2021-06-28, 11:22
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Tror du Esbjörn ljög när han sa att han blev rejält påtjatad och inte minns hur det gick till när han skrev på?

Åhh var det så han sa i domstolen under MUF!?
Det har jag missat totalt.
Att Expressen har skandalartiklar där det påstås så har jag sett.
Men är det inte vad man säger i domstolen som gäller?
2021-06-28, 11:30
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Det kvittar vad han säger när han blir påkommen med att ha hjälpt till att blåsa en gammal gubbe på miljoner, även Ebba ljög sig blå när expressen stack fram mikrofonen.

Dom hänger allihopa på Stureplan och Margaux är nästan lite misstänkt tajt med sin bror.

https://m.youtube.com/watch?v=iXIKnYHiCwg

Här är ett klipp från 2016 där dom sitter och kåtar upp sig över varandras kompisar.
Jaha och var kommer EB med i den billden ?
Hon kände inte ens hans systet då
Samt att hon EJ ljög men det kommer du ju inte förstå hur än många gånger du får det förklarat.
2021-06-28, 11:31
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Grejen är att Ebba har en väninna och en mäklare på sin sida i affären.
Esbjörn satt ensam på sin sida, under en pandemi där gamla hölls isolerade.

Enligt Esbjörn själv satt han och Ebba på varsin kortsida, av det stora bordet vid fönstret och ”flickan” som följt med Ebba satt på långsidan.

Var mäklaren från Notar satt vet ingen, då han inte var där.
Var mäklaren med skrivuppdraget satt vet ingen, då han aldrig varit dit.

Esbjörn som ’bodde” i BR i Västerås, brukade övernatta i BR i Uppsala men mest befann sig på ett vandrarhem med restaurang och semesterstugor, han var så isolerad……..
2021-06-28, 11:34
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Dom var absolut kompisar, det pratas det om i podden.

Tror du det var en slump att Ebba anlitar sin bästa fyllekompis brorsa att skriva ett kontrakt på en lite egendomlig fastighetsaffär med en gubbe som Ebba uppfattar som egendomlig?

Ebba uppfattade honom som lite egen. Inte egendomlig. Stor skillnad.
2021-06-28, 11:36
Medlem
Citat:
Ebbas kompis Theo Dietz, mäklaren som utfärdade kontraktet, konstigt att du missat honom. Han friskrev sig från mäklaransvar i kontraktet för att slippa se till båda parters intresse samtidigt som han skrev dit namnet på mäklarfirman. Har varit uppe i tråden tidigare.
Han friskrev sig inte från mäklaransvar. Som mäklare hade han inte ett försäljningsuppdrag, utan endast ett skrivuppdrag. Där har han ett mäklaransvar som är begränsat till att kontraktet är riktigt utformat enligt båda parters önskemål och följer de riktlinjer som finns.
Ingen part har hittills väckt klander på kontraktets utformning. Du har rätt i att det har varit uppe i tråden tidigare, märkligt nog poppar det upp nya personer som "råkar" slira på sanningen oavsett hur många gånger man påpekar fakta.
2021-06-28, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Enligt Esbjörn själv satt han och Ebba på varsin kortsida, av det stora bordet vid fönstret och ”flickan” som följt med Ebba satt på långsidan.

Var mäklaren från Notar satt vet ingen, då han inte var där.
Var mäklaren med skrivuppdraget satt vet ingen, då han aldrig varit dit.

Esbjörn som ’bodde” i BR i Västerås, brukade övernatta i BR i Uppsala men mest befann sig på ett vandrarhem med restaurang och semesterstugor, han var så isolerad……..

Jag påstod aldrig att Theo var med vid signeringen, jag underströk att Ebba hade två kompisar på sin sida som var direkt involverade i affären, Esbjörn hade ingen.

Och en av kompisarna på Ebbas sida var mäklare, men frånskrev sig mäklaransvar och behövde då inte se till att bådas intressen blev tillgodosedda.
2021-06-28, 12:19
Medlem
Citat:
Jag påstod aldrig att Theo var med vid signeringen, jag underströk att Ebba hade två kompisar på sin sida som var direkt involverade i affären, Esbjörn hade ingen.

Och en av kompisarna på Ebbas sida var mäklare, men frånskrev sig mäklaransvar och behövde då inte se till att bådas intressen blev tillgodosedda.
Ja du robotskalle….

Hur var det med att visa vem du sa det var som skrivit på läkarintyget om Esbjörn? Vi väntar med spänning på att du visar att du inte bara svamlar…..

Hur svårt har du att fatta att om han bara hade ett skrivuppdrag så är det inte mäklaransvar…

Med tanke på ditt eviga tjat utan substans så finns det bara 2 alternativ;
Antingen är du heldum och då tycker jag synd om dig eller så trollar du på eget initiativ/uppdrag av någon. Jag vet inte riktigt vilket jag tror är mest sannolikt. Jag tror att du nog ska smörja dina kugghjul lite bättre i skallen…..
2021-06-28, 12:32
Medlem
Citat:
Det kvittar vad han säger när han blir påkommen med att ha hjälpt till att blåsa en gammal gubbe på miljoner, även Ebba ljög sig blå när expressen stack fram mikrofonen.

Dom hänger allihopa på Stureplan och Margaux är nästan lite misstänkt tajt med sin bror.

https://m.youtube.com/watch?v=iXIKnYHiCwg

Här är ett klipp från 2016 där dom sitter och kåtar upp sig över varandras kompisar.
Det kommer alltid ett inlägg, förr eller senare, som avslöjar olika skribenters motiv i tråden. Ditt kom nu. Det handlar absolut inte om någon omsorg om Esbjörn, han är bara ett objekt som går att utnyttja för att smutskasta politiska motståndare med. Det är en välkänd metod när man i övrigt saknar argument. Då övergår man till negative campaigning, det är vänsterns paradgren.
2021-06-28, 13:15
Medlem
braatthas avatar
Citat:

Att han inte hade någon vid sin sida? Hur vet du det?
Han hade Mz som han bevisligen pratade med
Han hade Ulf som vi vet var en av hans närmsta. Konstigt om han inte yppade ett ord under 2 månader till någon.
Han var inte isolerad. Det var endast dom som var på hem och där var han inte.
Mäklaren som inte hade något mäklaransvar friskrev sig inte från sitt mäklaransvar, han hadde alldrig något.
Han kände dessutom inte EB heller så du kan sluta sprida falska saker nu.
Hade det funnits bevis för det hade det redan varit uppe.
Du kunde ju endast komma med något gammalt som inte ens hör hit.
2021-06-28, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det kommer alltid ett inlägg, förr eller senare, som avslöjar olika skribenters motiv i tråden. Ditt kom nu. Det handlar absolut inte om någon omsorg om Esbjörn, han är bara ett objekt som går att utnyttja för att smutskasta politiska motståndare med. Det är en välkänd metod när man i övrigt saknar argument. Då övergår man till negative campaigning, det är vänsterns paradgren.

Jag ombads att komma med en grund till varför jag tyckte det var uppenbart att Ebba och mäklaren Theo kände varandra innan, vilket jag gjorde.

Ni som i tusentals inlägg var smutskastar Esbjörn och hans bekanta borde testa att komma med en grund för era anklagelser också nån gång ibland.
Men det blir antingen tyst eller börjar gapas om annat när ni frågas om detta.
2021-06-28, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Jaha och var kommer EB med i den billden ?
Hon kände inte ens hans systet då
Samt att hon EJ ljög men det kommer du ju inte förstå hur än många gånger du får det förklarat.

Jag anser att om man förnekar något som man bevisligen gjort, och ändrar sig när bevisen kommer fram, så har man ljugit, det stämmer.

Hur vet du att Ebba och Margoux inte kände varandra innan affären för att sen vara BFFs med 300 hot shots och fylletaxin med ebbas livvakter bara någon månad senare.

Bär inte sannolikheterna prägel så att säga.

Upp till dig att bevisa isåfall.
2021-06-28, 14:17
Medlem
Citat:
Jag ombads att komma med en grund till varför jag tyckte det var uppenbart att Ebba och mäklaren Theo kände varandra innan, vilket jag gjorde.

Ni som i tusentals inlägg var smutskastar Esbjörn och hans bekanta borde testa att komma med en grund för era anklagelser också nån gång ibland.
Men det blir antingen tyst eller börjar gapas om annat när ni frågas om detta.
Har du sett och funderat over bilden med stegar på taket till skorstenen trots att sotare aldrig varit där han är en luring esb

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in