2021-06-28, 12:44
Medlem
Precis som man anade alltså, att Lövet skulle klamra sig fast vid makten så länge det går…

Något oväntat att han skulle spy så pass kraftig galla över V dock.
Citera
2021-06-28, 12:44
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Det kommer sannolikt att bli Kristersson först ut, eftersom han har flest ledarmöten som AKTIVT stödjer honom. Då handlar omröstningen sannolikt om Helena L (C), och det räcker att hon lägger ner sin röst för att Kristersson ska ta rodret. Omvänt, om HL röstar aktivt mot Stefan, faller han. Hela denna situation står och faller med en enda ledamot.

När M lockade C i helgen, fanns mycket med skogsfrågor och annat "godis" med, som kanske egentligen är/var riktat till HL?
Fast. Vet vi hur det ser ut inom L? Grejar dom att se till så att alla röstar för UK?
Citera
2021-06-28, 12:46
Medlem
Måste alla vara på plats fysiskt och rösta vid eventuell omröstning?
Hur löser man det isåfall?
Alla uppmanas att hålla sig hemma?
Något som kan utnyttjas i taktiska fulspel tro?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Då börjar JÅ gråta och säger nej.
Och när JÅ säger nej börjar UK gråta.

Och då blev det stopp.

Så långt borde du väl förstå själv.

Men om du tror på dig själv borde du gilla att M/KD nu får bilda regering med aktivt respektive passivt stöd av SD/C/L. Det handlar om cirka 1 års regeringstid.

Under 12 månaders tid får JÅ och UK gråta och göra bort sig. De röstas sedan bort 2022 och sedan är SD körda för överskådlig framtid.

Det borde vara ett gyllene läge för att med begränsad insats bli av med SD som seriöst regeringsunderlag.
Citera
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Jo jag kan köpa det argumentet, men låt säga vi har en väldigt svag UK regering i höst. S,C,MP,V tillsammans med MSM SVT,AB,DN kommer under detta året köra ALL IN på brunsmetning. Det kan funka 1 år under en valrörelse och vipps sitter Löfven där igen med Annie i knät "Ordningen är återställd". Men ska dom göra det 4år kommer folk inte orka med och 2026 lär de knappt finnas nån SD-skräck och vi kan ha en högerregering för en överskådlig framtid och S äntligen kan begravas.
Därför är jag lite orolig att om man vill ha en högerregering 2022 kan de snarare vara dumt att få makten nu. Men jag vet inte, kanske överdriver jag min oro?

Det jag är mest orolig för är Liberalerna, att de tar med sig 3% högerröster ut ur riksdagen.

Bäst vore att Sabuni kallar till presskonferens och meddelar att Liberalerna härmed är nedlagda och uppmanar tidigare sympatisörer att rösta på M eller KD.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Jo, men tror du inte det kommer att knorras i vänsterleden?

Varför då?
Löfven är nyliberal och inte vänster.
Han eller UK är ingen direkt skillnad.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Det kommer sannolikt att bli Kristersson först ut, eftersom han har flest ledarmöten som AKTIVT stödjer honom. Då handlar omröstningen sannolikt om Helena L (C), och det räcker att hon lägger ner sin röst för att Kristersson ska ta rodret. Omvänt, om HL röstar aktivt mot Stefan, faller han. Hela denna situation står och faller med en enda ledamot.

När M lockade C i helgen, fanns mycket med skogsfrågor och annat "godis" med, som kanske egentligen är/var riktat till HL?

Ja kanske finns det några andra smyg-bönder bland Cs riksdagsledamöter som kan göra en palatskupp? Hela hennes partistyrelse har ju sagt att de inte ställer upp för omval. De har inget att förlora.
Citera
2021-06-28, 12:47
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Jo jag kan köpa det argumentet, men låt säga vi har en väldigt svag UK regering i höst. S,C,MP,V tillsammans med MSM SVT,AB,DN kommer under detta året köra ALL IN på brunsmetning. Det kan funka 1 år under en valrörelse och vipps sitter Löfven där igen med Annie i knät "Ordningen är återställd". Men ska dom göra det 4år kommer folk inte orka med och 2026 lär de knappt finnas nån SD-skräck och vi kan ha en högerregering för en överskådlig framtid och S äntligen kan begravas.
Därför är jag lite orolig att om man vill ha en högerregering 2022 kan de snarare vara dumt att få makten nu. Men jag vet inte, kanske överdriver jag min oro?

Tänk på att S ständigt importerar nya röster...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pappersdrake
Du kan nog maila frågan till centerpartiet, jag ställde en liknande fråga till liberalerna när de gick ut och meddelade att de kunde tänka sig att samarbeta med SD. Jag var frågande till hur "liberalt" det är att begränsa människors rätt att röra sig fritt i världen.

Angående centerpartister så är jag en sådan som ogärna ser ett samarbete med SD. Jag skulle dock inte ha något emot en lite mer restriktiv invandringspolitik, det är mer partiet jag har problem med. Det kommer från en uppväxt i förorten där vi hade mycket nynazister som viftade SD flaggor på tidigt 00 tal, satte en sur smak i munnen. Den börjar bli bättre men fortfarande svårt att bortse från.
Vilken barnslig fråga. Vilket liberalt parti har fri invandring på sin agenda? Världen består av stater med medborgare som betalar skatt, att då ha vem som helt får röra sig hur som helst, hade väl bara funkat med en världsregering/indrivning av skatt.

Så vad gör det för skillnad om man vill begränsa invandringen mycket (som sd) eller mindre (som s) ingen är ju totalt "liberal" gällande rörelse? Förövrigt handlar väl liberalismen om medborgarens rätt att slippa inblandning av staten. (regleringar, byråkrati, skatter) men john stuart mill kanske hadenågra idéer om invandring?

Ja, på 90-talet bestod väl sd av några tusen individer. Nästan alla av dessa är bortbytta och det är idag 1 miljon som röstar på dem som har nada med den tiden att göra. Men fint att du bryr dig om alla som blir förnedringsrånade och våldtagna av din kära centerledares importer (eller inte), bra prioriteringar verkligen. Problemet är mer några som viftade med sd-flaggor ("nazister" påstår du och har stenkoll på deras politiska orientering) för 20 år sedan..
Senast redigerad av sweintoo 2021-06-28 kl. 12:53.
Citera
Avslutad
Då blev det, som många av oss förutsåg, talmansrundor. Jag har tidigare uttalat att det inte kan bli något annat än fortsatt (S)-styre efter dessa talmansrundor, men situationen är ytterst osäker med tanke på att endast en röst skiljer de båda blocken åt. Inför röstning kan någon bli sjuk, behöva springa på toaletten, C har dessutom en partimedlem som röstade på Kristersson 2019, och som lovat att göra om det även nu 2021.

L kommer inte att gå tillbaka till en ny DÖ/JÖK som en del i tråden inbillar sig, men medlemmar inom L som ingår i den förrädiska vänsterliberala falangen inom partiet, kan mycket väl tänkas kunna få för sig att rösta på Löfven.

Dvs utfallet av talmansrundorna är ytterst osäkert.
Citera
2021-06-28, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tpir
Exakt så kommer det sorgligt nog att bli. Allt återgår till innan och den politiska krisen visade sig bara vara ett skojigt litet mellanspel som förstörde midsommarhelgen för politikerna vilket gjort dem på ännu sämre humör än innan.

Detta var endast en teater för det svenska folket, för att lura i röstboskapet att vi har demokrati i Sverige, något som snart kommer visa sig att vi inte har

Den rödgröna sörjan fortsätter att styra som diktatorer, med Annie i spetsen och MP som drar i trådarna.

Förmodligen har de redan förutbestämt allting, men låter teatern spela klart, för att det skall se ut som att de inte hade annat väl än att gå ännu mer till vänster, bli ännu mer diktatoriska, för "Sveriges bästa", under den "djupa krisen" som de anser Sverige befinna sig i.

Det som det svenska folket har fått ut av detta, är några veckors verklig Hollywood-thriller, där man kunde se fram emot nya spännande vändningar varje dag, men där själva slutet av filmen kommer att bli den värsta antiklimaxen någonsin, där Sverige även har fått in V i politiken och en regering som ännu snabbare kommer driva Sverige till avgrunden.
Citera
2021-06-28, 12:49
Medlem
triptykens avatar
Stefan gnäller om V för att dom inte la sig platta och bara gjorde vad han sa.

V stiger i siffror, både röster och medlemsantal - och tro fan det!
Jag har röstat på V under en väldigt lång tid för att det är det närmaste jag har till ett parti som liknar mina åsikter. Det står liksom mellan dom röstvägran. Men det är nog första gången jag känt mig glad över det! Så jävla bra att faktiskt inse att man representerar sina röstare och inte stödhjul åt S.

Nu får vi se vart C ställer sig, om det kommer gå till nyval (vilket är väl det S siktar på för att dumpa bajs på V för att suga tebax röster), och vart L, Kd och Mp hamnar och om nån ramlar ut.
Personligen tar jag hellre några månader med desperat högerpolitik än att V är ett till Kd eller Mp - ett poänglöst stödparti.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in