2021-06-28, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japanskrapan
Nu är Magdalena Andersson i Studio Ett och talar om att (L) har lovat
väljarna att de inte skulle samarbeta med SD. Nu kommer S att köra
denna linje att (L) svikit sina väljare därmed + V som genom att de
samarbetade med SD vad gäller att SL fick gå. Ja, nu är en regering
med Ulf C som hon kallar svekets regering borde kallas
enligt henne. Rena rama förolämpningarna tycker jag.
Det tycker inte jag. Både M och L har tidigare sagt att de inte vill ge SD inflytande. Om även KD sagt det minns jag inte. Däremot minns jag hur Ebba for ut med Jimmie i en debatt, men det var då. Nu är hon glad för att Jimmie köpte henne kaffe på pressbyrån.
Citera
2021-06-28, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
En övergångsministär kanske inte får ombildas hur som helst? I vilket fall så borde det röstas snabbt, så kan Kristersson som nyvald statsminister besluta om extraval det första han gör.

Den enda begräsningen som finns för regeringen för tillfället att de kan inte längre utlysa nyval. Så det är nog inga problem att en minister avgår från regeringen.
Citera
2021-06-28, 16:20
Medlem
Citat:
väljarna att de inte skulle samarbeta med SD. Nu kommer S att köra
denna linje att (L) svikit sina väljare därmed + V som genom att de
samarbetade med SD vad gäller att SL fick gå.
Ja, nu är en regering
med Ulf C som hon kallar svekets regering borde kallas
enligt henne. Rena rama förolämpningarna tycker jag.
Finansminister Magdalena Andersson har bjudit in Liberalerna för att förhandla höstbudgeten.
– Det behöver inte vara ett nytt januariavtal. Vi skulle kunna förhandla om budgeten. Budgeten som kommer i höst blir viktig för att återstarta svensk ekonomi, säger Magdalena Andersson till TT.
Citera
2021-06-28, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zigeunerwurst
Finansminister Magdalena Andersson har bjudit in Liberalerna för att förhandla höstbudgeten.
– Det behöver inte vara ett nytt januariavtal. Vi skulle kunna förhandla om budgeten. Budgeten som kommer i höst blir viktig för att återstarta svensk ekonomi, säger Magdalena Andersson till TT.
Den är viktig för att Maggan ska kunna dela ut extra mycket valfläsk, dvs köpa svenskens röst med hans egna pengar.
Citera
2021-06-28, 16:22
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Konstig taktik att slå hårt på någon som man är beroende av för att få fortsätta på jobbet...?

"Om jag bara mobbar henne lite till så bryter hon ihop och jag får som jag vill"?
Tror att Löfven underskattar ND... igen...

Det är nog rätt taktik.. Det blir en oerhörd press på ND att inte "ställa till" med ytterligare en kris, enligt Röfven.

Ohederligt, smutsigt och lögnaktig.
Citera
2021-06-28, 16:23
Medlem
Nu släpper Den Store Ledaren på restriktionerna. Av glädje och tacksamhet över att vi har fått lite mer av friheten tillbaka röstar vi på honom i extravalet... eller inte... men det är nog så det är tänkt. Stefan ledde oss genom pandemin, nu stämmer vi alla upp i en fyrstämmig "Arbetes söner" och röstar rätt/rött i september.
Citera
2021-06-28, 16:23
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shermz
Vad pekar för Lööf som ska föras fram som nästa statsminister?

Kvinna
Extremt PK
Godhetssignalerande
Vänster enligt många
Globalist
Mot SD
För massinvandring
Kan locka MP L och V till regeringssamarbete
Bilderbergare

Vad har vi mer?

Om Lööf ska kunna bli statsminister så måste M, KD, S, L och V rövknulla många av sina väljare 1 år innan valet.

Frågan är om de är så pass korkade?
Citera
2021-06-28, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shermz
Ja detta är risken nu, kan inte se någon större sannolikhet att det blir så här också!

Statsvetare: Talmansrundorna kan göra Annie Lööf (C) till statsminister
https://www.dn.se/sverige/statsvetare-talmansrundorna-kan-gora-annie-loof-c-till-statsminister/

Har man någon gång bara jobbat på en statsvetenskaplig institution så vet man att detta siande och tyckande är alla statsvetares privata lilla hobbyprojekt -- de har alla tankar om hur valsystemet, fördelningen, regeringsbildandet etc skall se ut. Det går att hitta mängder med statsvetare som tycker i princip vad du vill att de skall tycka eller då att deras åsikt skall sammanfall med din åsikt/agenda du har som tidning (DN i detta fallet), eller vilken form av media du nu representerar.

Det är helt enkelt så att kombinationerna här är som rövhål, alla statsvetare har en/ett. Vissa mer använda och fantasifulla än andra.

Däremot kan man undra som sagt varför de bara under de senaste dagarna nu då har börjat prånglas ut fantasin om Annie som statsminister för "den breda mitten" i svensk politik, det existerar inte någon bred mitten-koalition mer än som en fantasi hos C. Alla partier drog sig i någon mening mot mitten för det var där man trodde att kampen om väljarna låg, men det visade sig då lämna fritt utrymme på kanterna. Vilket då har fått andra konsekvenser.
Citera
2021-06-28, 16:24
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tompax2
Det är ojämförbart. Under tiden som SD har växt sig starkt, så har det inte funnits något annat relevant parti som har drivit samma frågor och så starkt.

Nu finns ju SD och de är stora! Kanske Sveriges näst största parti. Det är inte ens vettigt att blanda in andra alternativ som bara stjäl röster från SD.
Ojämförbart lol det var det dumaste jag hört, det går utmärkt att rösta på tex AFS om man tycker SD blivit för mesigt (vilket de har).
Senast redigerad av 88g14flashplant 2021-06-28 kl. 16:33.
Citera
2021-06-28, 16:27
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
väljarna att de inte skulle samarbeta med SD. Nu kommer S att köra denna linje att (L) svikit sina väljare därmed + V som genom att de samarbetade med SD vad gäller att SL fick gå. Ja, nu är en regering med Ulf C som hon kallar svekets regering borde kallas enligt henne. Rena rama förolämpningarna tycker jag.

Det skall bli intressant att se etablissemangets reaktion nu när andra än SD behandlas på detta vis. För oss är det ju som vanligt men för V och L är det ovanligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Skithärlig Arab på lokalradion i Göteborg nyss: som svar på frågan om vad han tyckte om att Löfven fick gå tyckte han att det var skitbra. Han sade att S bara skickar pengar till folk som inte behöver, bland annat till de som har förstört hans hemland.

Sedan ville han ha Jimmie Åkesson som statsminister; någon som rensar upp landet och tar itu med brottsligheten Det menade han att sossarna aldrig skulle kunna fixa.

De flesta jag har hört på radion verkar tycka att det var gött att Löfven fick gå.

Det tycker väl de flesta, så länge man inte är S-väljare.

Däremot får vi hoppas att vi inte får Annie i den positionen, det skulle vara flera resor värre.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tompax2
Det är ojämförbart. Under tiden som SD har växt sig starkt, så har det inte funnits något annat relevant parti som har drivit samma frågor och så starkt.

Nu finns ju SD och de är stora! Kanske Sveriges näst största parti. Det är inte ens vettigt att blanda in andra alternativ som bara stjäl röster från SD.

Ni ser hur nära M+KD+SD+L blocket är från att få majoritet! Ett enda mandat! Hade alla som röstar AfS + MED istället lagt sina röster på SD, så hade förmodligen SD fått det där extra mandatet som krävs för att det skulle bli övervikt nu, och de hade haft sina 175 mandat och antingen Kristersson eller Åkesson hade kunnat ta över nu!

Men nu ser ni vad som händer när man idiot-protest-röstar på småpartier som AfS och MED. Då får vi sådana här lägen.

Vad tror ni händer om S+MP+C+V nu går ihop med gemensam budget och kanske till och med ger ministerposter till V? "Hej då Sverige" är vad som händer då. Var det värt att rösta på AfS och MED för det?

Vänta bara, S+MP+C+V kommer lägga fram gemensam budget och styra tillsammans. Sverige mot avgrunden! Med Lööf i spetsen. Ge det några veckor så får ni se att vi tyvärr förmodligen är på väg mot det ödet.
Vilket block?

Hur många gånger ska väljarna gå på exakt samma bedrägeri?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in