2021-06-28, 16:27
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Har som fått för mig att JG:s trappa var en trätrappa, kanske något jag drömt eller läst.
Men intressant att ni är fler än jag som fortfarande undrar över ex. Mordvapnet och var det har tagit vägen.
Och vet någon (fortfarande levande individ)
var detta vapen är gömt? Själv har jag mina aningar och gissningar

Ja, när jag tänker efter så vet jag faktiskt inte om jag läst vilket material trappan var av.
Den där gjutningen kan ju ha kommit in som ett litet sidospår eftersom det figurerat en betongblandare.

Alldeles oavsett så finns inget mordvapen redovisat, vilket skaver.
Kanske ligger på en äng i närheten av Arlanda?
Eller ”nerbankat” i valfri jordhög i Örebro med omnejd?
Nersläppt i en brunn (dock ingen av de som finns allra närmast BP, de som undersöktes)?
Lagom finurligt o-gömt bland en massa redskap och ”bös”?
Bortkört till tippen efter storstädning?

Kommer man någonsin få veta?
Citera
2021-06-28, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det som SD skulle kolla på var ytskiktet på trappan. Det var inte ok utfört. Tänker att om det skulle göras om så var det inget jobb som SD kunde utföra ”där och då”.
Annars vore det ju mumma så klart om man kunde hitta nåt ingjutet föremål!

Det som SD behövde ha med sej, månne det ändå var en rejäl ficklampa?

Jo. Ja. Jag får nog släppa det där med trappan...och att mordvapnet kan ha varit en mega light ficklampa är inte alls otroligt. Mordvapnet kan finnas var som helst. Gissningen att det dumpades på vägen till Arlanda är mycket tänkbar. Paret D sov i bilen och kan ha haft gott om tid att dumpa mordvapnet.
Senast redigerad av zilvereko 2021-06-28 kl. 16:48.
Citera
2021-06-28, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag har kontinuerligt följt AboK:s-tråden mordet på Lena Wesström (2018) och sålunda läst vad som har skrivits om SD, HD , JG , BA och SOA med flera.

Jag följde även händelseutvecklingen i HovRätten samt den slutliga domen på 18 års fängelse för SD (Mäster Yoda).

Jag har även utöver det ovan skrivna följt den mycket tragiska händelsen som inträffade vid Folk*torp gällande SD, en mycket otäck sådan.

Några dagar förflutna, och efter det att SD avlidit vid platsen Folk*torp fick jag reda på vissa saker sagda av HD genom annan person.

SD hade ett mycket skört och bräckligt psyke vilket han på ett mästerligt vis lyckades dölja bakom fasaden, men, som till sist sprack.

Personligen sagt, så tycker jag att HD verkligen skall granskas i alla sina sömmar, och beträffande medlemmen @develi, så har @develi ett bra grepp över HD, och jag håller med @develi, HD ljuger som en häst galopperar. Golvbrunns-H*nna har mycket dolt innanför sitt pannben vilket bland annat medlemen @Avel förbiser av någon anledning.

Citat HD: "Ingen kan bevara en hemlighet så bra som jag kan" Slut citat/

En bortglömd fråga för många trådmedlemmar. Vad gjorde SD egentligen den kvällen då han besökte JG ?

Inspekterade JG:s trappa ...... jo då, det känner de flesta till, men, vad var SD:s egentliga orsak så sent på kvällen ?

Jag ställer frågan till er övriga medlemmar, kan JG:s trappa och SD:s inspektionsbesök, den då aktuella kvällen kopplas ihop med LW:s då, gläntstående ytterdörr till bostadsrätten på morgonen den 15/5 2018 ?

Nuvarande läge: HD har blivit av med sina två antagonister och sålunda fått sin hämnd. Nu kan hon gå vidare i livet och mot nya mål, även om det är en mycket lång väg att vandra, så kommer hon till sist att uppnå dessa, men ! ....
under förutsättningen att inget oförutsett inträffar på vägen fram, det vill säga, man vet aldrig ?

Vem är egentligen HD ?

En mycket intressant fråga som ruvar på många hitintills okläckta svar.

Yodinnan är en ytterst ovanlig individ, en gräddelin tant och tokloggarinna med LW:s lilla guldsko i bagaget.

Mvh/JM
Trevligt att se dig här igen Jokern, du har varit saknad! Det är väldigt intressanta kommentarer du lägger upp i ditt inlägg. Jag hoppas att granskning av HD fortsätter om än inte officiellt. Hon ligger bakom en hel del och jag är säker på att hon fick ett besök av SD natten för mordet och då fick reda på exakt vad han gjort, var och hur. Jag blir fortfarande irriterad när jag läser förhören med henne i fupen. Hon kommer undan med precis allt och blir till slut släppt och avskriven. Hur man skall få fram sanningen ur henne vet jag inte men hoppas att polisen rotar vidare när de har lite tid över :-).
Citera
2021-06-28, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Trevligt att se dig här igen Jokern, du har varit saknad! Det är väldigt intressanta kommentarer du lägger upp i ditt inlägg. Jag hoppas att granskning av HD fortsätter om än inte officiellt. Hon ligger bakom en hel del och jag är säker på att hon fick ett besök av SD natten för mordet och då fick reda på exakt vad han gjort, var och hur. Jag blir fortfarande irriterad när jag läser förhören med henne i fupen. Hon kommer undan med precis allt och blir till slut släppt och avskriven. Hur man skall få fram sanningen ur henne vet jag inte men hoppas att polisen rotar vidare när de har lite tid över :-).

Risken är stor att både polis och åklagare helst av allt vill släppa fallet, nu när mördaren är fast. Att de skiter i att rota vidare. Eller att förhöra HD vidare.

Av bekvämlighetsskäl eller pga fel styrning av fel chefer uppifrån, vilket har blivit ett signum för örebropolisen vid det här laget.
Citera
2021-06-28, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det gjorde hen säkert också. Ambulans är inte direkt kända för att ankomma snabbt till platser som Folketorp. Det vet alla som har avlägset belägna gårdar och fritidshus. Varför tror du och en del andra här att hen inte med detsamma skulle ringt ambulans? Absurd tanke.

Då borde polisen också åkt direkt till Folketorp - de gjorde dom inte. Dom åkte till Nya Hjärsta.
Citera
2021-06-28, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Då borde polisen också åkt direkt till Folketorp - de gjorde dom inte. Dom åkte till Nya Hjärsta.

Och vem hade sagt att de skulle åka dit? Den som ringde sa väl varifrån hen ringde?
Citera
2021-06-28, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Och vem hade sagt att de skulle åka dit? Den som ringde sa väl varifrån hen ringde?
Om jag minns rätt så dirigerades patrull ut till Hjärsta när han skulle häktas efter domen och sen vidare till Folketorp, när det visade sig att hans bostad stod tom. Jag TROR de var på väg till Folketorp när polisen fick reda på att SD hittats död. Det var en del vändningar i media med tidsaspekter - vissa visade sig vara lite fel. Det var ett väldigt snurrande där i media ett tag.

Tillägg: citerar ett litet utdrag ur NA där "NA kartlägger"...
Från den 2 juni 2021

Vad händer efter 11.30?

Fyra patruller avdelas för att åka ut till de adresser som kan vara aktuella. Man åker två patruller till varje.

– Klockan 12.19 har en patrull spärrat av ett större område, man filmar och dokumenterar. Klockan 12.22 finns det uppgifter om att en person har anträffats död.
Senast redigerad av Picasso2 2021-06-28 kl. 19:10. Anledning: Tillägg
Citera
2021-06-28, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag har kontinuerligt följt AboK:s-tråden mordet på Lena Wesström (2018) och sålunda läst vad som har skrivits om SD, HD , JG , BA och SOA med flera.

Jag följde även händelseutvecklingen i HovRätten samt den slutliga domen på 18 års fängelse för SD (Mäster Yoda).

Jag har även utöver det ovan skrivna följt den mycket tragiska händelsen som inträffade vid Folk*torp gällande SD, en mycket otäck sådan.

Några dagar förflutna, och efter det att SD avlidit vid platsen Folk*torp fick jag reda på vissa saker sagda av HD genom annan person.

SD hade ett mycket skört och bräckligt psyke vilket han på ett mästerligt vis lyckades dölja bakom fasaden, men, som till sist sprack.

Personligen sagt, så tycker jag att HD verkligen skall granskas i alla sina sömmar, och beträffande medlemmen @develi, så har @develi ett bra grepp över HD, och jag håller med @develi, HD ljuger som en häst galopperar. Golvbrunns-H*nna har mycket dolt innanför sitt pannben vilket bland annat medlemen @Avel förbiser av någon anledning.

Citat HD: "Ingen kan bevara en hemlighet så bra som jag kan" Slut citat/

En bortglömd fråga för många trådmedlemmar. Vad gjorde SD egentligen den kvällen då han besökte JG ?

Inspekterade JG:s trappa ...... jo då, det känner de flesta till, men, vad var SD:s egentliga orsak så sent på kvällen ?

Jag ställer frågan till er övriga medlemmar, kan JG:s trappa och SD:s inspektionsbesök, den då aktuella kvällen kopplas ihop med LW:s då, gläntstående ytterdörr till bostadsrätten på morgonen den 15/5 2018 ?

Nuvarande läge: HD har blivit av med sina två antagonister och sålunda fått sin hämnd. Nu kan hon gå vidare i livet och mot nya mål, även om det är en mycket lång väg att vandra, så kommer hon till sist att uppnå dessa, men ! ....
under förutsättningen att inget oförutsett inträffar på vägen fram, det vill säga, man vet aldrig ?

Vem är egentligen HD ?

En mycket intressant fråga som ruvar på många hitintills okläckta svar.

Yodinnan är en ytterst ovanlig individ, en gräddelin tant och tokloggarinna med LW:s lilla guldsko i bagaget.

Mvh/JM

Du får nog vara mer specifik innan jag kan ta ditt inlägg för något klargörande.
Citera
2021-06-28, 19:42
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om jag minns rätt så dirigerades patrull ut till Hjärsta när han skulle häktas efter domen och sen vidare till Folketorp, när det visade sig att hans bostad stod tom. Jag TROR de var på väg till Folketorp när polisen fick reda på att SD hittats död. Det var en del vändningar i media med tidsaspekter - vissa visade sig vara lite fel. Det var ett väldigt snurrande där i media ett tag.

Tillägg: citerar ett litet utdrag ur NA där "NA kartlägger"...
Från den 2 juni 2021

Vad händer efter 11.30?

Fyra patruller avdelas för att åka ut till de adresser som kan vara aktuella. Man åker två patruller till varje.

– Klockan 12.19 har en patrull spärrat av ett större område, man filmar och dokumenterar. Klockan 12.22 finns det uppgifter om att en person har anträffats död.
Det fanns väl också uppgifter på att HLR gjordes strax före kl 12?
Dvs mer än en halvtimme efter samtalet kl 11.18.
Citera
2021-06-28, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det fanns väl också uppgifter på att HLR gjordes strax före kl 12?
Dvs mer än en halvtimme efter samtalet kl 11.18.
NA beskriver att kl 12.34 påbörjar man (polisen alltså) HLR och media beskriver också att de höll på i 8 minuter och man avbryter därefter. Jag har hela artikeln framför mig men kommer inte citera mer ur den. Förra gången blev jag avstängd för brott mot upphovsrättslagen. Men länken är här: https://www.na.se/artikel/na-kartlagger-polisens-insats-minut-for-minut-efter-domen-i-hjarstamordet-nagon-ringde-och-berattade -att-han-var-dod

Jag vet inte om det är en låst artikel. Men varsågod i alla fall.
Citera
2021-06-28, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag håller med Dig i allt utom första meningen. Läs mitt svar och vad jag svarade på.

Mitt svar till Rosa var på ett inlägg hon gjorde den 25/5 (vilket var 3 dagar innan domen).

Hon var säker på (det vore klädsamt att skriva tror/spekulerar):

SD blir friad
SD är inte häktad (ingen som visste om han var det eller ej)
Vid fällande dom hade han varit häktad idag eller igår (alltså 24:e elller 25:e)

Därav min kommentar att man kanske inte ska uttrycka sig så tvärsäkert.

Så klart BORDE han varit häktad så fort de visste vad han skulle dömas till (men det handlade inte mitt svar till Rosa om).

Fetade: Vilket de nästan garanterat visste innan sista rättegångsdagen. Sista dagen i så stora mål handlar mest om formaliteter, personalia och sånt, rätten går igenom den tilltalades personliga förhållanden, dvs jobb, barn, ev missbruk, livsstil, om hen har tidigare domar, utlåtande från frivården osv.
Citera
2021-06-29, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Man kan ju i såfall hoppas på en lagändring nu, men fan tro't. Ja, risken var stor att något hade kunnat gått helt åt helvete för närstående. Eller även för andra, för all del. En gisslansituation av en desperat SD hade inte varit otänkbart.

Spekulation:
Tänk om det faktiskt var så här sista timmarna innan självmordet: SD och SOA isolerade sig ensamma i F-torp på SOAs förslag, för att ta emot domen. Att SOA på så sätt hade koll på att ingen i familjen skulle komma till skada, utifall att...
Kl 11.00 tar de gemensamt emot domen, SD chockas djupt, SOA räcker honom ett laddat vapen med orden: "Geväret eller snaran, du väljer. Rätt ska vara rätt, gå ut i skogen och gör slut på dig".

Edit: Någon som tror på ryktet att SD skar halsen av sig själv? Jag har mycket svårt att tro det.

Mycket spekulationer kring hur SD dog. För att ta till något mycket drastiskt - tänk om SD tänkte avslöja andra inblandade. Han kunde före domen ha sagt : " blir jag fälld så drar jag hela historien". Och sedan......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in