2021-06-28, 16:27
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Ms partiledning består till stora delar av samma folk som under Reinfeldt. M Är globalistliberaler och uttrycker det offentligt och ständigt själva.
De vill regera med alliansen, precis som de gör ihop med MP i Stockholm just nu.

Tror du på riktigt att du får Hanifs på nätet uttryckta åsikter om M får styra?
Du är lurad upp på läktaren.
Du har fel
De flesta i Reinfeldts gäng är borta ur nS ledning
Citera
2021-06-28, 16:29
Medlem
Röstar man afs istället för SD så hatar man verkligen Sverige av hela sitt hjärta. Det är t.om vidrigare och värre än att lägga sin röst på MP
Citera
2021-06-28, 16:29
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Om Lööf ska kunna bli statsminister så måste M, KD, S, L och V rövknulla många av sina väljare 1 år innan valet.

Frågan är om de är så pass korkade?
Jag svarar nej på frågan. De väntar tills 2022.
Citera
2021-06-28, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Finns en viss chans/risk. Ola Ullsten lyckades med konstycket att bli statsminister fast han företrädde ett parti med runt 10% av väljarstödet.

Har svårt att se att Lööf skulle kunna bli det. Men helt uteslutet är det nog inte. Men jag tror att flera av partierna har aversioner mot Lööf som det dåvarande partierna kanske inte hade mot Ullsten.

Situationen är ju liknande som det var för Ola Ullsten. Regeringen som då bestod av M+C+FP hade ju splittrats och det var ca ett år kvar till valet.

Socialdemokraterna vill då ha nyval vilket det inte blev och då släppte de fram Ullstens regering. VPK och Moderaterna röstade emot. Folkpartiet röstade för regeringen och övriga la ned sina röster.

Men om en sådan kompromiss ska ske så måste ju minst 175 ledamöter inte rösta emot Lööf och som det ser ut just nu är det mindre troligt.
Citera
2021-06-28, 16:30
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Jag tycker att de ska ta över migrationsfrågan och hantera den ansvarsfullt istället för att sätta den i händerna på ett nationalkonservativt parti. S, KD och M har redan gått ett klart steg i den riktningen, med undantag för att M ömmar om arbetskraftinvandringen, S för asylflyktingar och KD för anhöriginvandringen. Resten verkar fortfarande tro att det är 2014.

Jag tror den mest potenta uppgörelsen om migrationen ligger utanför regering och över blockgränsen mellan S och M, där M får möjlighet att gottgöra sitt uppgörelse i frågan med MP och S får möjlighet att återigen vara ett ansvarsfullt parti.
Ska jag vara ärlig tror jag inte de som skapat situationen klarar av att lösa den. Det ligger liksom i sakens natur. Det krävs nya krafter för att lösa detta.
Citera
2021-06-28, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Du har fel
De flesta i Reinfeldts gäng är borta ur nS ledning

Ja, förutom just Kristersson då, som med helhjärtat stödde Reinfeldt.

När han är borta kanske man kan lita på M. Inte innan dess.
Citera
2021-06-28, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det skall bli intressant att se etablissemangets reaktion nu när andra än SD behandlas på detta vis. För oss är det ju som vanligt men för V och L är det ovanligt.
SD är en del av etablissemanget.
Citera
2021-06-28, 16:33
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
Röstar man afs istället för SD så hatar man verkligen Sverige av hela sitt hjärta. Det är t.om vidrigare och värre än att lägga sin röst på MP
Visst, nationella hatar Sverige... Den har man ju aldrig hört tidigare.
Citera
2021-06-28, 16:33
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Ett klokt beslut av Löfven. Olika alternativ bör förhandlas i botten innan man kastar ut landet i ett extraval.

Du menar innan man kastar ut L ur riksdagen.

Jag skulle formulerat mig annorlunda.
Citera
2021-06-28, 16:34
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shwp
Ja, förutom just Kristersson då, som med helhjärtat stödde Reinfeldt.

När han är borta kanske man kan lita på M. Inte innan dess.
Struntprat, M av idag har i princip rensat ut alla av Reinfeldts protegéer
Lyssna på Reinfeldts nära medarbetare och talskrivare Moa Berglöf som numera dagligen spyr galla på M
Citera
2021-06-28, 16:36
Medlem
styrlunds avatar
Två saker fastande efter svetsarn "avgångtal".
Han använde ordet "pademi" obehagligt mycket..
Kändes som han legitimerade faktumet att han vägrar ge svenska folket en möjlighet att genom ett extraval ha en åsikt om hans regims lämplighet att fortsätta sitt rövknullade av Moder Svea.
Talmanrundorna komme troligtvis sluta med att fyllplytet kommer klamra sig kvar som statsminister.
Men han måste ju förstå att det är val nästa år och är han körd.
Marken kommer skaka under hela S det kan mycket väl sluta med att V och SD tar äckligt mycket mandat från S att de tappar möjlighet att kräva att de ska ha statsministeposten.
Citera
2021-06-28, 16:36
Medlem
CyberIngmars avatar
Jobbigt för S med S-vänlig media (msm). Ska man skåla på Södern över att mångkulturens, globalisternas drottning bli nästa statsminister eller stå på S sida och gråta. Precis som regering Löfvén hinner regering Lööf göra stor skada på kort tid. Comeback för Federley? Familjeminister som har hand om frågor som rör barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in