Citat:
Ursprungligen postat av
Regulus
Jag försvarar som sagt inte Lööfs politik. Men jag kan se att hon driver ett skickligt spel.
Du tycks tro att bara därför att du inte gillar henne så är hon korkad. Det är ett misstag att underskatta sina motståndare, både inom politiken och i andra sammanhang.
Jag har respekt för hennes intelligens och utbildning, men hon har helt felbedömt den politiska situationen. Hon är en iskallt beräknande politiker i total avsaknad av fingertoppskänsla, ett politiskt djur.. Hon lär vara rädd för väljarnas slutliga dom.
Vad tror du de andra partiledarna anser om hennes helt rigida inställning och möjligheter att bli statsminister i en bred mitt? Däri ligger hennes politiska misslyckande. En annan ledare för C eller L så kanske det lyckats. Hon går helt enkelt inte hem i stugorna och det vet alla de andra partiledarna.
Hon är genomskådad av väljarna och av de andra partiledarna och idkar nu utpressning mot de andra partierna. Hon är ingen kraft de andra partierna kan samlas runt. Även de lär avsky henne och hennes maktambitioner.
Hellre då Sabuni eller Stenevi som kompromiss mellan M och S. Om inte bara för att se minen hos Kopparmärra när hon blir tillfrågad av journalister om vad hon anser om denna kompromiss och mittenregering med en första kvinnlig statsminister.
Hon lär bryta samman och gråta.