2021-06-23, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Homes
Jag tror att idén från Centern är att ställa så höga krav att Stefan inte går med på det. Då har Centern ändå försökt. Jag tror det var så det var tänkt med 73 punktsprogrammet, ingen kunde tänka sig att S skulle gå med på det. Problemet är att S och Stefan går med på vad som helst om de får fortsätta regera.

Det är inte omöjligt, men det börjar framstå som aningen löjligt då regeringen är avsatt.

Om Löfven går med på detta så lär S bara tappa ytterligare förtroende. Politiken Löfven för är nu mer liberal än om Kristersson hade varit statsminister.

Det krävs även stöd från MP och acceptans från V för att en ev. ny konstellation skall gå igenom.

Men alla är väl sugna på lite skattesänkningar....
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Fast det inser L. De inser att nu måste de återvända till den borgerliga sidan. Den här finten från C lyckas inte.

Det spelar ingen roll vad L gör, det blir inget extra val men de är irrelevanta tills dess att de åker ut i valet 2022.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
DN:s ledare från idag skrev vad som Lööf nu repeterar.
https://www.dn.se/ledare/det-gar-utmarkt-att-regera-utan-v-och-sd/

Djupa staten, breda mitten.
Du menade djupa stjaten och bjeda mitten?
Fjamåt!
Citera
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Då blir det alltså inget extraval, om jag fattat rätt?
Blir det talmansrundor ändå, eller?

Detta ändrar i stort ingenting. Dvs extraval eller talmansrunda gäller fortsatt.
Citera
2021-06-23, 16:44
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Liberalerna tackar nej till Annie Lööfs inbjudan enligt SVT 👏✌️
Det var ju positivt. Hoppas nu att dom inte ändrar sig framöver men jag tror inte att L vågar det för då är dom körda i valet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Så Annie vill kvitta marknadshyrorna mot skattesänkningar.

Finns det folkligt stöd för att skattesänkningar är en viktig fråga i nuläget? Jag tror inte det.

Det kan komma skattehöjningar också. Då tänker jag på matmomsen, miljöskatter, fordonsskatter, div. bankskatter etc. etc.
Citera
Medlem
.WhyAreYouGeh.s avatar
Citat:

Haha, nice. Hoppas det fortsätter så
Citera
2021-06-23, 16:45
Moderator
v50s avatar
Citat:
V kommer inte ställa krav på att ha inflytande över budgeten, dom fick som dom ville och kommer nöja sig med det.
Annars kommer hon framstå som den som driver det till extraval.

V har nog mer att vinna på att tvinga fram ett budgetsamarbete och förlängningen ett extraval än att passivt stå vid sidan om utan inflytande i kommande budgetar. Så jag tror och hoppas att V kommer kräva att få delta i kommande budgetar om inte annat bara för att tvinga C att än en gång ändra sig och tolerera ett ytterkantsparti som man säger sig inte vilja samarbeta med.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Då blir det alltså inget extraval, om jag fattat rätt?
Blir det talmansrundor ändå, eller?
Allt hänger på L. Och sabuni anser att jök är död sedan länge
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Detta ändrar i stort ingenting
Det hade ändrat precis allt om Annie kommit på det här bara två dagar tidigare. Men sån är hon, Annie.
Citera
Avslutad
Citat:
Det är ju det enda raka. De har redan lämnat besked efter misstroendevotumet, de vill se en borgerlig regering. Annie får själva agera krycka åt Löfven.
Citera
Medlem
Valaskjalfs avatar
En höstbudget skall förhandlas, så eventuellt får Löfven regera med högerblockets budget, om inte vänstern släpper igenom centerns kompromissförslag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in