Citat:
Ursprungligen postat av
Volvoellersaab
Och vad har det här för relevans angående husköpet?
Om du tänker efter så har ganska många gett svar på dina dubbeltydiga frågor med hänvisning till inlagor, referenser i lagtexten mm. Trots det verkar du inte förstå utan frågar igen. Och igen.
Är det vad du menar med att kasta skit att du får svar som du inte gillar? Det påminner om vissa sossar som är provocerande i text och när de får oftast artiga svar med referenser så är det hat. Det är väl inte det du menar? Du har ju sagt att du vill provocera……
Det jag skrev har väl allt att göra med husköpet. Och vad som verkar svårt att få många att förstå att det finns två sidor att tänka kring denna affär. Dels om detta var juridiskt riktigt och dels om detta var moraliskt riktig. Jag vet att många här tycker att inte så mycket vikt bör läggas vid den moraliska aspekten. Men för mig är den viktig. Dels för att jag själv har en hög moral och för att jag förväntar mig att människor i allmänhet och förtroendevalda i synnerhet ska ha det oxå.
Att jag fortsätter ta upp de frågor jag gör betyder att jag inte fått svar som jag anser tillfredställande, inte att jag inte förstår vad ni skriver. Det är ju inte heller så att någon här kan svara på mina undringar egentligen. Ni påstår ju att ni inte känner Ebba personligen, och då kan ni ju omöjligen veta hurvida hon använde sina egenskaper som politiker för att övertyga Esbjörn eller inte. Vi kan ju heller inte veta om Ebba borde anat att Esbjörn inte har alla hästar hemma. Att saker diskuteras om och om igen i denna tråd är ju knappast något jag personligen är orsak till. Jag menar, tråden är löjligt lång och ämnet är i sakfrågor för länge sedan uttömt. Men som någon skrev. De tänker inte sluta för än Ebbahatarna tar tillbaka sina lögner. Jag tänker att dels finns det inga Ebbahatare och inte några lögner om henne.
Vad jag menat när jag sagt att jag gillar att provocera är att jag gillar att provocera Ebbaister i denna tråd. De handfull personer som bevakar denna tråd och Ebbas felfrihet på ett sätt som varesig är speciellt sunt, eller vanligt förekommande på Flashback.