2021-06-29, 17:30
Medlem
Gynekologstols avatar
Ärligt talat så hoppas jag att halva L fäller Kristersson. Inte för att jag inte vill se en förändring i Sverige (jag har röstat SD sedan 1998), utan för att jag är säker på att L kommer att sätta sig på tvären när det kommer till att strypa invandringen. Om inte invandringen stryps så kan den övriga politiken faktiskt kvitta.
Citera
2021-06-29, 17:30
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Ni som hoppas på C+SD, vad går ni på för droger. Lika osannolikt såsom V+SD. Mest troligt av dessa konstellationer är i sådana fall V+C+de andra... Annie Lööf kan ändra sig i sista sekund och ändå står där flinandes tillsammans med landsfadern, proklamerandes att hon gjort denna helomvändning för Sveriges bästa... Hatar ludret!!!
Citera
2021-06-29, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterBear
Och Löfven lär fixa det då?

Möjligtvis att bli statsminister... men han lär inte få genom en budget
Citera
2021-06-29, 17:32
Avslutad
Ulf Kristersson är gammal yrkesmilitär och van att peka med hela handen

Jag tror han får till en bra regering.
Citera
2021-06-29, 17:33
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ronaldo77
Anders Lindberg ser panikartad ut i SVT. Vackert.

Ett gott tecken.

Citat:
Ursprungligen postat av Jordkraft
Ut och vinn kulturstriden nu! Ta diskussionen på jobbet, med vänner, med allt och alla. Engagera er, skänk pengar. Bidra.

Gå med i SD, vi behöver fler medlemmar. Dela Sverigevänliga saker på er Facebook.

Citat:
Ursprungligen postat av Jettz
Varför skulle hälften rösta emot? De röstade ju alla för SDs missförtroendeomröstning för att fälla Löfven.

Precis. Det var ju meningslöst om de nu skall hjälpa fram honom igen.
Citera
2021-06-29, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Tala om ett biased val när riksdagens talman Andreas Norlén som själv är moderat utser moderaternas partiledare Ulf Kristersson till sonderingsperson för att undersöka möjligheterna för honom att bilda en ny regering.
Vad är problemet? S fick fösta chansen som största parti. Man fick nej i förra veckan. Rimligen prövar man någon annan. Jag ser det dock som ett problem om S inte får chansen innan ett extraval.
Man skulle mycket väl kunna motivera att alla andra 7 ska få frågan innan den går tillbaka till S.
Citera
Medlem
Hallonbackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Talmannen säger att fler partiledare pekade på Ulf Kristersson än på Stefan Löfven. Hur kommer det sig? Utgår ifrån att V/MP/S ville att Löfven skulle sondera innebär det att C kanske ville att dom skulle få chansen först ?

Jag reagerade också på det. Antingen att Lööf själv ville ha uppdraget, eller att hon han svängt och ville ge det till Kristersson.
Citera
Medlem
Christopher.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Ärligt talat så hoppas jag att halva L fäller Kristersson. Inte för att jag inte vill se en förändring i Sverige (jag har röstat SD sedan 1998), utan för att jag är säker på att L kommer att sätta sig på tvären när det kommer till att strypa invandringen. Om inte invandringen stryps så kan den övriga politiken faktiskt kvitta.

Det är bara käbbel, de kommer vika sig för partilinjen då deras brödföda står på spel, om de går mot partilinjen så åker L ur riksdagen för att aldrig komma åter, Sabuni har valt helt rätt väg, det är enda chansen för partiet att överleva att gå högerut.
Citera
Bannlyst
Det komiska blir om Kristersson blir statsminister om en ledamot från andra sidan trycker på fel knapp eller kommer försent.

Om andra sidan väcker misstroendeomröstning så lär Kristersson utlysa extra val på en gång.
Citera
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Vad får SD då?
Jo, en regering som inte minskar invandringen, och som påbörjar avvecklingen av nationen Sverige.
SD vore mer än galna om de släpper fram en sådan regering.

SD släpper inte fram M, Kd, L och C i en regering. Däremot M och Kd möjligen utan alltför stor krav. Men tumskruvarna tas fram till valet nästa år.
Citera
2021-06-29, 17:35
Medlem
john-silvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Ulf Kristersson är gammal yrkesmilitär och van att peka med hela handen

Jag tror han får till en bra regering.

Han är inte fd. Yoff. Han gjorde sin värnplikt som plutonsbefäl åren 1983–1984 vid Upplands regemente (S 1) i Enköpings garnison.

Där efter ingen militär karriär
Citera
2021-06-29, 17:36
Medlem
Tråden borde nu heta Sveriges regeringskris.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in