent, Ebba är en jävla häxa, uffe kommer göra sin omgivning otroligt rika och sd kommer gå planlöst.
De enda hopp jag har är Lööf.

Jag hoppas du är ironisk!
Citera
2021-06-29, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Skickligt spel?

Regulus menar nog just det han skriver, att Lööf spelar ett skickligt spel. Man kan nog anta att Lööf ser hela karusellen som vilken dokusåpa som helst och även om jag tycker det politiska tramseriet är rent tragiskt så håller jag med Regulus här.

Det är inte nödvändigtvis en nackdel att vara varken psykopat eller narcissist i det ”politiska spelet”.
Lööf har en tydlig ådra av narcissism men psykopat?
Njae.. men det är fullt förståeligt att folk avskyr henne, hon är trots allt en av dödgrävarna med ansvar över förfallet och dekadensen som förpestar Sverige.

Snart kommer det nog en annan narcissist och försöker motsäga hela resonemanget med en relativ BNP-siffra så se upp,
Citera
2021-06-29, 18:55
Medlem
juholt69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herb-smoke

Dregla är det enda de kommer kunna göra. Ingen vill se den svage Kristersson regera. De gör bort sig igen, var så säker! Detta kommer i sin tur slå hårt mot dem i opinionen. Upprorsmakare utan ett tydligt alternativ.
Citera
2021-06-29, 18:56
Medlem
anotherpieceofmeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag ser ett problem för SD. Även om de får påverka budgeten så kommer de inte få igenom några lagförslag om skärpt migration. Blocket har fortfarande bara 174 mandat och i vanliga omröstningar om lagförslag så krävs flest röster.

Det KAN eventuellt ge dem något att skylla på oppositionen nästa år, att dom nu tagit ansvaret för landet, "detta har vi kunnat göra, detta har vi utrett, nu behöver vi mandat för att sätta saker i rullning."
Att SD e med o styr landet och det går relativt bra tror jag gynnar sd för vissa verkar ju tro att de kommer att bli radikalare med makten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in