2021-06-28, 22:45
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Hongkong stängde för brittiska inresande nu.

blir svårt nu med em fotbollen igång i många länder, att stänga ner så mycket mer.

Munskydden används till armband på arenorna numera.

Så länge folk mest blir snuviga så är det nog ingen fara. Antal döda ligger i UK på en konstant låg nivå. Covid håller sakta på att transformerat till en av våra årliga influensor.

Om brittiska varianten var ca 50% mer smittsamt än kinesiska originalvarianten och nya indiska är 60% mer smittsam. Jag undrar vad som händer när det hittar till Nya Zeeland och Australien. Bägge länderna är fortfarande ovaccinerade i hög grad. Jungfrulig mark. NZ måste knipa hop mer än dubbelt så hårt nu för att inte det ska bryta ut. Dom måste troligen köra lockdown fram till nästa år.
Citera
2021-06-28, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Så länge folk mest blir snuviga så är det nog ingen fara. Antal döda ligger i UK på en konstant låg nivå. Covid håller sakta på att transformerat till en av våra årliga influensor.

Om brittiska varianten var ca 50% mer smittsamt än kinesiska originalvarianten och nya indiska är 60% mer smittsam. Jag undrar vad som händer när det hittar till Nya Zeeland och Australien. Bägge länderna är fortfarande ovaccinerade i hög grad. Jungfrulig mark. NZ måste knipa hop mer än dubbelt så hårt nu för att inte det ska bryta ut. Dom måste troligen köra lockdown fram till nästa år.

Delta är redan i australia. Nedstängninarna är redan igång.
Citera
2021-06-28, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Min tolkning är att Deltan må vara mer smittsam men att den samtidigt också ger en mildare sjukdom jmf Alfan. Alltså att viruset utvecklas just som virus brukar göra. Delta verkar i större grad ge upphov till klassiska förkylningssymtom som rinnsnuva, vilket inte alls tidigare varianter gör. UK har t.o.m. uppdaterat sina symtom man ska vara uppmärksam på till att inkludera snuva. Delta kanske sätter sig mer i de övre luftvägarna och hittar inte i lika stor utsträckning ner i lungorna.

Men det är min amatörmässiga tolkning. Jag är nämligen inte virologi och försöker inte heller göra gällande att jag vet.

(Fan va segt Flashback är)

En sådan mutation har jag väntat på ett år, och i början av förra hösten trodde jag att det hade hänt. Så var det uppenbarligen inte, men tanken har slagit mig att deltan kan vara en sådan, siffrorna i Storbritanien pekar i den riktningen. Men för tidigt att säga säkert.
Citera
2021-06-28, 23:05
Medlem
Minst hälften av alla barn i Mumbai har antikroppar mot covid-19, rapporterar Reuters.
Det visar en studie som gjordes under en period då smittspridningen i Indien var väldigt hög.
Det bor omkring 1,5 miljoner barn i Mumbai, och de har ännu inte vaccinerats. Nu förbereder staden på en ny smittvåg genom att utöka den pediatriska vården.
Citera
2021-06-28, 23:17
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
22800 positiva tester i UK idag. Konsekvensen blir ju fler reserestriktioner för britter. Inte så lockande för många länder att ta emot ett flyg med delta spridare ;-)

Intressant att UK ökar 50 procent i veckan trots hög nivå smittade o vaccinerade.
Vad jag begriper är det ovaccinerade som smittas och hamnar på sjukhus? Är det inte företrädesvis unga personer som smittas i Storbritannien, sådana som inte vaccinerats?
Citera
2021-06-28, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Covid håller sakta på att transformerat till en av våra årliga influensor.
"Covid" har hela tiden varit en vanlig influensa. Trots lögnerna och propagandan lyste 2020 överdödligheten med sin frånvaro. Nu, 2021 är det samma visa.

Influensa som influensa. Astmatiker och de äldre kan ha det besvärligt, men annars inget att bry sig om. Varken pest eller kolera.
Citera
2021-06-28, 23:57
Medlem
A study finds that the Pfizer and Moderna vaccines could offer protection for years.

The vaccines made by Pfizer-BioNTech and Moderna set off a persistent immune reaction in the body that may protect against the coronavirus for years, scientists reported on Monday.

The findings add to growing evidence that most people immunized with the mRNA vaccines may not need boosters, so long as the virus and its variants do not evolve much beyond their current forms — which is not guaranteed.

https://www.nytimes.com/live/2021/06/28/world/covid-vaccine-coronavirus-mask#a-study-finds-that-the-pfizer-and-moderna-vaccines-could-offer-protec tion-for-years
Citera
2021-06-28, 23:58
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Ja, bryr man sig inte om att genomföra ordentliga tester så går det givetvis att ta fram ett "vaccin" hur snabbt som helst.

Den enda anledingen till att jag fortfarande besöker det här dårhuset till tråd är för att få mitt dagliga gapskratt när du tjatar om skolorna. Teorin är så fullständigt efterbliven att man kan undra om du någonsin gick i en skola själv.

Fast sen när man skrattat färdigt så inser man det sorgliga i att människor som du existerar.

Och?

Nej, det har vi inte. Sluta ljug.

2020 var ett mirakelår. Tänk dig själv, ett helt år med ett helt nytt mördarvirus, NOLL vaccinerade människor, NOLL immuna människor, och ÄNDÅ dök det inte upp en enda ny mutation under hela året, förrän veckan före jul. Sjukt. Speciellt med tanke på att världen var rätt öppen från juni till oktober.

Men att det existerar mirakel är väl knappast något nytt för en religiös fanatiker som dig?

Ojoj, ännu mer medicinska experiment. Mer har någon "expert" sagt att det går bra så lär ju inte du ifrågasätta det i alla fall...

Vaccinen är testade i tre stycken faser och godkända av europeiska läkemedelsmyndigheten. Sedan hävdade ju massor av dårar att det absolut inte skulle gå att få fram något fungerade vaccin på flera år. Man hänvisade till att det ännu inte finns något vaccin mot HIV

Att barnen driver smittspridningen är samtliga experter så gott som eniga om så jag förstår inte vad som är så underhållande med det. Lena Einhorn varnade för detta redan förra sommaren och hon fick naturligtvis rätt.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qL23Oo/sverige-tycks-inte-forbereda-sig

Vad menar du med och ? Det är naturligtvis väldigt allvarligt om vi får en variant som är betydligt mer smittsam av ett dödligt virus. Eller du kanske vill att folk ska dö? Hur sjukt är nu inte det.

År 2020 var ett katastrofalt dåligt år med en överdödlighet som inte skådats på mycket länge.
Citera
2021-06-29, 00:20
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ivermectin ger 86 procent skydd mot covid. Sänker R till 0.29 vilket hade avslutat pandemin på en månad.

O, ivermectins bieffekter är att folk blir av med ledvärk, maskar samt att det är anticancerogent.

Jämfört med vaccin som du kan få hjärtmuskelinflammation av.

Ja, klart det är en clownvärld vi lever i. Kallas för kapitalism.

Hur får man tag i Ivermectin? Säljs det under andra namn utomlands?
Citera
2021-06-29, 00:30
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esrum
A study finds that the Pfizer and Moderna vaccines could offer protection for years.

The vaccines made by Pfizer-BioNTech and Moderna set off a persistent immune reaction in the body that may protect against the coronavirus for years, scientists reported on Monday.

The findings add to growing evidence that most people immunized with the mRNA vaccines may not need boosters, so long as the virus and its variants do not evolve much beyond their current forms — which is not guaranteed.

https://www.nytimes.com/live/2021/06/28/world/covid-vaccine-coronavirus-mask#a-study-finds-that-the-pfizer-and-moderna-vaccines-could-offer-protec tion-for-years

Har inte följt med så mycket i diskussionerna senaste året...

Har en fråga som jag funderat på några dagar, och den verkar ha att göra med det jag citerar ovan..

mrna vacciner får ju kroppens egna celler att producera spikprotein, som sedan lär kroppen att bekämpa dessa och därmed träna immunsystemet. Det jag började fundera på var hur länge kroppens egna celler fortsätter producera spikprotein? Det citerade antyder ju att det kan tänkas pågå länge (kanske för alltid)? Jag har än så länge valt att inte vaccinera mig och kommer i så fall att bestämma vilken sort jag vill ha och vägra resten...

Det är alltså mrna vaccin jag är mest skeptisk till och har förstått att metoden inte har använts mer än ett ensiffrigt antal år, alltså att långtidsverkningar inte är kända ännu.. (tidsmaskiner är väl fortfarande oupptäckta)

Läste också nyss att en undersökning hur länge effekten från vacciner varar ska göras i Sverige...

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/ny-studie-av-coronavaccin-ska-testa-hur-lange-effekten-varar

Finns det något lämpligt att läsa om hur mrna vacciner är tänkta att verka på lång sikt?
Citera
2021-06-29, 00:34
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Vi har alltså haft en pandemi helt i onödan under 1 år.

Man borde tvinga alla att lyssna på denna man..

https://youtu.be/wc1FuxFQgyc

Många är sjuka helt i onödan för att de äter fel. Det är inte ens komplicerat att göra rätt.
Citera
2021-06-29, 01:17
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esrum

Vill man ha en "persistent immune reaction" i sin kropp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in