2021-06-28, 21:24
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag tror inte riktigt på dina siffror då Astras vaccin bara har 63% effektivitet mot Wuhan-varianten och det låter minst sagt märkligt om det skulle fungera bättre på Delta.

Nej att du inte tror på data som inte rimmar med din världsbild är ingen nyhet. Jag väljer dock att tro på färska data från verkligheten.
https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/997418/Variants_of_Concern_VOC_Technical_Briefing_17.pdf

Tabell 8 och 9, sid 39. Data baseras på alla vaccinerade, men AZ är ju det mest brukade i UK.
Citera
2021-06-28, 21:50
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Varför säger du.... om det funkar?? Har varit känt sedan april 2020 att det funkar.

Finns 34 Peer-reviewed undersökningar....
https://ivmmeta.com/

Vi har alltså haft en pandemi helt i onödan under 1 år.
Citera
2021-06-28, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Vilka är ni? Är inte du en del av världen? Men ja, OM det kommer mutationer som helt går förbi nuvarande vaccin får man väl vaccinera om de i risk.

Lite som man gör mot influensa årligen. Ingen höjer på ögonen för det.

Nej jag Vill inte vara en del av detta stora medicinska experiment.

Alla måste vaccineras igen. Finns ingen anledning och byta taktik om mutationerna blir farligare.

Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Det hade gått fortare att göra en studie på Ivermectin än att utveckla vaccin och som sagt, alla världens länder och företag är betydligt större och starkare än "small pharma"

Ja fast man vill hellre ha ett nytt vaccin. Denna miljard industrin är inte lätt å stoppa.
Motiveringen att den är inte prövad på covid köper jag inte. Det vart/är inte vaccinet heller.

Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Vaccinen (och särskilt då Pfizer) har ju gett ett väldigt bra skydd mot alla mutationer hittills.

Risken att det skulle komma en super-duper-dödlig-trippel-mutation som vaccinen inte skyddar mot och som vissa här inne nästan verka sitta och hoppas ska komma är noll.

Ja symptomen är ju densamma. Så borde inte komma någon sådan. många hoppas, för det blir mer spännande då. Mer för media å skriva om, mer vaccin som måste tas fram.
Citera
2021-06-28, 21:55
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Nej att du inte tror på data som inte rimmar med din världsbild är ingen nyhet. Jag väljer dock att tro på färska data från verkligheten.
https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/997418/Variants_of_Concern_VOC_Technical_Briefing_17.pdf

Tabell 8 och 9, sid 39. Data baseras på alla vaccinerade, men AZ är ju det mest brukade i UK.
Mycket intressant dokument. I synnerhet finner jag det intressant att vaccinerna har HÖGRE effektivitet mot Delta jämfört med Alfa. Mycket bra.
Citera
2021-06-28, 21:56
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Vi har alltså haft en pandemi helt i onödan under 1 år.

ja det är för mkt pengar att tjäna tyvärr... några blir mkt förmögna på andras olycka och alla jävla nyttiga idioter som spelar med och försvarar skiten. De finns tyvärr i denna tråd.

Rädda människor kan man forma som man vill.
Citera
2021-06-28, 21:57
Medlem
Beaver14s avatar
I Storbritannien, ni vet landet där Delta just nu håller på att ta kål på befolkningen, håller man fast vid att slopa alla restriktioner den 19 juli, efter att ha skjutit upp det en månad pga just Delta.

Men datan är tydlig, vaccinet har brutit länken mellan infektion och svår sjukdom/död.

https://news.sky.com/story/covid-19-no-early-lifting-of-restrictions-with-19-july-still-target-date-new-health-secretary-confir ms-12344071
Citera
2021-06-28, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Sen bryr ju sig inte Coviden heller om det är djur eller människor.
Mer miljarder till Big pharma när alla husdjur ska vaccineras med.

Nej viruset är inte anpassat till djur. Det smittar dåligt mellan djur och människa. Dessutom verkar det ganska ofarligt för djur. Hur många djur har dött i covid? Några djur på zoo.
Citera
2021-06-28, 22:00
Medlem
Grekland kör med lånade Eu pengar för å ge morötter att vaccinera sina yngre.

Nu finns det pengar minsan.

https://omni.se/t/smittan-i-europa/f565780c-c73e-4e1f-88d5-e4fd50dc03fa

Smittan ökar hela tiden i uk. Planen var att dom skulle vara en covid fri som i augusti.

https://omni.se/t/smittan-i-storbritannien/61c86ef5-6e2e-4b2d-8f4d-811d171a45be
Citera
2021-06-28, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Sen bryr ju sig inte Coviden heller om det är djur eller människor.
Mer miljarder till Big pharma när alla husdjur ska vaccineras med.

Nej viruset är inte anpassat till djur. Det har muterat långt bort från sitt fladdermus-hem. Det smittar dåligt mellan djur och människa. Dessutom verkar det ganska ofarligt för djur. Hur många djur har dött i covid? Några djur på zoo.
Citera
2021-06-28, 22:03
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Mycket intressant dokument. I synnerhet finner jag det intressant att vaccinerna har HÖGRE effektivitet mot Delta jämfört med Alfa. Mycket bra.

Min tolkning är att Deltan må vara mer smittsam men att den samtidigt också ger en mildare sjukdom jmf Alfan. Alltså att viruset utvecklas just som virus brukar göra. Delta verkar i större grad ge upphov till klassiska förkylningssymtom som rinnsnuva, vilket inte alls tidigare varianter gör. UK har t.o.m. uppdaterat sina symtom man ska vara uppmärksam på till att inkludera snuva. Delta kanske sätter sig mer i de övre luftvägarna och hittar inte i lika stor utsträckning ner i lungorna.

Men det är min amatörmässiga tolkning. Jag är nämligen inte virologi och försöker inte heller göra gällande att jag vet.

(Fan va segt Flashback är)
Citera
2021-06-28, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Har man inget annat för sig kan man alltid läsa tomtarna som dumförklarade mig och andra vaccinförespråkare för 1+ år sedan och kallade oss helt dumma i huvudet som sa att det skulle komma vaccin för covid19 under år 2021. Det skulle ju "ta minst 4-5 år" att utveckla vaccin och så länge kunde inte ett samhälle köra med restriktioner om publik, mötesbegränsningar, jobba hemma osv osv. Jag tror tom vissa personer från Folkhälsomyndigheten har uttryckt stor skepsis mot att vi skulle få vaccin redan år 2021.

Bara hålla tummarna nu att detta går ända in i mål.

Hotbilden som jag ser det är att tillräckligt många inte vaccineras tillräckligt fort. Nu lättar man på restriktioner (för tidigt enligt mig), om 8 veckor öppnar skolorna.
Vi har mutationer som är mer smittsamma och mer dödliga. Vaccinen tycks fungera, men det går långsamt. Det skulle verkligen behöva speedas på. Sedan har vi förstås hotet att det dyker upp mutationer som vaccinet inte biter på. Då blir det riktigt illa.
Sedan hade jag nog gärna sett att alla som fått Astras vaccin vaccinerar om sig med ett mRNA-vaccin.

Det gick väldigt fort och ta fram vaccinet. Sen är ju frågan om det får vara kvar efter 2023 när prövotiden löper ut. det är fortsatt i studie fas.

Det är tyvärr väldigt svårt att vaccinera människor väldigt eller tillräckligt fort.
Många miljarder människor runt vår jord.
Jag tror inte det går vaccinera bort Coviden tyvärr.

En kombination av Astra och annat vaccin kan vara en bra lösning för bättre skydd, så där är du nåt på spåret.

https://omni.se/t/covidforskningen/7fccac9e-896b-4379-87db-aebb92f8d9a8
Citera
2021-06-28, 22:08
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Det har nu gått några veckor sedan jag fick första sprutan ute på Kistamässan i Stockholm.

Ett under av välorganiserad smidig och effektiv vaccinering och man blir nästan lite stolt över hur svenskar (inkl. rimliga invandrare) skärper sig när det gäller. Inget jiddrande och tjafsande i köerna och inga idioter som muckar gräl och personal som gör vad det skall på ett effektivt sätt.

Jag fick själv inga noterbara bieffekter och jag gissar att en hel del här i tråden vid detta laget gått genom samma procedur med samma resultat. Själv tycker jag det är jäkligt skönt att kunna lätta lite på de egna "restriktionerna" och ännu bättre och friare efter spruta två såklart.

Så vad jag kan se har inte befolkningen förgiftats eller hjärntvättas av sprutan och man kan notera att det inte heller blev diktatur som en del trodde, statsminister har till och med frivilligt avgått precis.

Men det går säkert att hitta konspirationsteoretiska spinn på demokratins bevarande, smittans minskande och den långsamma återgången till det normala.

Jag satte aldrig några restriktioner på mig själv så jag slapp ta en spruta för att kunna lätta på dem.

Men alltid intressant att höra hur ni religiösa sekterister agerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in