2021-06-29, 02:20
Medlem
AndersTengells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esrum
A study finds that the Pfizer and Moderna vaccines could offer protection for years.

The vaccines made by Pfizer-BioNTech and Moderna set off a persistent immune reaction in the body that may protect against the coronavirus for years, scientists reported on Monday.

The findings add to growing evidence that most people immunized with the mRNA vaccines may not need boosters, so long as the virus and its variants do not evolve much beyond their current forms — which is not guaranteed.

https://www.nytimes.com/live/2021/06/28/world/covid-vaccine-coronavirus-mask#a-study-finds-that-the-pfizer-and-moderna-vaccines-could-offer-protec tion-for-years

Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Har inte följt med så mycket i diskussionerna senaste året...

Har en fråga som jag funderat på några dagar, och den verkar ha att göra med det jag citerar ovan..

mrna vacciner får ju kroppens egna celler att producera spikprotein, som sedan lär kroppen att bekämpa dessa och därmed träna immunsystemet. Det jag började fundera på var hur länge kroppens egna celler fortsätter producera spikprotein? Det citerade antyder ju att det kan tänkas pågå länge (kanske för alltid)? Jag har än så länge valt att inte vaccinera mig och kommer i så fall att bestämma vilken sort jag vill ha och vägra resten...

Det är alltså mrna vaccin jag är mest skeptisk till och har förstått att metoden inte har använts mer än ett ensiffrigt antal år, alltså att långtidsverkningar inte är kända ännu.. (tidsmaskiner är väl fortfarande oupptäckta)

Läste också nyss att en undersökning hur länge effekten från vacciner varar ska göras i Sverige...

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/ny-studie-av-coronavaccin-ska-testa-hur-lange-effekten-varar

Finns det något lämpligt att läsa om hur mrna vacciner är tänkta att verka på lång sikt?

Det är ingen som riktigt vet. Därför kommer en av världens största studier genomföras i Sverige. Med oss som försökspersoner. Hoppas du vill vara med.

När det gäller spikproteinet är det lite lustigt. Vi får tydligen en persistent immune reaction... det är ju superbra! Livslångt skydd! Visserligen är ju den reaktionen ett svar på spikproteinerna som bildas av vaccinet... men vad tusan, dom skulle ju sluta bildas. Nä nu fattar jag ingenting. Hur skapas denna persistent immune reaction då? Vem vet.

Hade det handlat om t-cells minnet osv hade man inte skrivit persistent immune reaction då det inte är en persistent immune reaction. Så troligtvis fortsätter kroppen skapa spikproteiner i all evighet. Men man tänker väl sig att antikropparna ska hålla nere nivån. På sikt lär det nog tyvärr skada kroppen ändå. Lite spikprotein här, lite spikprotein där. Många bäckar små.
Senast redigerad av AndersTengell 2021-06-29 kl. 02:23.
Citera
2021-06-29, 04:51
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Har inte följt med så mycket i diskussionerna senaste året...

Har en fråga som jag funderat på några dagar, och den verkar ha att göra med det jag citerar ovan..

mrna vacciner får ju kroppens egna celler att producera spikprotein, som sedan lär kroppen att bekämpa dessa och därmed träna immunsystemet. Det jag började fundera på var hur länge kroppens egna celler fortsätter producera spikprotein? Det citerade antyder ju att det kan tänkas pågå länge (kanske för alltid)? Jag har än så länge valt att inte vaccinera mig och kommer i så fall att bestämma vilken sort jag vill ha och vägra resten...

Det är alltså mrna vaccin jag är mest skeptisk till och har förstått att metoden inte har använts mer än ett ensiffrigt antal år, alltså att långtidsverkningar inte är kända ännu.. (tidsmaskiner är väl fortfarande oupptäckta)

Läste också nyss att en undersökning hur länge effekten från vacciner varar ska göras i Sverige...

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/ny-studie-av-coronavaccin-ska-testa-hur-lange-effekten-varar

Finns det något lämpligt att läsa om hur mrna vacciner är tänkta att verka på lång sikt?
Det finns massor att läsa om mRNA-vaccin från 1990-talet och framåt. Jag har inget som är särskilt lämpligt att läsa så det är nog bara att sätta igång att söka. Ett tips är att avgränsa sökningen tisdmässigt så att du slipper allt som har med corona/covid att göra.
Citera
2021-06-29, 05:49
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Varför säger du.... om det funkar?? Har varit känt sedan april 2020 att det funkar.

Finns 34 Peer-reviewed undersökningar....
https://ivmmeta.com/

Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Vi har alltså haft en pandemi helt i onödan under 1 år.

Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
ja det är för mkt pengar att tjäna tyvärr... några blir mkt förmögna på andras olycka och alla jävla nyttiga idioter som spelar med och försvarar skiten. De finns tyvärr i denna tråd.

Rädda människor kan man forma som man vill.
Och alla världens länder, alla företag och allt och alla på jorden är förda bakom ljuset när det gäller mirakelmedicinen Ivermectin som nästan gratis skulle ha stoppat pandemin för mer än et år sedan.
Tänk att ingen på jorden haft intresse av att slippa coronapandemin och det den ställt till med!

Nej, alla är ju köpta av???? ja av vem?
Vem tjänar på att köpa alla.
Kan det ens löna sig när man bara kan tjäna några hundra miljarder kronor? Nej, knappast!
Citera
2021-06-29, 06:33
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Vad jag begriper är det ovaccinerade som smittas och hamnar på sjukhus? Är det inte företrädesvis unga personer som smittas i Storbritannien, sådana som inte vaccinerats?

De har högre vaccinationsgrad än oss o troligen fler med immunitet via naturlig smitta. De måste ju ligga på ca 75 procent med nån form av immunitet nu.
Citera
2021-06-29, 06:47
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Hur får man tag i Ivermectin? Säljs det under andra namn utomlands?

För oss i Sverige är det såklart inte helt lätt. Indien är väl där de flesta beställer från tror jag. Inte helt ovanligt att använda veterinär varianter heller.

"Ivermectin MD team" gruppen på Facebook brukar rekommendera nån indisk säljare. Bara att fråga där.

Stromectol är namnet på Ivermectin från Merck.
Citera
2021-06-29, 06:58
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Man borde tvinga alla att lyssna på denna man..

https://youtu.be/wc1FuxFQgyc

Många är sjuka helt i onödan för att de äter fel. Det är inte ens komplicerat att göra rätt.

Nja, har testat kost omläggning på sambo för att minska antalet förkylningar o det gav ringa effekt.

Det enda som gav rejäl effekt var Ivermectin. Noll förkylningar efter start med profylax. Helt magisk förändring.
Citera
2021-06-29, 06:58
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Vill man ha en "persistent immune reaction" i sin kropp?
Självklart vill man det. Eller föredrar du en kort och övergående immunitet så du måste ta en ny spruta i månaden? Fördumningen i det här landet bara fortsätter...
Citera
2021-06-29, 07:04
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Och alla världens länder, alla företag och allt och alla på jorden är förda bakom ljuset när det gäller mirakelmedicinen Ivermectin som nästan gratis skulle ha stoppat pandemin för mer än et år sedan.
Tänk att ingen på jorden haft intresse av att slippa coronapandemin och det den ställt till med!

Kan det ens löna sig när man bara kan tjäna några hundra miljarder kronor? Nej, knappast!

Nu är det ju så att för läkemedelsindustrin är en pandemi väldigt bra. Ju fler som är sjuka o ju större samhällspåverkan desto mer kan de växa.

Jag kommer iallafall fortsätta ha Ivermectin i medicinskåpet. Vid första symptom på något förkylnings eller influensa virus tar man en dos.
Citera
2021-06-29, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
De har högre vaccinationsgrad än oss o troligen fler med immunitet via naturlig smitta. De måste ju ligga på ca 75 procent med nån form av immunitet nu.
The estimated antibody prevalence is even higher.
In England, it is estimated that over 8 in 10 adults, or 86.6% of the adult population (95% credible interval: 84.6% to 88.5%) would have tested positive for antibodies against coronavirus – SARS-CoV-2 – on a blood test in the week beginning 7 June 2021, suggesting they had the infection in the past or have been vaccinated.

In Wales, it is estimated that over 8 in 10 adults, or 88.7% of the adult population (95% credible interval: 86.6% to 90.9%) would have tested positive for antibodies against SARS-CoV-2 on a blood test in the week beginning 7 June 2021, suggesting they had the infection in the past or have been vaccinated.

In Northern Ireland, it is estimated that over 8 in 10 adults, or 85.4% of the adult population (95% credible interval: 82.0% to 88.5%) would have tested positive for antibodies against SARS-CoV-2 on a blood test in the week beginning 7 June 2021, suggesting they had the infection in the past or have been vaccinated.

In Scotland, an estimated 8 in 10 adults, or 79.1% of the adult population (95% credible interval: 76.3% to 81.8%) would have tested positive for antibodies against SARS-CoV-2 on a blood test in the week beginning 7 June 2021, suggesting they had the infection in the past or have been vaccinated.
https://www.ons.gov.uk/peoplepopulationandcommunity/healthandsocialcare/conditionsanddiseases/bulletins/coronaviruscovid19infectionsurveyantibodyandvaccin ationdatafortheuk/22june2021
Citera
2021-06-29, 07:56
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Skulle ju också reducera antalet som dör av vaccinerna och andra hemska bieffekter., win-win för alla.
Nu är det ju ingen som dör av vaccinet eller drabbas av svåra biverkningar. Det är ovaccinerade som blir svårt sjuka och dör. Det är dessa man får experimentera med…..
Citera
2021-06-29, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten

Å andra sidan. Risk/benefit-analysen verkar här vara helt åsidosatt. Vi har ett preparat som har använts i över 30 år och bevisligen är mycket säkert. Men man väljer att gå all-in på något som är nödgodkänt och som av naturliga skäl inte har några långtids-studier. Varför all in? Varför inte sprida sina risker i ett sådant läge? Eller snarare, ta chansen att dubbla vinsten. Kan det vara så att risk/benefit-analysen faktiskt är gjord, men att ”benefit” inte endast och i första hand var att stoppa ett livsfarligt virus?

För ett år sedan visste man nog inte vad man vet idag om Ivermectin som medicin mot Corona, så det är ju meningslöst att ta upp.

”Follow the money” gäller inte längre? Här har världen plötsligt blivit altruistisk? Det räckte inte med insikten om att vi håller på att döda planeten(med god hjälp av Kina), nej det krävdes att de råkade släppa ut ett modifierat förkylningsvirus. Naturligtvis är det inte ”någon som köper alla”, utan ett system av marknadskrafter, intressen och politik. Är det ultruistiska filantroper som beslutar om att det är högst olämpligt att ens prata om mediciner, ev.negativa effekter av vaccineringen, nyttan med munskydd o.sv? Mao ord, att resonera så som man bör och brukar resonera kring problem och frågeställningar.

”Slippa pandemin och allt den har ställt till med”. Ja, vad har den ställt till med egentligen? För de som måste beblanda sig med kreti o pleti, ev.förlora jobbet och skräms till att inte besöka sina närstående, har det kanske varit jobigt. Ofta samma människor som inte heller haft möjlighet att mångdubbla sitt kapital på investerings-rean. Övriga? Mer än av hysterin?. Utan media och internet skulle allt ha passerat som den vanliga influensan skulle jag tro.
Citera
2021-06-29, 08:19
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Vaccinen är testade i tre stycken faser och godkända av europeiska läkemedelsmyndigheten. Sedan hävdade ju massor av dårar att det absolut inte skulle gå att få fram något fungerade vaccin på flera år. Man hänvisade till att det ännu inte finns något vaccin mot HIV

Att barnen driver smittspridningen är samtliga experter så gott som eniga om så jag förstår inte vad som är så underhållande med det. Lena Einhorn varnade för detta redan förra sommaren och hon fick naturligtvis rätt.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qL23Oo/sverige-tycks-inte-forbereda-sig

Vad menar du med och ? Det är naturligtvis väldigt allvarligt om vi får en variant som är betydligt mer smittsam av ett dödligt virus. Eller du kanske vill att folk ska dö? Hur sjukt är nu inte det.

År 2020 var ett katastrofalt dåligt år med en överdödlighet som inte skådats på mycket länge.

Här är dårarna enligt dig !!

” WHO:s generaldirektör var för pessimistisk. Vita husets smittskyddsexpert för negativ. Brittiska regeringens vaccinexpert gissade galet.
Och hemma i Sverige var Folkhälsomyndighetens Anders Tegnell helt ute och cyklade. Han skulle satsa en slant på att vi skulle uppnå flockimmunitet innan vi fick ett vaccin.
– Nästan ingen trodde att det skulle gå så snabbt. Och nu har vi inte bara ett coronavaccin utan flera, säger journalisten Daniel Åhlin som skrivit en bok om vaccinkapplöpningen.”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in