2021-06-29, 02:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Att HD inte berättade vad hon visste redan från början, kan också ha berott på, att hon var livrädd att han skulle göra något mot henne själv och barnen. Hon fick fog för sin eventuella rädsla när han friades i TR.

Eller så skyddade hon helt enkelt SD som hon ansåg att hon stod i någon märklig livslång tacksamhetsskuld till, för att han ställde upp för henne (inte tog livet av henne och barnen) när hon hade sin åratals långa depression....?
... Eller så skyddade hon SD - för att skydda sig själv?

Hon kan ha dribblat bort honom, van att navigera kontrollfreaket efter över 20 år i nivå med en personlig assistent.

Hon kan även ha ställt ultimatum.

Beror väl helt på hur samspelta de var.
Lite som att gå från misstänksam fru till att bli ett team och förena sig kring en gemensam fiende som måste bekämpas?

Det är många finesser på ett järnspett.

På morgonen efter att beholder messat och hon tycker att "såpan blir mer spännande" för att hon tänkte "på hans relation med L", så har JS läst igenom det hon skickat till LW - och han trodde att HD "skulle få ut för mycket frustration."

HD svarar att hon "är för smart för det."

Hon är ursinnig på LW, men undviker tydligen att få det på pränt.
KH säger att "Hanna blev väldigt arg av detta och pratade om att hon nu ville lämnas i fred från det som varit." Ab 150

Rätt weird påstående av HD till KH eftersom det a) är hon som startar upp grälet, och b) säger att hon förväntade sig reaktioner (till JS).
Troligen vet hon om att LW sagt att det är vissa cacher (tex elcentral) hon inte ska logga då hon ej deltagit.
LW bad nämligen SD förmedla detta till HD redan i mars, annars skulle hon prata med henne (SDs skräck).

HD gör motdrag och kräver att LW ska ta bort loggar som SD inte deltagit fysiskt i.
LW undrar vilka hon menar.

8 maj vill HD skriva in SD i LWs wig, dvs samma bluff som hon själv gnällt om?

KH berättar att HD "tyckte att det var jobbigt då hon mötte Lena, hon ville helst inte träffa henne".
Så hon flyttar 60 m från hatobjektet?

Hon påstår att LW förföljer och trakasserar henne. Förfasas i förhör vilken sjuk människa LW är.
De facto har de två kontakter 2018, varav HD själv är dess orsak (flytt och cacher).

JS säger till henne att hon typ inte kan älta vad SD gör. Han är ju rent krasst fri att göra vad han vill efter att hon begärt skilsmässa. IMO.

Det är paradoxalt.
Ibland undrar jag om hon hon lever i ett parallellt universum, typ tolkar nuet utifrån det förflutna - om hat och ältande har förvrängt skallen på henne.

Syster HD tar växelvård till en ny nivå:
Senast redigerad av develi 2021-06-29 kl. 03:07.
Citera
2021-06-29, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Fetade: Vilket de nästan garanterat visste innan sista rättegångsdagen. Sista dagen i så stora mål handlar mest om formaliteter, personalia och sånt, rätten går igenom den tilltalades personliga förhållanden, dvs jobb, barn, ev missbruk, livsstil, om hen har tidigare domar, utlåtande från frivården osv.

Så Du tänker att de inte skulle lyssna färdigt på alla dagar i rättegången innan de bestämde sig?

Jag tänker att de efter rättegången sätter sig tillsammans och går igenom vad som framkommit under alla dagar i rätten och därefter kommer till ett beslut.

Efter det dröjde det, som jag kommer ihåg det ett antal veckor innan dom skulle offentliggöras den 28:e. Det är under den tiden (när de väl bestämt sig för 18 år) som jag tänker att de borde ha häktat SD. Gäller även mina funderingar på om det skulle komma till allmänhetens kännedom om han hade häktats någon eller ett par dagar innan den 28:e.
Citera
2021-06-29, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Kan vara så. Tidigare har jag tänkt att - om nu trappan inte blev "godkänd" där vid 22.45-tiden den 14e - så kanske ett verktyg (ex. mordvapnet) cementerades in i trappen lite senare på natten eller dagen efter mordet? Inte helt säkert att JG visste det. Enkelt att hitta med metalldetektor. Har man sökt där med en sådan, tro? Någon som vet?

OT:
Minns ett annat mordfall där en kvinna göts in i betong, men hittades. Vet att tränade hundar kan känna doften av en död person genom en "betongkista". Kanske var det så i det fallet.

Du skrev tidigare i gårdagens inlägg att SD var hos JG vid 22:45-tiden då SD inspekterade JG:s trappa.

Det innebar då att SD hade endast en tid av 45 minuter, att först ta sig hem till B*tesvägen och därefter fixa med vissa saker innan han slutligen mötte LW bakom bullerplanket vid cirka, klockan 23:30.

Det var vid den tidpunkten, det vill säga, cirka klockan 23:30 Måndagen den 14 Maj 2018 som @dalaan hörde det första panikartade kvinnoskriket (följt av flera därefter) ... vilket och vilka skrik hen och hen:s sambo sedan uppgav till polisen och vid det då ingående samtalet till 112 samma natt (den 14 Maj 2018).

Enligt mig så besökte SD sin kamrat JG Måndagen den 14 Maj 2018 från klockan 22:00 till klockan 22:15 då han strax därefter begav sig hem till B*tesvägen 14 B, sålunda hade SD ett gott försprång på 1 timma och 45 minuter innan han slutligen den kvällen gick till verket.

Jag kommer att svara på ditt inlägg #144.033 på sidan 12.003 och utifrån det ställa flera nya frågor till dig gällande SD:s trappinspektion hos JG under Måndagskvällen den 14 Maj 2018, frågorna kan sedan vilken medlem som helst svara på som finner intresse att göra så eller att ställa nya frågor till mig om så fallet blir.

Mvh/JM
Citera
2021-06-29, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om jag minns rätt så dirigerades patrull ut till Hjärsta när han skulle häktas efter domen och sen vidare till Folketorp, när det visade sig att hans bostad stod tom. Jag TROR de var på väg till Folketorp när polisen fick reda på att SD hittats död. Det var en del vändningar i media med tidsaspekter - vissa visade sig vara lite fel. Det var ett väldigt snurrande där i media ett tag.

Tillägg: citerar ett litet utdrag ur NA där "NA kartlägger"...
Från den 2 juni 2021

Vad händer efter 11.30?

Fyra patruller avdelas för att åka ut till de adresser som kan vara aktuella. Man åker två patruller till varje.

– Klockan 12.19 har en patrull spärrat av ett större område, man filmar och dokumenterar. Klockan 12.22 finns det uppgifter om att en person har anträffats död.

Kanske var två patruller på väg till Hjärsta och de andra två (som jag tror åkte ut vid 11.50) var på väg till SOA i Lundby.

Samtidigt framkom det kanske att SOA ringt från Folketorp (inte Lundby) och därför blev dessa omdirigerade.
Citera
2021-06-29, 09:33
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Så Du tänker att de inte skulle lyssna färdigt på alla dagar i rättegången innan de bestämde sig?

Jag tänker att de efter rättegången sätter sig tillsammans och går igenom vad som framkommit under alla dagar i rätten och därefter kommer till ett beslut.

Efter det dröjde det, som jag kommer ihåg det ett antal veckor innan dom skulle offentliggöras den 28:e. Det är under den tiden (när de väl bestämt sig för 18 år) som jag tänker att de borde ha häktat SD. Gäller även mina funderingar på om det skulle komma till allmänhetens kännedom om han hade häktats någon eller ett par dagar innan den 28:e.
Antagligen går större delen av tiden mellan rättegång och dom åt till att skriva ihop domen.
De bör ha varit klara med att han skulle dömas antingen sista rättegångsdagen eller någon av de närmaste dagarna efter att rättegången avslutades.

När de hade beslutat om domen skulle de naturligtvis ha häktat honom (hämtad med insatsstyrkan för att han inte skulle kunna hitta på något) eftersom det är obligatorisk häktning vid mord.
Innan de hade beslutat att han skulle dömas fanns inget obligatorium att häkta honom.

Häktningsprotokoll är offentliga.
Om någon hade koll på att begära ut handlingar hade de kunnat publicera/offentliggöra när han blev häktad.
Citera
2021-06-29, 09:50
Medlem
[quote=JokerMannen|76375014]

Några dagar förflutna, och efter det att SD avlidit vid platsen Folk*torp fick jag reda på vissa saker sagda av HD genom annan person.

Obs ! Detta är bara ett ungefärligt citat som jag nu lämnar till AboK:s-tråden: Mordet på L*na Wesstr*m (2018).

HD fick en fråga av en av flera personer, detta, några dagar förflutna efter det att SD avlidit vid platsen Folk*torp.

Citat, ungefärligt: "Vad tycker du om din före detta make:s hastiga och oförväntade bortgång ? ... slut citat/

Så svarade HD.

Citat: "Han får skylla sig själv. Det är inte mitt fel. ... slut citat/

Mvh/JM.
Citera
2021-06-29, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Mycket spekulationer kring hur SD dog. För att ta till något mycket drastiskt - tänk om SD tänkte avslöja andra inblandade. Han kunde före domen ha sagt : " blir jag fälld så drar jag hela historien". Och sedan......

Inte alls otänkbart det heller.
Citera
2021-06-29, 10:06
Medlem
[quote=JokerMannen|76382655]
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen

Några dagar förflutna, och efter det att SD avlidit vid platsen Folk*torp fick jag reda på vissa saker sagda av HD genom annan person.

Obs ! Detta är bara ett ungefärligt citat som jag nu lämnar till AboK:s-tråden: Mordet på L*na Wesstr*m (2018).

HD fick en fråga av en av flera personer, detta, några dagar förflutna efter det att SD avlidit vid platsen Folk*torp.

Citat, ungefärligt: "Vad tycker du om din före detta make:s hastiga och oförväntade bortgång ? ... slut citat/

Så svarade HD.

Mvh/JM.

"HD fick en fråga av en av flera personer", har flertalet personer ställt samma fråga?

Efter dina vändningar i tråden under tids gång... hur mycket tycker du att dina citat är värda att tro på?
Du får nog komma med lite mer på fötter för min del! (PM undanbedes!)
Citera
2021-06-29, 10:29
Medlem
[quote=Tufsankatt|76382768]
Citat:

"HD fick en fråga av en av flera personer", har flertalet personer ställt samma fråga?

Efter dina vändningar i tråden under tids gång... hur mycket tycker du att dina citat är värda att tro på?
Du får nog komma med lite mer på fötter för min del! (PM undanbedes!)

Nej ! ... flertalet personer har inte ställt samma fråga till HD.

Det var flera personer närvarande vid det aktuella tillfället då en av dessa personer plötsligt ställde frågan till HD samtidigt som de övriga hörde på.

Om HD läser detta inlägget så vet hon inte vem det var av personerna som sedan därefter berättade det för mig, detta vilket gjorde att jag kunde framföra detta i AboK:s-tråden: Mordet på L*na Wesstr*m.

Det är upp till var och en att tro på vad den vill.

Mvh/JM.
Citera
2021-06-29, 10:54
Medlem
Sitter och lyssnar på Hanna Davidssons förhör i TR, vilken bullshit, hennes "jag vet inte, jag vet inte, det tror jag inte att jag kommer ihåg",,,,,,,,,,,,,,,,,,,ta in människan och ge henne vård för helvete, ska hon vara mamma och lära sina barn vad som är rätt o fel och sedan dessutom SOA på det, herregud dessa barn kommer samhället nog få betala mycket rehab för i framtiden
Citera
2021-06-29, 11:08
Medlem
StudebakerHog666s avatar
[quote=JokerMannen|76382655]
Citat:

Så svarade HD.

Mvh/JM.
Oj!
Citera
2021-06-29, 11:18
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grubbelman
Sitter och lyssnar på Hanna Davidssons förhör i TR, vilken bullshit, hennes "jag vet inte, jag vet inte, det tror jag inte att jag kommer ihåg",,,,,,,,,,,,,,,,,,,ta in människan och ge henne vård för helvete, ska hon vara mamma och lära sina barn vad som är rätt o fel och sedan dessutom SOA på det, herregud dessa barn kommer samhället nog få betala mycket rehab för i framtiden

Även jag lyssnar just nu på detta.
Det är en fråga som jag tycker att målsägarbiträde missade att ställa, det var ändå liksom öppet mål.
HD säger att SD och hon inte pratade om ja, fallet, för att ”jag ville ha min egen minnesbild”.
Den självklara frågan är: hur tycker du att det gick med det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in