2021-06-28, 14:35
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Jag anser att om man förnekar något som man bevisligen gjort, och ändrar sig när bevisen kommer fram, så har man ljugit, det stämmer.

Hur vet du att Ebba och Margoux inte kände varandra innan affären för att sen vara BFFs med 300 hot shots och fylletaxin med ebbas livvakter bara någon månad senare.

Bär inte sannolikheterna prägel så att säga.

Upp till dig att bevisa isåfall.

För vad det är värt:

https://www.elle.se/lifestyle/ebba-busch-thor-var-margaux-dietz-vigselforrattare/4523950

"Margaux Dietz och Ebba Busch Thor lärde känna varandra under Partitempen, Youtube-programmet där Margaux intervjuade alla partiledare inför valet 2018."

Jag tycker det låter ganska troligt att de lärde känna varandra vid intervjun 2018.

Så ja, de kände varandra när husaffären skedde och det är väl ingen som har bestridit det?
2021-06-28, 15:13
Medlem
Citat:
Jag ombads att komma med en grund till varför jag tyckte det var uppenbart att Ebba och mäklaren Theo kände varandra innan, vilket jag gjorde.

Ni som i tusentals inlägg var smutskastar Esbjörn och hans bekanta borde testa att komma med en grund för era anklagelser också nån gång ibland.
Men det blir antingen tyst eller börjar gapas om annat när ni frågas om detta.

På vilket sätt menar du att nedanstående skulle vara en grund för någonting alls? Det du skriver är smutskastning om något. Det vore tacksamt om du själv försökte hålla dig till ämnet och med en någorlunda rimlig ton.

Citat:
Det kvittar vad han säger när han blir påkommen med att ha hjälpt till att blåsa en gammal gubbe på miljoner, även Ebba ljög sig blå när expressen stack fram mikrofonen.

Dom hänger allihopa på Stureplan och Margaux är nästan lite misstänkt tajt med sin bror.

https://m.youtube.com/watch?v=iXIKnYHiCwg

Här är ett klipp från 2016 där dom sitter och kåtar upp sig över varandras kompisar.
2021-06-28, 15:53
Medlem
Citat:
Det kvittar vad han säger när han blir påkommen med att ha hjälpt till att blåsa en gammal gubbe på miljoner, även Ebba ljög sig blå när expressen stack fram mikrofonen.

Dom hänger allihopa på Stureplan och Margaux är nästan lite misstänkt tajt med sin bror.

https://m.youtube.com/watch?v=iXIKnYHiCwg

Här är ett klipp från 2016 där dom sitter och kåtar upp sig över varandras kompisar.

Om du anser det har begått brott och om mäklaren gjort fel, anmäl det.
Och skulle inte tolka att det du gör det i det klippet du dela.
2021-06-28, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Jaha och var kommer EB med i den billden ?
Hon kände inte ens hans systet då
Samt att hon EJ ljög men det kommer du ju inte förstå hur än många gånger du får det förklarat.

Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
För vad det är värt:

https://www.elle.se/lifestyle/ebba-busch-thor-var-margaux-dietz-vigselforrattare/4523950

"Margaux Dietz och Ebba Busch Thor lärde känna varandra under Partitempen, Youtube-programmet där Margaux intervjuade alla partiledare inför valet 2018."

Jag tycker det låter ganska troligt att de lärde känna varandra vid intervjun 2018.

Så ja, de kände varandra när husaffären skedde och det är väl ingen som har bestridit det?

Braattha bestred exakt detta, å andra sidan bestrider han/hon varenda detalj som inte talar till Ebbas fördel.

Men bra grävt och intellektuellt hederligt, det uppskattas, tack för det!

Kan vi sju personer som fortfarande är intresserade av denna tråd lägga det till handlingarna och försöka diskutera underbyggt och utan påhopp i fortsättningen?

Vad vet vi?
2021-06-28, 16:02
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Väldigt många frågetecken kring denna affär och ännu fler med tanke på hur Ebba tagit på sig oskuldens vita klänning och hävdar att hon varit noga med att allt gått rätt till.

För om hon verkligen velat det har hon fattat en lång rad väldigt konstiga beslut.
Exakt!!! Och frågetecken har inget men något med ett Ebbahat att göra, utan hade varit de samma vem som än gjort en affär på detta sättet. Men nu var det Ebba som gjorde den och därför är det hennes agerande som ifrågasätts.

Du har en poäng när du reflekterar kring hennes kläder. Ebba är proffs på att välja outfit för att förstärka det hon säger. Som intervjun i vintras när hon sitter med en något för stor jacka och en mössa på svaj och talar om vad som hänt. Eller så sommar söt som du nämner. Hon vill framstå som vanlig, värnlös och oskyldig. Helt annat än när hon drar på sig en power outfit och utspelar makt och kompetens.

Och det är så sant att hon gjort affären på ett sådant sätt så det är väldigt svårt att se att allt gick rätt till. Det finns väldigt många punkter hon kunde gjort helt andra val kring, om affären skulle kännas glasklar.

Vad som tyder på att allt inte gick rätt till är ju det faktum att det inte räcker att visa upp bevis för sin sak. Utan att man har behov av att svartmåla och kasta skit på motståndaren. Ett sådant agerande brukar betyda att man saknar argument.

Det är ju klart olämpligt för en partiledardebatt att genomföra en affär på ett sådant sätt att det alltid kommer att finnas en misstanke om att hon medvetet lurade av en 81-årig man huset.
Senast redigerad av MarryBlunt 2021-06-28 kl. 16:05.
2021-06-28, 16:05
Medlem
Alwaysrights avatar
Hängde i tråden tidigare. Har det hänt något:
- har Esbjörn fått nytt ombud?
- har någon part gjort något som för det hela framåt?
- inväntar alla förhandlingen i tingsrätt?

Jag tror alla tänker sig för om motparten kan göra en esbjörnare (dvs stalla köpet så att man varken kan gå framåt eller bakåt för lång tid)! Exempelvis
- husköp
- handpenning bilköp/båtköp, vägra skriva över bilen, obstruera m extra nyckel etc
2021-06-28, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Om du anser det har begått brott och om mäklaren gjort fel, anmäl det.
Och skulle inte tolka att det du gör det i det klippet du dela.

Jag ifrågasätter egentligen inte själva juridiken, den kommer antagligen testas i domstol.

Jag tycker bara att det är oschysst att göra affärer på ett sätt som gör att parterna är så pass ojämnt representerade i form av kunskap, rent antal och yrkesmässigt övertygande argumentationsförmåga, i synnerhet när affären görs på den ena partens initiativ och detta inte är riktigt konventionellt.

Det är min uppriktiga mening.
2021-06-28, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
I såna fall, varför har inte någon runt Esbjörn gjort en polisanmälan? Ombuden kunde ha gjort det. De kunde anmält mäklaren till fastighetsmäklarinspektionen om de ansåg mäklaren gjort fel.
Ingen har gjort det. Varför har inte du anmält det om du nu anser Busch har begått brott?
Du skriver det skriks om det, men ingen har gjort någon anmälan.

Binninge gjorde en polisanmälan mot EBT om jag minns rätt?
Hon blev delgiven misstanke och allting.
Får se hur det faller ut.
Senast redigerad av Spakur 2021-06-28 kl. 16:16.
2021-06-28, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alwaysright
Hängde i tråden tidigare. Har det hänt något:
- har Esbjörn fått nytt ombud?
- har någon part gjort något som för det hela framåt?
- inväntar alla förhandlingen i tingsrätt?

Jag tror alla tänker sig för om motparten kan göra en esbjörnare (dvs stalla köpet så att man varken kan gå framåt eller bakåt för lång tid)! Exempelvis
- husköp
- handpenning bilköp/båtköp, vägra skriva över bilen, obstruera m extra nyckel etc

Om du skulle vakna efter en blöt kväll och hitta ett kontrakt i jackfickan där du sålt din bil och dimmigt kommer på "just fan, det va några tjommar på vägen hem som började gagga en halvtimme om att köpa min bil, men fan inte skrev väl jag på...eller?

Hade det isåfall varit fel av dig att försöka ogiltigförklara köpet, givet att du inte vill sälja?
2021-06-28, 16:21
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Exakt!!! Och frågetecken har inget men något med ett Ebbahat att göra, utan hade varit de samma vem som än gjort en affär på detta sättet. Men nu var det Ebba som gjorde den och därför är det hennes agerande som ifrågasätts.

Du har en poäng när du reflekterar kring hennes kläder. Ebba är proffs på att välja outfit för att förstärka det hon säger. Som intervjun i vintras när hon sitter med en något för stor jacka och en mössa på svaj och talar om vad som hänt. Eller så sommar söt som du nämner. Hon vill framstå som vanlig, värnlös och oskyldig. Helt annat än när hon drar på sig en power outfit och utspelar makt och kompetens.

Och det är så sant att hon gjort affären på ett sådant sätt så det är väldigt svårt att se att allt gick rätt till. Det finns väldigt många punkter hon kunde gjort helt andra val kring, om affären skulle kännas glasklar.

Vad som tyder på att allt inte gick rätt till är ju det faktum att det inte räcker att visa upp bevis för sin sak. Utan att man har behov av att svartmåla och kasta skit på motståndaren. Ett sådant agerande brukar betyda att man saknar argument.

Det är ju klart olämpligt för en partiledardebatt att genomföra en affär på ett sådant sätt att det alltid kommer att finnas en misstanke om att hon medvetet lurade av en 81-årig man huset.

Vet vi vilka kläder som EB och Esb hade på sig när de träffades?

Finns det några juridiska krav på hur man skall vara klädd när man skriver under ett avtal?

Har det någon som helst relevans till ämnet?
2021-06-28, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Binninge gjorde en polisanmälan mot EBT om jag minns rätt?
Hon blev delgiven misstanke och allting.
Får se hur det faller ut.

Inte om åldringsbrott som du anklagar henne för.
Han anmälde för förtal som gjorde mer människor fick reda vad sorts hemska brott han har utfört
2021-06-28, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Om du skulle vakna efter en blöt kväll och hitta ett kontrakt i jackfickan där du sålt din bil och dimmigt kommer på "just fan, det va några tjommar på vägen hem som började gagga en halvtimme om att köpa min bil, men fan inte skrev väl jag på...eller?

Hade det isåfall varit fel av dig att försöka ogiltigförklara köpet, givet att du inte vill sälja?
Skulle troligen polisanmält och kontakta en advokat. Vad detta har med göra Esbjörn och Busch som inte ens i närheten av samma grej?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in