Citat:
Ursprungligen postat av
epp1e
Så vad är orsaken till att du avfärdar texten? Du säger ju själv att texten inte är äkta p.g.a. att den är plagierad.
Eller menar du att plagieringen inte är orsaken till att du anser att texten inte är äkta? I så fall, varför anser du texten inte vara äkta?
För att det den gör anspråk på att vara rimmar illa med copy-past av ett skönlitterärt verk.
Citat:
Skulle aldrig säga något sådant. Jag säger bara att, om du tror att något inte är äkta p.g.a. av det är plagierat så är du ute och cyklar i Hong Kong, med andra ord, du är inavlad.
Ok, så då är den ett falsarium alltså?
Citat:
Det är ovidkommande. Det kan lika gärna vara så att satirtexten var en allegori som antydde till samma sak som texten vi diskuterar nu, men författarna var så rädda och ville inte väcka för mycket uppmärksamhet. Fattar du? Även om så vore fallet, så är det ovidkommande. Till skillnad från dig, gör jag inga antaganden angående saker och ting jag aldrig kan falsifiera eller verifiera. Det är slöseri med tid. Medan du uppenbarligen har du kommit in i tråden med en inpräntad åsikt och galla rinnande från munnen.
Poängen är - bara för att något är plagierat så betyder det inte att det är icke-äkta.
Ju mer jag tänker på det, desto mer ter det sig som att plagiat korrelerar med hur äkta något är, d.v.s. få människor plagierar falska påståenden, eftersom de inte har värde i.o.m. att de strider mot logik och således inte leder någonstans. Om något däremot plagierats ofta så tyder det på att det resonerar bland fler människor över tid, och således kan behandlas som något som potentiellt är närmare sanningen.
Aldrig tänkt på det innan.
Det är snarare så att du tänker alldeles för simpelt.