2021-06-28, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvunget
Punkt 3. BLM?

BLM finansieras och styrs väl av judar om jag inte minns fel.
Citera
2021-06-28, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gobonauten
För att texten till stor del är plagierad från en fransk bok som kritiserade Napoleon III auktoritära regim.

Har du länk till det påståendet?
Citera
2021-06-28, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Jo, fast bakgrunden är ju också intressant, anser jag..

TLDR; Vi kan säga såhär, det skedde en rättegång på 20 eller 30-talet i Österrike eller Tyskland (kommer ej ihåg detaljerna) där en politiker hade använt sig av just Protokollen och citerat ur dem mot sin judiske motståndare, efter skenrättegången blev det klargjort att man inte får använda Protokollen som en källa till att "smutskasta" någon (judar).

Sedan dess har varenda judeägd media använt den rättegången som "Protocols is debunked lolol nazi"

Vad var det Henry Ford sa om Protokollen nu igen "Jag bryr mig inte om de är falska eller sanna, ingen kan förneka att deras plan inte är i full rullning just nu.." för 100 år sedan.
Citera
2021-06-28, 15:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gobonauten
För att texten till stor del är plagierad från en fransk bok som kritiserade Napoleon III auktoritära regim.
Kan väl lika gärna vara judar som blivit inspirerade av det i så fall?

Oavsett så håller jag med i citatet över. *"Jag bryr mig inte om de är falska eller sanna, ingen kan förneka att deras plan inte är i full rullning just nu.."*
Citera
2021-06-28, 15:39
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Har du länk till det påståendet?

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Dialogue_in_Hell_Between_Machiavelli_and_Monte squieu

Den boken.
Citera
2021-06-28, 15:40
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunter85
TLDR; Vi kan säga såhär, det skedde en rättegång på 20 eller 30-talet i Österrike eller Tyskland (kommer ej ihåg detaljerna) där en politiker hade använt sig av just Protokollen och citerat ur dem mot sin judiske motståndare, efter skenrättegången blev det klargjort att man inte får använda Protokollen som en källa till att "smutskasta" någon (judar).

Sedan dess har varenda judeägd media använt den rättegången som "Protocols is debunked lolol nazi"

Vad var det Henry Ford sa om Protokollen nu igen "Jag bryr mig inte om de är falska eller sanna, ingen kan förneka att deras plan inte är i full rullning just nu.." för 100 år sedan.

Du tänker nog på den Sk. Bernrättegången i Schweiz vars syfte var att bortförklara protokollen.

Det intressantaste från den rättegången är följande passus:

"anti-Semitic expert Ulrich Fleischhauer claimed that they were genuine but of uncertain authorship, possibly composed by the Jewish author Ahad Haam and passed at a secret meeting of Bnai Brith which purportedly took place in 1897 during the first Zionist Congress at Basel, Switzerland."
Citera
2021-06-28, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Du tänker nog på den Sk. Bernrättegången i Schweiz vars syfte var att bortförklara protokollen.

"anti-Semitic expert Ulrich Fleischhauer claimed that they were genuine but of uncertain authorship, possibly composed by the Jewish author Ahad Haam and passed at a secret meeting of Bnai Brith which purportedly took place in 1897 during the first Zionist Congress at Basel, Switzerland."

Den var det ja! Fanns f.ö en Brittisk eller Amerikansk kvinnlig författare som hade stor kunskap om Protokollen, vet du vem jag tänker på?

Läste en riktigt bra artikel om just Protokollen om varför de är äkta och boken som Protokollen skulle plagierats av (den franska revolutions judeboken) bevisades vara fejk. Fylld med detaljer och källor. Mitt minne sviker mig.
Citera
2021-06-28, 15:43
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmium

Om dom nu är äkta och från 1897, hur kommer det sig att det är ett plagiat av en text från 1864?
Citera
2021-06-28, 15:44
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunter85
Den var det ja! Fanns f.ö en Brittisk eller Amerikansk kvinnlig författare som hade stor kunskap om Protokollen, vet du vem jag tänker på?

Läste en riktigt bra artikel om just Protokollen om varför de är äkta och boken som Protokollen skulle plagierats av (den franska revolutions judeboken) bevisades vara fejk. Mitt minne sviker mig.

Den här boken är fejk?!

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Dialogue_in_Hell_Between_Machiavelli_and_Monte squieu

Det får du gärna komma med belägg för.
Citera
2021-06-28, 15:45
Medlem
Meanderbetraktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder

Den boken.
Jag kanner ocksa till att protokollen delvis ar plagierade efter den dar texten fran 1850-talet, men vad spelar det for roll? Det som star i protokollen - sida upp och sida ner - har ju slagit in.
Citera
2021-06-28, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Den här boken är fejk?!

Det får du gärna komma med belägg för.

Om jag kommer ihåg rätt så skrevs den franska boken i efterhand för att just agera som rökridå åt Protokollen. Men att man påstod att den skrevs innan.
Citera
2021-06-28, 15:47
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meanderbetraktaren
Jag kanner ocksa till att protokollen delvis ar plagierade efter den dar texten fran 1850-talet, men vad spelar det for roll? Det som star i protokollen - sida upp och sida ner - har ju slagit in.

Om det nu är ett falsarium och det ändå slår in, talar inte det för att det är några andra som egentligen styr den djupa staten, och att judarna bara är ett villospår?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in