2021-06-29, 17:36
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Ulf Kristersson är gammal yrkesmilitär och van att peka med hela handen

Jag tror han får till en bra regering.

Aha det visste jag inte, vad är hans karriär där?
Citera
2021-06-29, 17:37
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Enligt Novus har C tappat har deras medlemmar även hört av sig till partiet? Annie har väl överlevnadsinstinkt??

Men Barbro Westerholm den urgamla tanten är liberalernas största osäkerhet. Med de är ändå ett splittrat och döende parti så deras ledamöter kanske inte drar sig för att byta mot partilinjen.

Sade inte hon att partiet var överens?
Citera
2021-06-29, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
För att det kostar 400 miljoner? Sen kanske det inte blir nån ändring ändå? Visst MP + L kan falla ur riksdagen, men det ändrar inte ett skit. M, KD + SD kommer inte få 50% tillsammans i år. De behöver isåfall L som stöd.

Sossarna + C + MP åker ut får inga 50%, o åker mp ut så hjjälper inte ens det om V samarbetar med dem.

Varför tror du på kostnader som det inte finns belägg för? Det är val i september, mkt går att återanvända, valsedlar skulle återanvändas.
Det är väl mest partiets kostnader...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonbacken
Jag reagerade också på det. Antingen att Lööf själv ville ha uppdraget, eller att hon han svängt och ville ge det till Kristersson.
Ganska övertygad om att allt som Annie gör o säger är numera helt i linje med vad hon och Löfven kommit överens om.

Annie kan mkt. väl peka på Kristersson för hon o Löfven vet att han inte kommer att klara det.

Blir dessutom ett S argument till framöver om borgliheten inte klara att bilda regering.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av john-silver
Han är inte fd. Yoff. Han gjorde sin värnplikt som plutonsbefäl åren 1983–1984 vid Upplands regemente (S 1) i Enköpings garnison.

Där efter ingen militär karriär

Hans framtoning är militärisk; ordning och reda!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Ärligt talat så hoppas jag att halva L fäller Kristersson. Inte för att jag inte vill se en förändring i Sverige (jag har röstat SD sedan 1998), utan för att jag är säker på att L kommer att sätta sig på tvären när det kommer till att strypa invandringen. Om inte invandringen stryps så kan den övriga politiken faktiskt kvitta.
Håller helt med, får SD inflytande nu 2021 kommer deras förslag ändå förhalas av en riksdag som är emot dem. Däremot finns risken att en regering med SD faller 2022 eftersom att L åker ur riksdagen med 1-2% moderata stödröster. Alternativt är L med i ett regeringsunderlag 2022 men obstruerar all verklig förändring (kolla bara LUFs uttalande idag).

Bättre att L faller sönder totalt inför öppen ridå med flera riksdagsledamöter från L som inte kan rösta på Kristersson "av samvetsskäl". Efter det får de inga stödröster och vi slipper då vara oroliga för att L tar med sig regerignsmakten ut ur riksdagen 2022 eller förstör chansen för verklig förändring.

Dessutom tror jag att S och MP som ska försöka regera med C och V fram till valet 2022 kommer bli en cirkus av dess nåde som kommer skicka S väljare till SD och C väljare till M.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Talmannen säger att fler partiledare pekade på Ulf Kristersson än på Stefan Löfven. Hur kommer det sig? Utgår ifrån att V/MP/S ville att Löfven skulle sondera innebär det att C kanske ville att dom skulle få chansen först ?

Jaha? Mystiskt uttalande. Vem i vänsterblocket pekade inte på Löfven?
Citera
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Ulf Kristersson är gammal yrkesmilitär och van att peka med hela handen

Jag tror han får till en bra regering.
Har Ulf varit yrkesmilitär? Det låter helt otroligt men det stämmer kanske?
Reinfeldt var visst kustjägare eller något liknande har jag för mig?

Nåja....bara en inflikning. Det låter ändå rätt underligt att den lilla sillmjölken till dvärg varit yrkesutövande soldat.
Orkar inte googla och se om det är sant, men då förlorar man ju lite hoppet helt...

Edit: såg de andra svaren som kommit. Då var det utrett.
Citera
2021-06-29, 17:39
Medlem
Snapcounts avatar
Annie fortsätter att spela samma skiva :

Lööf: "C kommer inte bidra till att ge SD makt"

Partiledaren Annie Lööf skriver i ett inlägg på Instagram att Centerpartiet inte kommer att stödja en regering med SD: "Jag var idag tydlig hos talmannen – Centerpartiet kommer inte bidra till att ge SD makt. Vi vill istället se samarbete i mitten av svensk politik, som Januarisamarbetet.".

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/misstroendehot-mot-lofven

Tja.., säga vad man vill men det finns en princip hon aldrig släpper. Hon kör det Gudrun Schyman style..
Citera
2021-06-29, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Jag tycker inte att S är det ideala partiet. De behöver hjälp av andra partier, inkl KD och V.
SD behövs också egentligen, men tyvärr har de valt den invandringsfientliga vägen.

KD eller iallafall kyrkan är kända flyktingvurmare, så jag förstår inte vad de sysslar med när de samarbetar med SD.

Det finns lösningar på de problemen. Och den nuvarande regeringen har misslyckats med att lösa det. Men det är fel att låta det gå ut över invandrarna/flyktingarna.

Och det är så jag vill ha det så länge SD står fast vid sin invandringsfientlighet.

Att ta ansvar är att låta de stanna som behöver stanna. Framför allt de svagaste som har svårare att ta hand om sig själva. SD vill däremot minska all invandring och utvisa även tex apatiska barn.
Jag accepterar därför inte SD. Och om M, KD och L samarbetar med SD så accepterar jag inte dem heller.

Vem har sagt att dem med faktiska asylskäl inte skall få stanna? De skall få sin prövning.
Är Sverige dock inte första land så sänder vi dem dit!!

Personen som knivhögg flera personer sökte asyl i Norge först. Då 10år äldre.. Han fick ett nej där! Då åkte han till Sverige och var plötsligt 10år yngre och fick asyl.. totalt meningslös myndighet!
Det sätter SD stopp för!!
Senast redigerad av Sine-metu 2021-06-29 kl. 17:44.
Citera
2021-06-29, 17:40
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Det är bara käbbel, de kommer vika sig för partilinjen då deras brödföda står på spel, om de går mot partilinjen så åker L ur riksdagen för att aldrig komma åter, Sabuni har valt helt rätt väg, det är enda chansen för partiet att överleva att gå högerut.
Det är fullt möjligt de mer extrema liberalerna inom L kommer att vika ner sig under statsministeromröstningen, men vad tror du händer när SD:s krav på nollinvandring kommer upp? Jag är helt och hållet med på ett regeringsunderlag bestående av M/SD/KD, men SD tar en mycket stor risk om de gör sig beroende av L, partiet som i stort sett introducerade den moderna invandringen i Sverige.
Citera
2021-06-29, 17:41
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bankkonsulten
Håller helt med, får SD inflytande nu 2021 kommer deras förslag ändå förhalas av en riksdag som är emot dem. Däremot finns risken att en regering med SD faller 2022 eftersom att L åker ur riksdagen med 1-2% moderata stödröster. Alternativt är L med i ett regeringsunderlag 2022 men obstruerar all verklig förändring (kolla bara LUFs uttalande idag).

Bättre att L faller sönder totalt inför öppen ridå med flera riksdagsledamöter från L som inte kan rösta på Kristersson "av samvetsskäl". Efter det får de inga stödröster och vi slipper då vara oroliga för att L tar med sig regerignsmakten ut ur riksdagen 2022 eller förstör chansen för verklig förändring.

Dessutom tror jag att S och MP som ska försöka regera med C och V fram till valet 2022 kommer bli en cirkus av dess nåde som kommer skicka S väljare till SD och C väljare till M.
Jag tänker precis som du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in