Citat:
Ursprungligen postat av
LadySweden
Bäst då att slänga in Mp, C, L, M i gröten. Vad ska du med KD till?

Jag tycker inte att S är det ideala partiet. De behöver hjälp av andra partier, inkl KD och V.
SD behövs också egentligen, men tyvärr har de valt den invandringsfientliga vägen.
KD eller iallafall kyrkan är kända flyktingvurmare, så jag förstår inte vad de sysslar med när de samarbetar med SD.
Citat:
Ursprungligen postat av
Zurfarn08
Vem ska försörja alla som vill komma hit då? Vem ska betala för bostäder, skolor, pensioner åt dem? För du är väl medveten om att väldigt många som kommer hit inte kommer i arbete på många år, och inte kan försörja sig själva?
Det finns lösningar på de problemen. Och den nuvarande regeringen har misslyckats med att lösa det. Men det är fel att låta det gå ut över invandrarna/flyktingarna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mertillen
Skit på dig för icke! 7-klövern är inte nationell utan falskt nationell. Det är en djävla skillnad det. De tar dessutom inte ansvar för någonting annat än att störta Sverige ned i fördärvet. De är ena äckliga as.
SD får visst stöd från M och KD men mest bara för att det ska ges ett sken av olika block. Men det finns bara två block: 7-llöverjuntan och SD.
Och det är så jag vill ha det så länge SD står fast vid sin invandringsfientlighet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sine-metu
Tror du folk kan flyga hit? De måste passera flera gränser innan de kommer till Sverige.
Ansvar? Om Sverige tog ansvar så utvisade man dem som inte hade rätt till asyl, det gör Sverige inte idag. Det hittas på nya lagar, regler osv för att flera skall få stanna. Man gör en ny migrationslag med ännu större hål. Det är inte ansvar, det är att förstöra samhället ännu mer.
Att ta ansvar är att låta de stanna som behöver stanna. Framför allt de svagaste som har svårare att ta hand om sig själva. SD vill däremot minska all invandring och utvisa även tex apatiska barn.
Jag accepterar därför inte SD. Och om M, KD och L samarbetar med SD så accepterar jag inte dem heller.