Citat:
Verkar som om du insett hur svag din argumentation är. Efter all shitposting handlade det bara om att det rimmar illa i dina öron. Ungefär som vetenskapsförnekare kan tycka att Plancks konstant rimmar lite illa.Njae, i så fall vore det fejk, d.v.s. inte äkta. Ungefär som en falsk ROLEX klocka, en FOLEX, typ.
Nu har jag inte läst dessa texter till fullo ens (men jag fattar vad de vill förmedla, lite samma visa hela tiden och har inte haft tid att läsa hela texten).
Men du har rätt att det är fejk till den grad att det är science fiction. Ungefär som 1984 av George Orwell är ett falsarium eftersom det inte är äkta, utan science fiction.
Men då vill jag fråga dig, har det någon betydelse att boken 1984 är ett falsarium? Borde man förbjuda den och smutskasta de som läser och diskuterar boken 1984? Eller är det fullt rationellt att göra det, kanske är det också rationellt att dra paralleller till dagens övervakningssamhälle, till och med? Kanske det t.o.m. vore bra om fler personer läste falsariet 1984 och fick sig en tankeställare?
Eller tycker du att eftersom 1984 är science fiction (d.v.s. ett falsarium) så borde boken förkastas? Rentav förpassas till ett "memory-hole", som det så fint hette i 1984.
Applicera nu allt du applicerat på boken 1984 till texterna som TS diskuterar, så kommer du inse varför jag kallade dig för inavlad. Som sagt, jag har även lidit av detta inavel. Det handlar om att hålla alla argument till samma standard och inte anta saker som du aldrig kan falsifiera eller validera.