Citat:
Ursprungligen postat av
MarryBlunt
Varför uppmuntrade inte Ebba Esbjörn att ta in någon form av egen hjälp under affären?
Det gjorde hon!
Citat:
Ursprungligen postat av
MarryBlunt
Varför stämmer inte Ebbas Facebook i
Post riktigt med verkligheten?
Den stämmer utmärkt med verkligheten.
Citat:
Ursprungligen postat av
MarryBlunt
När hon talar om att Esbjörn ska bekosta vissa reparationer, och där hon säger att hon gjort flera värderingar?
Hon säger vad jag vill minnas två värderingar, och det stämmer.
Att Esbjörn skall bekosta renoveringar har jag då inte sett att hon skrivit på sin Facebook. Är det något du hittat på själv? Du har ju skrivit att du gärna hittar på saker för att "provocera", så jag antar att detta är ett sådant påhitt. Ja, hela inlägget är väl ett sådant påhitt, inget av det du skriver stämmer ju.
Citat:
Ursprungligen postat av
MarryBlunt
Om man gör en sjyst affär, varför tog hon då inte ut värderingspaporen och gav dem till Esbjörn?
Därför att det inte behövdes. Det var inget oschysst i att hon betalade marknadspris för fastigheten. Det hade inte blivit vare sig mer eller mindre schysst om papprena skrivits ut. Esbjörn kunde så klart bett om det, men det gjorde han uppenbarligen inte och det behövdes ju inte heller, det har vi sett i efterhand. Det är tydligt att du sitter och hittar på ifrågasättanden bara för att klandra Ebba. Det blir uppenbart i fall som detta, där det redan är bevisat att det du hittar på saknar all relevans.
Citat:
Ursprungligen postat av
MarryBlunt
Priset?
Hon köpte huset lite för billigt för att jag ska tycka att allt är glasklart. Ibland bedrar snålheten visheten. Hade hon betalat en miljon mer hade inga frågetecken funnits gällande det i alla fall. Jag menar hon hade ju haft råd.
Hon betalade marknadspris för huset.
Att du tycker att det är "för billigt" visar bara att du inte har koll på marknaden och de värderingar som är gjorda, av bägge parter.
Hur insatt är du i Ebbas privatekonomi? Hur vet du vad hon har råd med? Eller hittar du bara på nu igen?
Citat:
Ursprungligen postat av
MarryBlunt
Varför lovade Ebba att affären skulle gå tillbaka om Esbjörn ångrat sig och sedan inte håller sitt löfte?
För att hon kunde tänka sig att affären skulle gå tillbaka givet nämnda villkor? Så klart!
Hon höll sitt löfte, det var Esbjörn som vägrade låta affären gå tillbaka.
Citat:
Ursprungligen postat av
MarryBlunt
Hur är det med Esbjörns fattningsförmåga?
Den är utmärkt, det har en omfattande utredning visat. Hur kan du inte veta det?
Därtill finns ett polisförhör gällande en trafikolycka som visar att Esbjörns "fattningsförmåga" är exceptionellt bra.
Citat:
Ursprungligen postat av
MarryBlunt
Esbjörn har en lindring kognitiv funktionsnedsättning. Har den påverkat hans förmågor kring affären. Det skulle ju förklara varför han sa 3,9 när Ebba bjöd 3,8.
Nej och nej. Återigen så finns det utredning och läkarutlåtande som visar att det inte har påverkat affären
Han sa 3.9 när Ebba bjöd 3.8 för att han ville ha 100 000kr till, så klart.
Citat:
Ursprungligen postat av
MarryBlunt
Varför ser Esbjörns namnteckning så konstig ut på kontraktet, men helt normal på generalfullmakten?
Det är tvärtom på generalfullmakten som hans namnteckning ser konstig ut.
Citat:
Ursprungligen postat av
MarryBlunt
Tja, så du ser. Frågorna hoppar sig för mig när jag tänker kring affären. Och detta beror inte på att jag inte förstår de svar jag får, utan att jag inte köper de svar jag får.
Jag vet att jag skrivet detta förut, men låt bli att kommentera mina inlägg så att man inte kan svara på annat sätt.
Om du inte köper svaren du får så beror ju det på att du inte förstår svaren du får. De är i samtliga fall extremt enkla och rent av självklara. Barnsligt enkla, faktiskt. Som sagt, det är uppenart att du hittar på en massa ifrågasättanden bara för att smutskasta Ebba med helt irrelevanta saker.