2021-06-28, 12:49
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Det jag är mest orolig för är Liberalerna, att de tar med sig 3% högerröster ut ur riksdagen.

Bäst vore att Sabuni kallar till presskonferens och meddelar att Liberalerna härmed är nedlagda och uppmanar tidigare sympatisörer att rösta på M eller KD.
Japp det är också en stor risk. Bästa är ju om L klarar sig precis, hjälper normaliseringen av SD med.
Att ta med sig 3-3,9% högerröster ut ur riksdagen ger stor fördel Löfven2022.

Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Tänk på att S ständigt importerar nya röster...
Har vi tur går dom till nyans...
Citera
2021-06-28, 12:50
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WillesWille
Kloka statsministern som alltid sätter Sveriges bästa först.
Jag tycker Vänsterpartiet har totalt gjort bort sig, att alliera sig med höger nationalistiska Sverigedemokraterna samt Kd & M,
för att fälla en regeringen på något som regeringen överhuvudtaget inte lagt förslag på.
En S-statsminister i ett Arbetarparti röstas bort.
Arbetare som byggt landet, som i dag är döda, vänder sig säkert i sina gravar.
Vänsterpartiets handlande är en stor skam.

Är 1980-talet på besök eller?)

Arbetarparti?
Bästa för Sverige?
Klok statsminister?
LOL
Citera
2021-06-28, 12:51
Medlem
Bör Liberalerna verkligen få yttra sig i talmansrundan? För närvarande platsar de ju inte ens i Riksdagen.
Citera
2021-06-28, 12:51
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Det jag är mest orolig för är Liberalerna, att de tar med sig 3% högerröster ut ur riksdagen.

Bäst vore att Sabuni kallar till presskonferens och meddelar att Liberalerna härmed är nedlagda och uppmanar tidigare sympatisörer att rösta på M eller KD.

Det är inga högerröster, det är vänsterliberala globalister. Låt dem försvinna. De är inte med i mandatfördelningen om de åker ut så deras röster fördela proportionerligt på alla andra partier. Om de har 3 % så kommer SD få 0,6 % av dem.
Citera
2021-06-28, 12:52
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:

Inte helt säkert. Såg en intervju av ett antal taxichaufförer, 100% av dem var utländska med bakgrund mellanöstern. Ca hälften sa att de skulle stödja SD.
Citera
2021-06-28, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WillesWille
Bör Liberalerna verkligen få yttra sig i talmansrundan? För närvarande platsar de ju inte ens i Riksdagen.

Så länge de har kvar sina mandat från senaste valet så får de också använda sina mandat.
Citera
2021-06-28, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Fast. Vet vi hur det ser ut inom L? Grejar dom att se till så att alla röstar för UK?
De behöver inte rösta för, nedlagda röster räcker
Citera
2021-06-28, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Och L försvinner för evigt från svensk politik vid valet nästa år. Det är vad som kommer hända om birgittorna med anhang får bestämma i L. Men inte mig emot.

De som sitter och väntar på sin riksdagspension resonerar nog "hellre om ett år än nu".
Citera
2021-06-28, 12:56
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
...

Löfven behöver inte sälja ut sin och sitt partis själ. Detta är helt onödigt. Dock så vägrar Löfven ens att föra samtal med det parti som faktiskt om vi ser till ren sakpolitik ligger socialdemokratin allra närmast - Sverigedemokraterna. Att det ideologiska avståndet rent sakpolitiskt är mycket kort har den socialdemokratiska veteranen Vidar Andersson bekräftat.

Dessutom är en vidlyftig migratinspolitik inte en traditionell socialdemokratisk politik utan någon som partiet har tvingats till genom sitt samarbete med MP. Partiledare som Ingvar Carlsson och Göran Persson har tvärtom försökt att begränsa immigrationen till Sverige. För socialdemokraterna skulle ett samarbete med SD i fråga om tex migrationspolitik vara att gå tillbaka till gamla traditionella socialdemokratiska värderingar som dessutom skulle gynna deras gamla kärnväljarkår i allra högsta grad...

Just invandringsbiten är också traditionell kommunistisk politik. Nu har inte jag läst gamla partiprogram, men det skulle förvåna mig om exempelvis SKP, som blev VPK 1967, tyckte att fri invandring med lönedumpning var en bra politik.

Hårda linjens marxister är också emot EU, som de ser som ett kapitalistiskt projekt som inte är bra för ett lands arbetare. Lustigt nog var ju SD också länge emot EU.

Hur det är i V idag vet jag inte, men säkerligen finns det kommunister i dagens Sverige som inte står så långt ifrån vissa delar av SDs politik, om än orsakerna till varför kan vara andra än SDs.
Citera
2021-06-28, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Nu får vi se vart C ställer sig, om det kommer gå till nyval (vilket är väl det S siktar på för att dumpa bajs på V för att suga tebax röster), och vart L, Kd och Mp hamnar och om nån ramlar ut.
Personligen tar jag hellre några månader med desperat högerpolitik än att V är ett till Kd eller Mp - ett poänglöst stödparti.

C kommer att vika sig för V, eftersom den viktigaste frågan i C's politik är att hålla SD utan inflytande. I slutändan spelar det ingen roll för C om de så måste bedriva 100% V-politik. Så länge de genom sitt agerande kan hålla SD borta från inflytande, så går de med på bokstavligen vad-som-helst!
Citera
2021-06-28, 12:57
Medlem
Citat:

Det där gillar jag Liberalerna förtjänar inte Sabuni

Men vad skulle Sabuni göra lägga ner politiken eller hoppa över till M eller KD ? Jag gillar henne hon är en bra stark politiker synd om hon försvinner
Citera
2021-06-28, 12:58
Medlem
Citat:

Den importen förargar samtidigt delar av befintligt röstboskap, vilket innebär att det samtidigt pågår en flykt från S till högersidan.

S känner till detta, och är därför också livrädda för extraval.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in