2021-06-29, 18:30
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rektangel
Jag tror hon räds väljarnas dom. Hon lär stå naken o även barfota efter nästa val. Tack vare henne ökar polariseringen och hon är ebben före vågtopparna innan tsunamin slutligen spolar bort henne. Hon har ofrivilligt blivit vår tids Franz von Papen utan någon som helst insikt i hur hon gynnar just ytterkanterna.

Sabuni har till skillnad från Rödskrikan insett polariseringens dynamik. Om vi får en högerregering i decennier efter detta så är hon i framtiden helt paria för att få nåt välbetalt offentligt ämbete.

Hon lär sluta som Lars Ohly...en arbetslös föredetting.

Mår illa bara hon syns på TV och måste sänka ljudet för att inte spy när hennes röst o falska leende når kameran........Jag är inte ensam.

Jag försvarar som sagt inte Lööfs politik. Men jag kan se att hon driver ett skickligt spel.

Du tycks tro att bara därför att du inte gillar henne så är hon korkad. Det är ett misstag att underskatta sina motståndare, både inom politiken och i andra sammanhang.
Citera
2021-06-29, 18:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
Kan o kan, låt oss måla fan på väggen också!
Spelar ingen roll egentligen. Det är Val 2022 så om inte SD får inflytande nu så blir det en ny chans om ett år då landet är i ännu värre skick.

Du utesluter alltså att L-ledamöter tillhörande partiets vänsterfalang kan få för sig att rösta ned Kristersson? Du är inte lite naiv du.
Citera
2021-06-29, 18:32
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
sabuni drömmer om gamla alliansen?

ska liberalerna vara med i kristerssons tänkta regering? sd?

"Sabuni: Sträcker ut en hand till Annie Lööf

Nu är det Liberalernas partiledare Nyamko Sabunis tur att hålla presskonferens. Hon upprepar vad hon redan sagt: att hon vill se en borgerlig regering, som leds av Ulf Kristersson (M). Något hon också ska ha sagt till talmannen.

- Gärna med alla de fyra, forna allianspartierna eller så många som är möjligt."

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/misstroendehot-mot-lofven
Kan gå med på detta om hon blir deporterad till var hon kom ifrån.

Måtte dårarna och L åka ur i nästa val....
Citera
2021-06-29, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Återigen har vi belägg för att du inte lever i verkligheten. Mobbing förekommer på de flesta arbetsplatser och samtliga skolor. Varför skulle riksdagen vara annorlunda?

? Det är väl upp till varje enskild medarbetare eller elev att anmäla mobbning?
Tror du att jag ska stå utanför o kolla allt?
Kan man inte lita på att nån tar tag i problemet så är det din värld!

Jag ska tala om att jag hade ett mobbat barn i skolan, mest för sin kunskap. Det gillade inte S, V och C eleverna... Man ska bara vara lite halvbra...

Nu åkte alla på en snyting då både skola och elever vart anmälda...
Citera
2021-06-29, 18:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Förklara för mig varför detta skulle vara så självklart. Är inte så god på politiska spelteorier...

Lööf vill ha ett borgerligt mittenalternativ som söker stöd hos (S) och MP. Det är det hon säger iaf. Men hon kan inte tänka sig ett stöd från SD så det slutar precis som förra gången med att hon stöttar (S).
Citera
2021-06-29, 18:34
Medlem
OkyDokys avatar
Jag har dessvärre tappat förtroendet för våra politiker. Låt dem sitta där i riksdagiset och leka.
Citera
2021-06-29, 18:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
sabuni drömmer om gamla alliansen?

ska liberalerna vara med i kristerssons tänkta regering? sd?

"Sabuni: Sträcker ut en hand till Annie Lööf

Nu är det Liberalernas partiledare Nyamko Sabunis tur att hålla presskonferens. Hon upprepar vad hon redan sagt: att hon vill se en borgerlig regering, som leds av Ulf Kristersson (M). Något hon också ska ha sagt till talmannen.

- Gärna med alla de fyra, forna allianspartierna eller så många som är möjligt."

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/misstroendehot-mot-lofven

fan vet om det inte skulle vara bättre att låta löfven köra 1 år till och att satsa på valet 2022 istället?

alltså att strunta i liberalerna och satsa på >50% för m+kd+sd 2022

tror att det skulle vara lättare för sd att "styra upp" moderaterna utan liberalerna?

ju fler kockar desto sämre soppa
Citera
2021-06-29, 18:35
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Kan det inte vara så att någon valde att inte ta ställning? Är detta möjligt?

Självfallet var det Lööf som varken ville ha Löfven eller Kristersson.
Citera
2021-06-29, 18:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Jo, men nu var ju frågan OM man hamnar i samma dödläge.
I så fall blir det nya talmansrundor tills ett nytt extra val. Är det tre månader kvar till ordinarie val ska inte extra val utlysas.
Citera
2021-06-29, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Du utesluter alltså att L-ledamöter tillhörande partiets vänsterfalang kan få för sig att rösta ned Kristersson? Du är inte lite naiv du.

Har jag sagt det?
Citera
2021-06-29, 18:37
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Det går inte att ge upp. Men gissningsvis kommer utfallet inte bli likadant.

Belgien hade en expiditionsministär i tre år, tror jag.
Citera
2021-06-29, 18:38
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Självfallet var det Lööf som varken ville ha Löfven eller Kristersson.

Eller, så räknar talmannen någon som dubbelnatur och därmed dennes röst såsom två...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in